Pētniecības metodoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atpazīst un apraksta būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes
1.Pielieto pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju. Prot izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi. Pielieto nozares teorijas un jēdzienus pētniecībā. Spēj iesaistīties un līdzdarboties sporta jomas pētījumos un projektos.
Bakalaura darba praktiskās daļas izstrāde
Kompetences
1.Analizē zinātnisko literatūru un veic praktisku pētījumu savas kompetences ietvaros. Īsteno pierādījumos balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu izmantojot pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju.
Bakalaura darba praktiskās daļas izstrāde
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Bakalaura darba praktiskās daļas izstrāde |
-
|
-
|
|
Integrējot studiju kursā apgūtās teorētiskās zināšanas, veic pētījumu un apkopo pētījuma rezultātus. Veic rezultātu analīzi un izdara secinājumus. Noformē un sagatavo priekšaizstāvēšanas prezentāciju. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Bakalaura darba priekšaizstāvēšana |
-
|
10 balles
|
|
Bakalaura darba praktiskās daļas priekšaizstāvēšana. Veic pētījumu izmantojot izvēlētās pētniecības metodes un instrumentus. Veic iegūto datu analīzi. Izklāsta pētījuma rezultātus. Formulē secinājumus atbilstoši darba mērķim un uzdevumiem. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone, K., Pipere,. A. zin.red. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga, RSU, 2021
Kristapsone, S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2020
Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde D. zin.red. Pētniecība: teorija un prakse, Raka, 2016
Kristapsone, S. Znātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2014
Mārtinsone, K., Pipere, A. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011
Papildu literatūra
Mārtinsone, K., Pipere, A. zin.red. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana, 2019