Jaunatnes socioloģija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zina galvenās teorētiskās pieejas un autorus jaunatnes pētniecībā un orientējas galvenajos pētījumu virzienos.
Prasmes
1.Prot argumentēti, balstoties uz literatūru un pētījumu datiem, raksturot jauniešu problēmas dažādās dzīves jomās.
Kompetences
1.Spēj izmantot zināšanas un prasmes jaunatnes politikas analīzē un veidošanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kursa ietvaros students izstrādā patstāvīgo darbu – literatūras apskatu: Jaunatnes socioloģija par maģistra darba tēmu. Literatūras apskats jābalsta uz SAGE Journals un citu bibliotēkā pieejamo publikāciju analīzi, apjoms 5-7 lpp., apskatītās literatūras saraksts jāpievieno (tam jāietver vismaz 10 nosaukumus).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs 50%, eksāmens 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskās pieejas un virzieni jaunatnes socioloģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorētiskās pieejas un virzieni jaunatnes socioloģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnības socioloģija, tās attiecības ar jaunatnes socioloģiju. Starptautiski salīdzinošie izglītības pētījumi un to izmantošana jaunatnes pētniecībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnības socioloģija, tās attiecības ar jaunatnes socioloģiju. Starptautiski salīdzinošie izglītības pētījumi un to izmantošana jaunatnes pētniecībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Furlong, A., Cartmel, F. (2006) Young People and Social Change, McGraw: Open University Press, 199 pp.
Furlong, A. Youth Studies:an Introduction. London; New York: Routledge, 2013.
Gill, J. (2009) Youth, Cambridge:Polity,224 pp.
Denstad, F. Youth Policy Manual: How to Develop a National Youth Strategy. Strasbourg: Council of Europe Publishing, 2009.
Ruddock, A. Youth and Media. Sage Publications, 2013.
Jaunatnes politika Latvijā: Eiropas Padomes komisijas secinājumi, veicot starptautisko izvērtējumu (2008) http://www.jaunatneslietas.lv/upload/jaunatnes_politika_latvija_ep_lv.doc
Rungule, R., Koroļeva, I., Trapenciere, I., Kārkliņa, I., Goldmanis, M., Mieriņa, I., Sniķere, S. u.c. (2009) Latvijas jaunatnes portrets: integrācija sabiedrībā un marginalizācijas riski, Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 362 lpp.
Papildu literatūra
France, A. Understanding Youth in Late Modernity, Maidenhead: Open University Press.
Müller, W., Gangl, M. (2003) Transitions from Education to Work in Europe:the Integration of Youth into EU Labour Markets. Oxford: Oxford University Press, 335 pp.
Rungule, R., Sniķere, S., Koroļeva, I., Trapenciere, I., Kārkliņa, I. u.c. (2007) Bezdarba un sociālās atstumtības iemesli un ilgums. Rīga: LU FSI, BICEPS, Socioloģisko pētījumu institūts.
Roche, J., (et al) (2004) Youthin Society: Contemporary Theory, Policy and Practice, London: Sage Publ: Open University, 263 pp.
Youthof the XXI Century: Realities and Perspectives. (2004) New York;Geneva:United Nations, 314 pp. http://www.unece.org/operact/pubyouth.pdf