Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Komunikācijas un sabiedrisko attiecību ētika: koncepcijas un aktuālā problemātika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
HZK_028
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot teorētiski pamatotu, viengabalainu priekšstatu par galvenajiem profesionālās ētikas pamatprincipiem, vērtībām un normām, to pielietojumu praktiskajā darbībā, attīstīt profesionālās kompetences kritērijiem atbilstošu ētisku attieksmi pret kolēģiem, klientiem, sadarbības partneriem, ierēdniecību.

Priekšzināšanas

Atbilstīgi bakalaura grādam.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Profesionālās ētikas morālā loģika, profesionālās ētikas pamatprincipi, vērtības un normas, to pielietojums praksē.

Prasmes

1.Analizēt un vērtēt, lietot morāli korektu argumentāciju savas pozīcijas vai viedokļa pamatošanai, analizēt morālo dilemmu situācijas, rast morāli adekvātu risinājumu gadījumiem no prakses, izmantojot apgūtos profesionālās ētikas teorētiskos pamatus.

Kompetences

1.Analītiskās un kritiskās domāšanas spējas, prasme orientēties galvenajos profesionālās ētikas jautājumos.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Ir jāuzraksta 10 lpp. garš referāts (12 punktu fonts Times New Roman, atstarpe starp rindām 1,5). Referāts jāiesniedz 1 dienu pirms eksāmena. Ar referāta prezentāciju ir jāuzstājas seminārā (Power Point prezentācija vismaz 10 min. gara). Jautājumi un diskusija pēc prezentācijas 10 min. Literatūru referātiem maģistranti meklē patstāvīgi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Līdzdalība lekcijās un semināros – 10%; Referāta saturs – 30%; Prezentācija – 20%; Beigu eksāmens – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas specifika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētisku lēmumu pieņemšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Morālās dilemmas. Patiesība, postpatiesība un meli
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas pamatprincipi: teorija un prakse
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas aktuālās problēmas sadarbībā ar publiskajām personām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas ētika globalizācijas un multikulturālisma kontekstā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 3. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 4. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Communication and Media Ethics/ ed. by P.L. Plaisance - Boston, De Gruyter Mouton, 2018

2.

Introduction to mass communication: media literacy and culture / Stanley J. Baran, - NY: McGraw-Hill Education, 2017

3.

S. Lasmane. Komunikācijas ētika. Rīgā, LU AP, 2012

4.

Arnett R.C. Communication ethics literacy. Los Angeles- Sage, 2009

5.

Sandra Veinberga. Komunikācija. Teorija un prakse. Rīga, Sava grāmata, 2019

6.

Public Relations. The Profession and the Practice. 2001, – ch.5, p. 89-104.

7.

V.V. Klīve. Rīcības ceļos. Rīga, 1998: 2., 3., 4. un 5. nodaļas.

8.

A. Dimants, S. Russ-Mols. Žurnālistika. Rīgā, Turība, 2009

9.

Politiskā komunikācija, ētika un kultūra Latvijas Republikas 9. Saeimas vēlēšanās / Skaidrītes Lasmanes redakcijā. Rīga, LU akad. apgāds, 2007

Papildu literatūra

1.

Starlings G. Valsts sektora pārvalde. Rīga: Valsts Administrācijas skola. 1999, 4. nodaļa.

2.

Steinbergs Š.S., Osterns D.T. Valdība, Ētika un Vadītāji: ceļvedis sabiedriskā sektora ētisko problēmu risināšanai. Rīga: Pētergailis, 1994

3.

J. Juzefovičs. Mediju brīvība – kam? Agora, 2006, Nr.5, 245.-254.lpp.

4.

M. Mozers. Pretrunīgā reklāma. Agora, 2006, Nr.5,67.-81.lpp.

5.

V. Sīlis. Patība kā pievienotā vērtība. Agora, 2006, Nr.5, 21.-33.lpp.

6.

Dž. Razs. Brīvības morāle. Rīga, 2001

7.

S. Lasmane. Vēsturiskā atmiņa un tolerance – Komunikācija LU Raksti. 683. sējums, 7.-22.lpp. Sk.: Komunikācija: kultūras un vēstures diskurss = Communication: discourse of culture and history / [galv. red. Inta Brikše]

Citi informācijas avoti

2.

S. Lasmane. Informācijas ētika Latvijā. – krāj. „Informācijas vide Latvijā: 21.gadsimta sākums”. Rīga, 2006, 85.-105. lpp.