Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālā antropoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_061
Zinātnes nozare
Sociālā antropoloģija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne; Socioloģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar sociālās antropoloģijas pamatiem.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas sociālajās zinātnēs.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti zina: • kas ir antropoloģija; • kādas ir antropoloģijas galvenās pētniecības metodes; • kādu jautājumu loku apskata antropoloģija; • orientējas politikas, ekonomikas, dzimtes, radniecības, reliģijas pētniecības būtiskākajos jautājumos no antropoloģijas skatpunkta.

Prasmes

1.Uzlabota spēja analizēt akadēmisko literatūru. Uzlabota spēja rakstīt argumentētu tekstu. Uzlabota spēja analizēt sabiedriskus procesus, izmantojot antropoloģiskās zināšanas.

Kompetences

1.Analizēt tekstus, rakstīt esejas, pamatot savu viedokli, balstoties antropoloģiskajās zināšanās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Uz katru semināru jāapgūst obligātā literatūra un jāuzraksta 1000 vārdu eseja par semināra tēmu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• students pārzina obligāto literatūru; • students izprot aplūkojamās problēmas; • students spēj formulēt viedokli un to argumentēti pamatot.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ember, Carol R, and Ember, Melvin. 1999. Anthropology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall. Chapter 1 'What is Anthropology'Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. 1. nodaļa 'Sociālantropoloģija: salīdzināšana un konteksts'

3.

Bohannan, Laura. 1966. 'Shakespeare in the Bush'. Natural History.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Lee, Richard B. 1969. 'Eating Christmas in the Kalahari.' Natural History 78(10):14-22.Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Malinowski, Bronislaw. 1922. Argonauts of the western Pacific. London,: G. Routledge & sons, ltd. Chapter III 'The essentials of the Kula'Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 4 Economics: Interpreting production and distribution

7.

Laidlaw, James. 2000. 'Free Gift Makes no Friends.' The Journal of the Royal Anthropological Institute 6:4, pp. 617-634.

8.

Graeber, David. 2011. Debt : the first 5,000 years. Brooklyn, N.Y.: Melville House. Chapter 5, pp. 89-126

9.

Strathern, Marilyn. 2012. 'Gifts money cannot buy.' Social Anthropology 20 (4): 397-410

10.

Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 7 'Sex and Gender'

11.

Ortner, Sherry B. 1974. 'Is female to male as nature is to culture?' In Michelle Zimbalist Rosaldo and Louise Lamphere (eds). Woman, Culture, and Society, 67-87. Stanford, CA: Stanford University Press.

12.

Martin, E. 1991. 'The egg and the sperm: How science has constructed a romance based on stereotypical male-female roles.' Signs 16:3, pp. 485-501.

13.

Murphy, Yolanda, and Robert R. F. Murphy. 1974. Women of the forest. New York,: Columbia University Press. Chapter Chapter 6 (women and married life), AND Chapter 8 (men and women)

14.

Cornwall, Andrea. 1994. 'Gendered identities and gender ambiguity among travestis in Salvador, Brazil.' In Dislocating Masculinity : Comparative Ethnographies edited by Nancy Lindisfarne and Andrea Cornwall. London; New York: Routledge: 111-132

15.

Sponsel, Leslie E. (1996) ‘Natural History of Peace: The Positive View of Human Nature and Its Potential.’ in Thomas Gregor (ed.) A Natural History of Peace. Vanderbilt University Press. http://www.peacefulsocieties.org/Archintr/spo96int.html

16.

Warneken, F. and Tomasello, M. The roots of human altruism// British Journal of Psychology (2009), 100, 455–471

17.

Overning, Joanna (1989) ‘Styles of Manhood: an Amazonian contrast in tranquility and violence’ in Signe Howell and Roy Willis Societies at Peace: Anthropological Perspectives. London and New York: Routledge. Pp 79-99

18.

de Waal, Frans B. 2000. 'Primates--a natural heritage of conflict resolution.' Science 289:5479, pp. 586-590.

19.

Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. XIII nodaļa Reliģija un rituāli

20.

Sosis, R. 2006[2004]. "The Adaptive Value of Religious Ritual. Rituals promote group cohesion by requiring members to engage in behavior that is too costly to fake," in Anthropology. Annual Editions, vol. March-April. Edited by E. Angeloni, pp. 153-158. Dubuque, IA: Contemporary Learning Series.

21.

Evans-Pritchard, Edward E. 1976. Witchcraft, oracles, and magic among the Azande. Oxford: Clarendon Press. Chapter II 'The notion of Witchcraft explains unfortunate events'

22.

Bloch, Maurice. 2013. In and out of each other's bodies: theory of mind, evolution, truth, and the nature of the social. Boulder, CO: Paradigm Publishers. Chapter 2 "Why is religion nothing special but is central" pp 23-40