Tehnoloģijas un to pielietojums
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Beidzot šo kursu, rezidents iegūst teorētiskās zināšanas par fluoroskopijas, ultraosonogrāfijas un magnētiskās rezonanses iekārtu fizikālajiem parametriem, darbības principiem, attēla optimizācijas pamatprincipiem un iespējām. Radiācijas devu ierobežošanas, ALARA principiem.
Prasmes
1.Kursa laikā tiek iegūtas praktiskās iemaņas par fluoroskopijas, magnētiskās rezonanses un ultrasonogrāfijas iekārtu vadīšanas un darbības pamatprincipiem. Prasmes manipulēt ar tehniskiem parametriem attēla optimizācijas nolūkos.
Kompetences
1.Kursu noslēdzot, rezidents spēs pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, lai korekti pielietotu invazīvajā radioloģijā izmantotās tehnoloģijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Prezentāciju sagatavošana par tehnoloģijām invazīvā radioloģijā un to pielietošanu, izmantojot rekomendētos literatūras avotus, ar to izvērtējumu un analīzi praktiskajās nodarbībās. Ar mērķi padziļināti apgūt un izprast problēmu
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Informācijas apkopojums par aktuālām tehnoloģijām invazīvā radioloģijā.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rezidentu zināšanu vērtēšanā ietilpst tekošo zināšanu pārbaude – semināri un praktiskās apmācības (30%), gadījumu analīze (20%), daudzatbilžu testi un klīnisko situāciju uzdevumi (50%). Iegūto zināšanu pārbaude ar diferencētu novērtējumu 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
ALARA principi invazīvajā radioloģijā
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Attēlu veidošanās pamatprincipi, attēlu optimizācija, projekcijas, iekārtu vadīšana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Papildu literatūra
Learning Interventional Radiology, Justin Shafa & Stephen T Kee, Elsevier, 2019.