Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Jaunatnes socioloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_029
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Socioloģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt ar jaunatnes vecumposmu raksturojošām teorētiskajām paradigmām; veidot izpratni par jaunatni ģimenes un sabiedrības sociālo izmaiņu kontekstā; iepazīstināt ar jaunatnes socioloģiskās izpētes iespējām, Latvijā un ārvalstīs veiktajiem pētījumiem.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zina galvenās teorētiskās pieejas un autorus jaunatnes pētniecībā un orientējas galvenajos pētījumu virzienos.

Prasmes

1.Prot argumentēti, balstoties uz literatūru un pētījumu datiem, raksturot jauniešu problēmas dažādās dzīves jomās.

Kompetences

1.Spēj izmantot zināšanas un prasmes jaunatnes politikas analīzē un veidošanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kursa ietvaros students izstrādā patstāvīgo darbu – literatūras apskatu: Jaunatnes socioloģija par maģistra darba tēmu. Literatūras apskats jābalsta uz SAGE Journals un citu bibliotēkā pieejamo publikāciju analīzi, apjoms 5-7 lpp., apskatītās literatūras saraksts jāpievieno (tam jāietver vismaz 10 nosaukumus).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Patstāvīgais darbs 50%, eksāmens 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorētiskās pieejas un virzieni jaunatnes socioloģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorētiskās pieejas un virzieni jaunatnes socioloģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērnības socioloģija, tās attiecības ar jaunatnes socioloģiju. Starptautiski salīdzinošie izglītības pētījumi un to izmantošana jaunatnes pētniecībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērnības socioloģija, tās attiecības ar jaunatnes socioloģiju. Starptautiski salīdzinošie izglītības pētījumi un to izmantošana jaunatnes pētniecībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Furlong, A., Cartmel, F. (2006) Young People and Social Change, McGraw: Open University Press, 199 pp.

2.

Furlong, A. Youth Studies:an Introduction. London; New York: Routledge, 2013.

3.

Gill, J. (2009) Youth, Cambridge:Polity,224 pp.

4.

Denstad, F. Youth Policy Manual: How to Develop a National Youth Strategy. Strasbourg: Council of Europe Publishing, 2009.

5.

Ruddock, A. Youth and Media. Sage Publications, 2013.

6.

Jaunatnes politika Latvijā: Eiropas Padomes komisijas secinājumi, veicot starptautisko izvērtējumu (2008) http://www.jaunatneslietas.lv/upload/jaunatnes_politika_latvija_ep_lv.doc

7.

Rungule, R., Koroļeva, I., Trapenciere, I., Kārkliņa, I., Goldmanis, M., Mieriņa, I., Sniķere, S. u.c. (2009) Latvijas jaunatnes portrets: integrācija sabiedrībā un marginalizācijas riski, Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 362 lpp.

Papildu literatūra

1.

France, A. Understanding Youth in Late Modernity, Maidenhead: Open University Press.

2.

Müller, W., Gangl, M. (2003) Transitions from Education to Work in Europe:the Integration of Youth into EU Labour Markets. Oxford: Oxford University Press, 335 pp.

3.

Rungule, R., Sniķere, S., Koroļeva, I., Trapenciere, I., Kārkliņa, I. u.c. (2007) Bezdarba un sociālās atstumtības iemesli un ilgums. Rīga: LU FSI, BICEPS, Socioloģisko pētījumu institūts.

4.

Roche, J., (et al) (2004) Youthin Society: Contemporary Theory, Policy and Practice, London: Sage Publ: Open University, 263 pp.

5.

Youthof the XXI Century: Realities and Perspectives. (2004) New York;Geneva:United Nations, 314 pp. http://www.unece.org/operact/pubyouth.pdf