Skrituļslidošana
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1) mācību nodarbības konspekta rakstīšanā, pasākuma plāna sastādīšanā; 2) skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehnikas biomehāniskā struktūrā, tehnikas un taktikas mācīšanas metodikā; 3) mācību procesa drošības un sacensību noteikumos un to organizēšanā; 4) atbilstoša vecumposma audzēkņu attīstībā un mācīšanas īpatnībās; 5) profesionālo ētikā un drošības noteikumos, higiēnas prasībās, sanitāros normās un materiāli-tehniskā nodrošinājumā.
Prasmes
1.1) patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes skrituļslidošanas mācību procesa un nodarbību plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvēloties un pielietojot atbilstošas mācību metodes, līdzekļus un ievērojot fizisko slodžu dozēšanas principus atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskais sagatavotībai; 2) pratīs plānot, organizēt un vadīt skrituļslidošanas mācību nodarbības un pasākumus ievērojot drošības noteikumus un āra vides faktorus; 3) patstāvīgi mācīt skrituļslidošanas pārvietošanās veidu tehniku, diagnosticēt un novērst audzēkņu tehnikas nepilnības; 4) patstāvīgi novērtēt audzēkņu fizisko, funkcionālo stāvokli, tehnisko sagatavotību, sasnieguma dinamiku un skrituļslidošanas mācību procesa efektivitāti, kā arī izvirzīt piemērotas izmaiņas mācību procesā; 5) pratīs izvēlēties sagatavot skrituļslidošanas inventāru mācību procesam un pasākumiem vadoties no āra vides apstākļiem un materiāli tehniskā nodrošinājuma; 6) pratīs motivēt audzēkņus mācību procesam, veidot atbildību un pozitīvu saskarsmi ar audzēkņiem; 7) pratīs ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā atbilstoši audzēkņu spējām, vajadzībām un interesēm, un novērtēt audzēkņu sasniegumu un personības izaugsmi; 8) patstāvīgi izmantot dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas mācību-treniņu darbā un īstenot atbilstību starp mācību nodarbības mērķiem, izmantotajiem līdzekļiem un sasniegtajiem rezultātiem; 9) izmantojot apgūtos skrituļslidošanas teorētiskos pamatus, veikt radošu un inovatīvu profesionālu, un pētniecisku darbību.
Kompetences
1.1) iegūtās zināšanas un prasmes pielietot skrituļslidošanas mācību procesā; 2) analizēt un izvērtēt mācībās pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus; 3) analizēt izvēlēto mācību metožu, līdzekļu un formu atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem; 4) uzņemties atbildību par mācību-treniņu nodarbības, sacensību un pasākumu drošumu; 5) vadīt mācību nodarbību dažādas sagatavotības audzēkņiem; 6) prognozēt audzēkņu talantus skrituļslidošanā; 7) veikt skrituļslidošanas nodarbību plānošanu un organizēšanu; 8) plānot mācību procesu, nodarbības galvenos un pakārtotos uzdevumus; 9) ieviest novitātes mācību procesā; sadarboties ar audzēkņiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie patstāvīgi studēs specializēto literatūru, uzlabos un pilnveidos savas prasmes skrituļslidošanā. Studenti izveidos paši sev mācību materiālu, ko varēs izmantot vēlāk mācot citus pārvietojoties ar skrituļslidām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Darbi:
Patstāvīgais darbs; pārbaudījums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skrituļslidošanas pamatkustību pilnveide.
Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pilnveide.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skrituļslidošana atgrūžoties ar nūjām pamati, soļu apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Inventārs – izvēle, sagatavošana, kopšana, nodarbības vietas izvēle, traumu ārējie un iekšējie rašanās cēloņi, profilakse, pirmā palīdzība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Gala pārbaudījums, prezentācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skrituļslidošanas pamatkustības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skrituļslidošanas pārvietošanās soļu pamati
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko elementu demonstrācija - vērtējums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kustību tehnikas analizēšana skrituļslidošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Prakse, nodarbības vadīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Inventāra sagatavošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Gala pārbaudījums, prezentācijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Inventārs – izvēle, sagatavošana, kopšana, nodarbības vietas izvēle, traumu ārējie un iekšējie rašanās cēloņi, profilakse, pirmā palīdzība
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Zauters U. Skrituļslidošana, aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse - Jumava – 1999.
Čelmers A. Skrituļslidas – Kontinents – 2001.
Papildu literatūra
Krauksts V. Kas jauns slēpošanā Drukātava, 2006.
Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata, 1997.
Grants J., Mācīsimies slēpot Raka, 2007. Grants J., Mācīsimies slēpot Raka, 2007. [DVD videoieraksts]
Krauksta D, Krauksts K. Slēpošanas treniņa pamati Rīga: Drukātava , 2006.
Citi informācijas avoti
Interneta resursi.
Žurnāli un cita veida publikācijas par skrituļslidošanu.