Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības metodoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUUK_286
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt sporta treneru kompetences attīstību, kas nodrošinātu un realizētu uz pierādījumiem balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu un iesaistīties nozares pētījumos un projektos.

Priekšzināšanas

Pētniecības metodoloģija I

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīst un apraksta būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, pētījuma veidus, metodes, instrumentus.

Prasmes

1.Pielieto pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju. Prot izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi. Pielieto nozares teorijas un jēdzienus pētniecībā. Spēj iesaistīties un līdzdarboties sporta jomas pētījumos un projektos.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bakalaura darba praktiskās daļas izstrāde

Kompetences

1.Analizē zinātnisko literatūru un veic praktisku pētījumu savas kompetences ietvaros. Īsteno pierādījumos balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu izmantojot pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bakalaura darba praktiskās daļas izstrāde

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Bakalaura darba praktiskās daļas izstrāde

-
-

Integrējot studiju kursā apgūtās teorētiskās zināšanas, veic pētījumu un apkopo pētījuma rezultātus. Veic rezultātu analīzi un izdara secinājumus. Noformē un sagatavo priekšaizstāvēšanas prezentāciju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Bakalaura darba priekšaizstāvēšana

-
10 balles

Bakalaura darba praktiskās daļas priekšaizstāvēšana. Veic pētījumu izmantojot izvēlētās pētniecības metodes un instrumentus. Veic iegūto datu analīzi. Izklāsta pētījuma rezultātus. Formulē secinājumus atbilstoši darba mērķim un uzdevumiem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone, K., Pipere,. A. zin.red. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga, RSU, 2021

2.

Kristapsone, S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2020

3.

Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde D. zin.red. Pētniecība: teorija un prakse, Raka, 2016

4.

Kristapsone, S. Znātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2014

5.

Mārtinsone, K., Pipere, A. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone, K., Pipere, A. zin.red. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana, 2019