Maģistra darba izstrāde
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēs pielietot sociālo un socioloģisko pētījumu metodoloģiju; izklāstīt sociālā darba teorētisko pamatojumu, pētniecībā un praksē; spēs izvēlēties un pielietot atbilstoša kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes pētījumā.
Prasmes
1.Spēs identificēt sabiedrībā aktuālas un būtiskas sociālās problēmas; izstrādāt pētījuma plānu; analizēt un sistematizēt jaunākās zinātniskās atziņas; spēs analizēt pētījumā iegūtos rezultātus un diskutēt par tiem; spēs publiskot zinātniskās darbības rezultātus.
Kompetences
1.Spēs patstāvīgi veikt pētniecisko darbību sociālās labklājības nozarē, sniedzot ieguldījumu profesionālo zināšanu un prakses attīstībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Maģistra noslēguma darba tēmas pieteikuma un pētījuma dizaina izstrādāšana; informācijas avotu (literatūras, statistikas datu, pētījumu, u.c.) analīze, sistematizēšana un apkopošana; pētījuma metodoloģijas un instrumenta izstrādāšana; datu iegūšana, analizēšana, secinājumu izdarīšana un jautājumu (tēžu) izvirzīšana diskusijai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīgā darba izpilde; dalība semināros un pētnieciskā darba progresa novērtējums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads maģistra pētījumā: pētniecība un jaunrade; sociālie pētījumi un sociālā darba pētījumi un to veidi. Maģistra pētījuma formālās prasības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plāna (dizaina) veidošana: pētījuma tēmas un pētījuma veida izvēle, tēmas aktualitātes noskaidrošana, pētījuma jautājumu formulēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: maģistra pētījuma tēmas pieteikums. Tēmas aktualitātes pamatošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: maģistra pētījuma tēmas pieteikums. Tēmas aktualitātes pamatošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskās literatūras atlase un citi informatīvi resursi (statistikas dati, normatīvais regulējums, u.c. avoti). Informācijas avotu kvalitāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskās literatūras atlase un citi informatīvi resursi (statistikas dati, normatīvais regulējums, u.c. avoti). Informācijas avotu kvalitāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana;
Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana;
Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Praktiskā (lauka) pētījuma saistība ar teorētisko pamatojumu, metodoloģijas aprakstīšana un pētniecības instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Praktiskā (lauka) pētījuma saistība ar teorētisko pamatojumu, metodoloģijas aprakstīšana un pētniecības instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Dati, datu analīze, rezultātu aprakstīšana
Secinājumu veidošana un inovācijas diskusijai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Dati, datu analīze, rezultātu aprakstīšana
Secinājumu veidošana un inovācijas diskusijai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads maģistra pētījumā: pētniecība un jaunrade; sociālie pētījumi un sociālā darba pētījumi un to veidi. Maģistra pētījuma formālās prasības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plāna (dizaina) veidošana: pētījuma tēmas un pētījuma veida izvēle, tēmas aktualitātes noskaidrošana, pētījuma jautājumu formulēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: maģistra pētījuma tēmas pieteikums. Tēmas aktualitātes pamatošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: maģistra pētījuma tēmas pieteikums. Tēmas aktualitātes pamatošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskās literatūras atlase un citi informatīvi resursi (statistikas dati, normatīvais regulējums, u.c. avoti). Informācijas avotu kvalitāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskās literatūras atlase un citi informatīvi resursi (statistikas dati, normatīvais regulējums, u.c. avoti). Informācijas avotu kvalitāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana;
Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana;
Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana;
Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana;
Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Praktiskā (lauka) pētījuma saistība ar teorētisko pamatojumu, metodoloģijas aprakstīšana un pētniecības instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Praktiskā (lauka) pētījuma saistība ar teorētisko pamatojumu, metodoloģijas aprakstīšana un pētniecības instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Dati, datu analīze, rezultātu aprakstīšana
Secinājumu veidošana un inovācijas diskusijai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs: Dati, datu analīze, rezultātu aprakstīšana
Secinājumu veidošana un inovācijas diskusijai
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu
Mārtinsone Kristīne, Pipere Anita, Kamerāde Daiga. Pētniecība. Teorija un prakse. Rīga: RaKa. 2016
Papildu literatūra
Umberto Eko. Kā uzrakstīt diplomdarbu. 2006