Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psiholoģijas pamati

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_079
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas par psiholoģijas pamatjautājumiem, veidot prasmi uztvert un izprast cilvēka izturēšanās psiholoģiskos aspektus sociālā darba kontekstā.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti spēs definēt psihes pamatjēdzienus, skaidrot to izpausmes; raksturot psiholoģijas teorētiskos virzienus un profesionālās darbības jomas, raksturot cilvēka psihiskos procesus, cilvēka sociālās lomas un socializācijas procesu cilvēka dzīves laikā.

Prasmes

1.Pratīs salīdzināt dažādas psiholoģiskās teorētiskās pieejas, analizēs cilvēka psihiskos procesus, emocijas, personības īpatnības un individuālos socializācijas procesus dzīves laikā.

Kompetences

1.Students spēs uztvert un izprast psihiskos fenomenus indivīda līmenī, cilvēka psihisko procesu likumsakarības; spēs, balstoties uz teorētiskajiem modeļiem, izvērtēt aktuālās sociālās lomas, socializācijas procesus un to ietekmējošos faktorus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studentam patstāvīgi jāizskata lekcijā dotā prezentācija, atbilstoši lekcijas tematiem jālasa obligātās literatūras avotus. Lai padziļinātu izpratni, ir ieteicams izmantot papildus avotus. Patstāvīgi jāveic doto mācību materiālu analīze, jāveido prezentācija par uzdoto tematu un tā jāprezentē auditorijā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kurss uzskatāms par apgūtu, ja students ir apguvis lekciju un nodarbību teorētisko materiālu (Tests – 50%), ir izpildījis mācību uzdevumus nodarbību laikā – 20% (veiktie uzdevumi ir ieskaitīti), ir ieguvis pozitīvus starpvērtējumus (pētījuma atlase, analīze un prezentācija – 20%). Kā papildvērtējums var tikt izmantots regulārs lekciju un nodarbību apmeklējums un aktīva produktīva līdzdalība (10%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija kā zinātne – nozares un apakšnozares. Psiholoģiskās pieejas un to raksturojums. Psiholoģijas praktiskā izmantošana. Psiholoģijas metodes dažādu teoriju kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija kā zinātne – nozares un apakšnozares. Psiholoģiskās pieejas un to raksturojums. Psiholoģijas praktiskā izmantošana. Psiholoģijas metodes dažādu teoriju kontekstā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija kā zinātne – nozares un apakšnozares. Psiholoģiskās pieejas un to raksturojums. Psiholoģijas praktiskā izmantošana. Psiholoģijas metodes dažādu teoriju kontekstā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija kā zinātne – nozares un apakšnozares. Psiholoģiskās pieejas un to raksturojums. Psiholoģijas praktiskā izmantošana. Psiholoģijas metodes dažādu teoriju kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālie psiholoģisko aspektu pētījumi sociālā darba praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālie psiholoģisko aspektu pētījumi sociālā darba praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības socializācijas procesu izvērtējums un analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības socializācijas procesu izvērtējums un analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija kā zinātne – nozares un apakšnozares. Psiholoģiskās pieejas un to raksturojums. Psiholoģijas praktiskā izmantošana. Psiholoģijas metodes dažādu teoriju kontekstā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija kā zinātne – nozares un apakšnozares. Psiholoģiskās pieejas un to raksturojums. Psiholoģijas praktiskā izmantošana. Psiholoģijas metodes dažādu teoriju kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas pamatjautājumi. Psihiskie procesi un stāvokļi. Sajūta, uztvere, uzmanība, atmiņa, domāšana, valoda. Jūtas, griba, motivācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personība, individuālās īpatnības, attīstība. Cilvēks kā sociāla būtne. Sociālās lomas un personības socializācijas process, to ietekmējošie faktori. Dzimumu lomas un dzimumsocializācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālie psiholoģisko aspektu pētījumi sociālā darba praksē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Borns L. Psiholoģija. 1., 2., 3. daļa. Rīga, 2001.

2.

Martinsone K. Psiholoģija. Pamatjautājumi – teorijas, pētījumi. (3 sējumi) Rīga: Zvaigzne ABC, 2015.

3.

Vorobjovs A. Vispārīgā psiholoģija. Rīga, 2000. – 212 lpp.

Papildu literatūra

1.

Jungs K. Psiholoģiskie tipi. Rīga: Zvaigzne ABC, 1996.

2.

Karpova Ā. Personība: teorijas un to radītāji. Rīga: Zvaigzne ABC, 1998.

3.

Korels V. Kā izprast cilvēkus un pareizi izturēties pret tiem. Rīga: Madris, 2010.

4.

Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģiskās teorijas. Rīga: Zvaigzne ABC, 1999. -175 lpp.

5.

Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. – 123 lpp.

6.

Utināns A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un ārstēšanas iespējas. Rīga: Nacionālais apgāds, 2005. – 568 lpp.

7.

Psiholoģijas vārdnīca. Breslava G. red. Rīga: Mācību grāmata, 1999. – 157 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Interneta resursi izmantojami gadījumos, ja ir zināmi to autori, kas atbilst definētiem zinātniskās pieejas kritērijiem.

2.

Var tikt izmantoti jebkādi atzītu zinātnieku teorētiskie materiāli par psiholoģijas teorijām jebkādā studējošajam saprotamā valodā, izmantojot jebkādus informatīvos avotus (tos precīzi uzrādot).