Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studentu izziņas metožu apguvi; apgūt ”Godīgas spēles” principus kā sporta ētikas pamatprasību; veidot radošās darbības pieredzi; sekmēt studentu patstāvības attīstību pētnieciska rakstura uzdevumu risināšanā. Sniegt zināšanas un veidot iemaņas darbam multikulturālā vidē.
Priekšzināšanas
Vidējā vispārējā izglītība.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Jēdziens Godīga spēle, ilustrē ar izvēlētā sporta veida piemēriem. 2. Multikulturālisms un multikulturāla izglītība. 3. Olimpiskās kustības pamatprincipi, Latvijas sportistu sasniegumi olimpiskajās spēlēs.
Prasmes
1.4. Prot sastādīt uzdevumus dažāda vecuma bērniem un jauniešiem par olimpiskās kustības jautājumiem.
Kompetences
1.5. Izprot jēdzienu Godīga spēle, māk interpretēt, diskutēt un argumentēt.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu: Olimpiskā princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē. Studiju kursa pārbaudes darbs. Studenti raksta un prezentē patstāvīgos darbus vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: Sports mūsdienās ārzemēs. Analizēt konkrētas valsts populārāko sporta veidu sasniegumus, īpaši uzsverot šai valstij, reģionam, kultūrai un reliģijai raksturīgo. Docētājs mācību grupā norāda kontinentu, no kura studentam jāizvēlas valsts (piemēram, no Eiropas – 5 studentiem, no Āzijas – 10, no Amerikas (Ziemeļamerika/Dienvidamerika) – 5, Austrālijas – 5, Āfrikas – 5. Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Jāizvēlas tādus veidus, kurus var izmantot izvēlētajā sporta veidā, profesionālajā kvalifikācijā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30%
2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50%
3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Godīga spēle. Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda un sports. Reliģija un sports.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpiskā harta. Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
turālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
turālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports mūsdienās ārzemēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Studiju kursa izvērtējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Godīga spēle. Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda un sports. Reliģija un sports.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpiskā harta. Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
turālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
turālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sports mūsdienās ārzemēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Studiju kursa izvērtējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jansone, R., & Gulbe, A. (2006). Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga, LSPA.
Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. (2003). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
Erta, A. (1999). Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga, Latvijas Sporta muzejs.
Muller, N. (2000). Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC.Piemērots angļu valodas plūsmai
Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. (2008). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
Olympic Charter. (1997). Lausanne: International Olympic committee.Piemērots angļu valodas plūsmai
Dilba, M. (2006). Mijkultūru izglītības daudzveidība. Rīga,. RaKa.
Ceļvedis starpkultūru uzglītībai. (2006). Rīga.
Ceļvedis pasaules reliģijās. (2010). SIA „Dienas grāmata”.
Beikers, K. (2002). Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Rīga, Nordik.
Papildu literatūra
Džifords, K. (2004). Olimpiskās spēles. Rīga, Zvaigzne ABC.
Hūnolds, T. (2007). Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām : uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga, Jumava.
Lāms, O. (2004). Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs. Rīga.
Oksleids, K. (2000). Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC.
Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem (2004). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
Harris, T. (2007). Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. Yellow Jersey Press, London.Piemērots angļu valodas plūsmai
Phonda, L. Kinzler, C., L. (2003). A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Eyridice Network.Piemērots angļu valodas plūsmai
World Sports Encyclopedia. Wojeiech Liponski M.B.I. Poznan.Piemērots angļu valodas plūsmai
Sport, Popular Culture and Identity.Piemērots angļu valodas plūsmai