Uzņēmuma stratēģija un politika
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt izpratni uzņēmumu darbības stratēģijas un politikas izstrādāšanas jomā, balstoties uz stratēģisko plānošanu, šo stratēģiju izvēles kritērijiem, veidošanas noteikumiem un tālāko šo stratēģiju praktisko realizāciju.
Priekšzināšanas
Nepieciešamas zināšanas ekonomikas pamatos, mikroekonomikā un makroekonomikā, organizāciju teorijā un vadībā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj definēt stratēģiskās vadīšanas un plānošanas būtību un pamatprincipus, izskaidrot uzņēmuma darbības analīzi pēc SVID metodes un konkurentu izvērtēšanas metodes, aprakstīt stratēģiju veidus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot izvērtēt situāciju uzņēmumā, izstrādāt stratēģisko plānu, balstoties uz iekšējās un ārējās vides analīzi.
Kompetences
1.Studenti spēj izstrādāt uzņēmumam piemērotu darbības stratēģiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga sagatavošanās līdzdalībai lekcijās un semināros, individuālais darbs – referāts.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Ieplānotos semināros tiek izvedots projekts mazajās grupās.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Akumulētā atzīme (dalība lekcijās un semināros, referāts) un eksāmens: Dalība un aktivitāte lekcijās un semināros – 30% Referāts – 30% Eksāmens – 40% |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma stratēģija un politika, būtība, stratēģiskās vadīšanas process.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma stratēģija un politika, būtība, stratēģiskās vadīšanas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma stratēģija un politika, būtība, stratēģiskās vadīšanas process.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskās plānošanas process, galvenie posmi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma darbības jomas izvēle, misijas, vīzijas mērķu noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana, SVID. PEST analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana, SVID. PEST analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana, SVID. PEST analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma saimnieciskās situācijas novērtēšana, SVID. PEST analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izveidotā uzņēmuma darbības attīstība un plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkurentu novērtēšana un konkurences spēku modeļa izveidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkurences novērtēšana izveidotam uzņēmumam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģijas izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģijas izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa stratēģijas izstrāde savam uzņēmumam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālā līmeņa stratēģijas izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālā līmeņa – mārketinga un finanšu stratēģijas izstrāde savam uzņēmumam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biznesa plāna izstrāde savam uzņēmumam.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kalve I. Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība. Biznesa augstskola Turība, 2005. (akceptējams izdevums)
Caune J., Dzedons A. Stratēģiskā vadīšana. Rīga: Kamene, 2009. - 232 lpp. (akceptējams izdevums)
David, Fred R. Strategic Management: concepts and cases: a competitive advantage approach. Harlow: Pearson, 2017.
Richardson B., Ricardson R. Business Planning - an Approach to Strategic Management. London, 2012. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Finch, B. How to write a business plan. Kogan Page Limited, 2013.
Cooper Donald R. Business research methods. McGraw-Hill, 2014.
Citi informācijas avoti
Strategic Management Science.