Sociālo grupu uztura stratēģijas
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie pārzinās izvēlētās sociālās grupas uztura vajadzības un ar uzturu saistītos jautājumus veselības aprūpes sistēmas un politikas kontekstā.
Prasmes
1.Studējošie pratīs identificēt ar uzturu saistītas problēmas, rast risinājumus un sadarboties starptautiskā un starpdisciplinārā komandā.
Kompetences
1.Studējošie spēs patstāvīgi iegūt, kritiski izvērtēt un izmantot informāciju, risinot problēmas uztura jomā. Tiks iegūta starptautiskas sadarbības pieredze.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga zinātniskās literatūras studēšana un analīze, sadarbība ar komandas biedriem kopīga noslēguma darba sagatavošanā.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Starptautiska un starpdisciplināra studējošo grupa prezentē kopīgi sagatavoto projekta noslēguma darbu.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Dalība klātienes un attālinātā komandas darbā, regulārs progress noslēguma darba tapšanā un tā prezentācijas un prezentēšanas kvalitāte.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā grupa N1 un tās ar veselību saistītie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā grupa N2 un tās ar veselību saistītie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā grupa N3 un tās ar veselību saistītie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīvu komandu veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Starpdisciplināru un starptautisku komandu izveidošana un diskusijas par projekta tēmas izvēli.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Projekta idejas/mērķa grupas izvēles prezentēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Projekta idejas/mērķa grupas izvēles precizēšana un zinātniskās literatūras analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Paveiktā kopsavilkums un turpmāko patstāvīgi veicamo uzdevumu apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
4
|
Tēmas
|
Projekta noslēguma darba prezentēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā grupa N1 un tās ar veselību saistītie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā grupa N2 un tās ar veselību saistītie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā grupa N3 un tās ar veselību saistītie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīvu komandu veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Starpdisciplināru un starptautisku komandu izveidošana un diskusijas par projekta tēmas izvēli.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Projekta idejas/mērķa grupas izvēles prezentēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Projekta idejas/mērķa grupas izvēles precizēšana un zinātniskās literatūras analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Paveiktā kopsavilkums un turpmāko patstāvīgi veicamo uzdevumu apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
4
|
Tēmas
|
Projekta noslēguma darba prezentēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Webster-Gandy, J., Madden, A., & Holdsworth, M. (Eds.). (2020). Oxford handbook of nutrition and dietetics (3rd ed.). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/med/9780198800132.001.0001
Papildu literatūra
Hogeling, L., Lammers, C., Vaandrager, L., & Koelen, M. (2022). What works for vulnerable families? Interpretations of effective health promotion. Health Promotion International, 37(1), daab108