Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālo grupu uztura stratēģijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUUK_294
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Uzturzinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559

Par studiju kursu

Mērķis

1. Sniegt starpkultūru, starptautiskas un starpprofesionālas mācīšanās un sadarbošanās pieredzi. 2. Uzlabot gan uztura jomai specifiskās, gan svešvalodas, kritiskās domāšanas, komandas darba, informācijas tehnoloģiju zināšanas un prasmes. 3. Veidot starptautisku sadarbības tīklu uztura jomā.

Priekšzināšanas

Anatomijā, fizioloģijā, bioloģijā, bioķīmijā, pārtikas ķīmijā, sabiedrības veselībā, uztura pamatos, angļu valodā B2 līmenī. Dalība kursā - konkursa kārtībā saskaņā ar katedras noteikumiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie pārzinās izvēlētās sociālās grupas uztura vajadzības un ar uzturu saistītos jautājumus veselības aprūpes sistēmas un politikas kontekstā.

Prasmes

1.Studējošie pratīs identificēt ar uzturu saistītas problēmas, rast risinājumus un sadarboties starptautiskā un starpdisciplinārā komandā.

Kompetences

1.Studējošie spēs patstāvīgi iegūt, kritiski izvērtēt un izmantot informāciju, risinot problēmas uztura jomā. Tiks iegūta starptautiskas sadarbības pieredze.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga zinātniskās literatūras studēšana un analīze, sadarbība ar komandas biedriem kopīga noslēguma darba sagatavošanā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Starptautiska un starpdisciplināra studējošo grupa prezentē kopīgi sagatavoto projekta noslēguma darbu.
2.

Pārbaudījums

-
-
Dalība klātienes un attālinātā komandas darbā, regulārs progress noslēguma darba tapšanā un tā prezentācijas un prezentēšanas kvalitāte.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā grupa N1 un tās ar veselību saistītie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā grupa N2 un tās ar veselību saistītie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā grupa N3 un tās ar veselību saistītie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Efektīvu komandu veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Starpdisciplināru un starptautisku komandu izveidošana un diskusijas par projekta tēmas izvēli.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Projekta idejas/mērķa grupas izvēles prezentēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Projekta idejas/mērķa grupas izvēles precizēšana un zinātniskās literatūras analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Paveiktā kopsavilkums un turpmāko patstāvīgi veicamo uzdevumu apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
4

Tēmas

Projekta noslēguma darba prezentēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā grupa N1 un tās ar veselību saistītie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā grupa N2 un tās ar veselību saistītie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā grupa N3 un tās ar veselību saistītie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Efektīvu komandu veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Starpdisciplināru un starptautisku komandu izveidošana un diskusijas par projekta tēmas izvēli.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Projekta idejas/mērķa grupas izvēles prezentēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Projekta idejas/mērķa grupas izvēles precizēšana un zinātniskās literatūras analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Paveiktā kopsavilkums un turpmāko patstāvīgi veicamo uzdevumu apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
4

Tēmas

Projekta noslēguma darba prezentēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

World Health Organization

2.

Slimību profilakses un kontroles centrs

3.

Webster-Gandy, J., Madden, A., & Holdsworth, M. (Eds.). (2020). Oxford handbook of nutrition and dietetics (3rd ed.). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/med/9780198800132.001.0001

Papildu literatūra

1.

Hogeling, L., Lammers, C., Vaandrager, L., & Koelen, M. (2022). What works for vulnerable families? Interpretations of effective health promotion. Health Promotion International, 37(1), daab108

2.

Devine, A., & Lawliss, T., (Eds). Nutrition and vulnerable groups. (2019). MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute.