Zinātniskā rakstīšana un zinātniskā komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Padziļināt izpratni par zinātnisko rakstīšanu, zinātniskās kopienas pienākumiem, intelektuālā īpašuma tiesībām, zinātnisko un zinātnes komunikāciju, sekmējot spēju izvērtēt un pilnveidot savu zinātnisko darbību un komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) gan zinātniskā kopienā, gan ar sabiedrības daļu ārpus zinātniskās kopienas.
Priekšzināšanas
Zināšanas par Zinātniski pētniecisko darbību un pētījuma metodoloģiju.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot zinātnes komunikāciju, tās veidus un zinātnieka pienākumu izplatīt zinātniskā darba rezultātus dažādām auditorijām. Izprot akadēmiskās un zinātniskās rakstīšanas būtību, pētījuma rezultātu izplatīšanas veidus, zinātnisko publikāciju veidus un zinātnisko darbu veidošanas principus un struktūru, noformēšanu, tostarp, bibliogrāfiskās pieejas. Izprot sociālos un psiholoģiskos zinātniskās un akadēmiskās rakstīšanas aspektus.
Prasmes
1.Formulē ziņojumu par saviem pētījuma rezultātiem noteiktai mērķauditorijai (gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī), pielietojot efektīvas prezentēšanas nosacījumus un demonstrējot prasmi orientēties dažādās zinātnisko rezultātu publicēšanas un izplatīšanas iespējās. Apraksta zinātniska raksta izstrādes un publicēšanās procesu. Skaidro zinātnes komunikācijas kanālus un instrumentus.
Kompetences
1.Izvērtē un pilnveido savu zinātnisko darbību. Komunicē par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar zinātnisko kopienu un sabiedrību kopumā, veido zinātniskos kontaktus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izveidot savas zinātniskās darbības rezultātu izplatīšanas plānu. Prezentācijā jāietver atbildes uz šādiem jautājumiem: kas tiek komunicēts/ kāpēc tas ir jauns/ kādi ētiskie apsvērumi tiks ievēroti/ kā citi varēs izmantot/ kur pielietojams/ kurām auditorijām komunicējams.
Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Detalizēti izstrādāts un sagatavots prezentācijai zinātniskās darbības rezultātu izplatīšanas plāns vismaz divām dažādām auditorijām (zinātnieki, uzņēmēji, sabiedrība).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās kopienas pienākumi mūsdienās. Pētījuma rezultātu izplatīšana zinātniskā kopienā un plašākā sabiedrībā. Ziņojuma formulēšana un mērķauditorijas noteikšana. Zinātniskā rakstīšana. Sociālie un psiholoģiskie zinātniskās un akadēmiskās rakstīšanas aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās kopienas pienākumi mūsdienās. Pētījuma rezultātu izplatīšana zinātniskā kopienā un plašākā sabiedrībā. Ziņojuma formulēšana un mērķauditorijas noteikšana. Zinātniskā rakstīšana. Sociālie un psiholoģiskie zinātniskās un akadēmiskās rakstīšanas aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniska publikācija, tās veidi, struktūra un izstrāde. Akadēmiskais godīgums kā zinātniskās rakstīšanas pamats. Zinātnisko kontaktus veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniska publikācija, tās veidi, struktūra un izstrāde. Akadēmiskais godīgums kā zinātniskās rakstīšanas pamats. Zinātnisko kontaktus veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā raksta struktūra. Zinātniska raksta izstrāde un publicēšanās process. Abstrakts, tā veidi un struktūra. Zinātnes komunikācija, tās kanāli un instrumenti. Efektīvas prezentācijas pamatnosacījumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā raksta struktūra. Zinātniska raksta izstrāde un publicēšanās process. Abstrakts, tā veidi un struktūra. Zinātnes komunikācija, tās kanāli un instrumenti. Efektīvas prezentācijas pamatnosacījumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba izstrādes procesā iegūto zinātnisko atziņu pārnese sabiedrībā. nacionālā un starptautiskā līmenī.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba izstrādes procesā iegūto zinātnisko atziņu pārnese sabiedrībā. nacionālā un starptautiskā līmenī.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Gábor, L. (2021). Writing and Publishing Scientific Papers : A Primer for the Non-English Speaker. Open Book PublishersPiemērots angļu valodas plūsmai
Luby S. and Southern D.L. (2022) The Pathway to Publishing: a Guide to Quantitative Writing in the Health Sciences. Springer International Publishing AG. E-book.Piemērots angļu valodas plūsmai
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU.
Zaumanis, M. (2021). Write an Impactful Research Paper: a scientific writing technique that will shape your academic career.Piemērots angļu valodas plūsmai
Wheatley, D. N. (2021). Scientific writing and publishing: a comprehensive manual for authors . Cambridge University PressPiemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report.Piemērots angļu valodas plūsmai
Becker, Lucinda M. (2015). Writing successful reports and dissertations. London: SAGE.Piemērots angļu valodas plūsmai
Lindsay, D. (2020). Scientific Writing = Thinking in Words. Collingwood: CSIRO PublishingPiemērots angļu valodas plūsmai
Levitt, H. M., Bamberg, M., Creswell, J. W., Frost, D.M., et.al. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Avoti par zinātniskās darbības jomu saskaņā ar promocijas darba tēmu.
Zaumanis, M. (2021). Grafiku un ilustrāciju veidošana publikācijām, pētījumu projektiem un prezentācijām.