Rehabilitoloģija (ambulatorā)
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Teorētiskas zināšanas par ambulatorās rehabilitācijas principiem, īpaši to pacientu kontekstā, kuru turpmākajā ārstēšanā rehabilitācijas medicīnas nozares speciālistu profesionālās darbības rezultātā paredzama veselības stāvokļa uzlabošanās. Rezidents spēs nosaukt, definēt, klasificēt un raksturot izplatītākās neiroloģiskās, internās medicīnas, mioskeletālās saslimšanas, kā rezultātā pacienti iemanto paliekošus un invalidizējošus veselības traucējumus.
Prasmes
1.Rezidents pratīs: novērtēt ambulatorās rehabilitācijas pacientus; spēs analizēt novērtēšanas rezultātus; pratīs prognozēt vēlīnos rezultātus; sastādīt individuālo rehabilitācijas plānu; mācēs identificēt komplikāciju riska faktorus un sastādīt komplikāciju profilakses plānu; izvērtēt pacienta rehabilitācijas ilgumu, saturu, vajadzību pēc dinamiskās novērošanas; lietot Starptautisko funkcionēšanas klasifikāciju.
Kompetences
1.Rezidents spēs: izmantot iegūtās zināšanas, turpmāk plānojot nepieciešamo rehabilitāciju un dinamisko novērošanu; izstrādāt pilnvērtīgu rehabilitācijas plānu, sākot no akūtā ārstēšanas etapa; prognozēt vēlīnos ārstēšanas un rehabilitācijas rezultātus; izstrādāt profilakses pasākumu plānu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Ikdienas ārsta rezidenta darbs ar ambulatorās rehabilitācijas pacientiem apmācīttiesīga ārsta speciālista vadībā.
Teorētisko zināšanu apguve un prasmju pilnveidošana, atbilstoši studiju kursa saturam.
Veic padziļinātas temata izpētes par to neiroloģisko, mioskeletālo, internās medicīnas saslimšanu ārstēšanu, un rehanbilitāciju, kuru rezultātā pacienti var iemantot paliekošus, funkcionēšanu ierobežojošus veselības traucējumus, kas prasa ilgstošu ambulatoru rehabilitāciju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētisko semināru apmeklējums 100% apmērā.
Regulārs darbs ar pacientiem studiju kursa realizācijas vietā apmācīttiesīga ārsta vadībā.
Pacienta jeb klīniskā gadījuma prezentēšana studiju kursa nobeigumā.
Studiju kursa vadītāja un docētāju sagatavoto jautājumu jeb testu nokārtošana saskaņā ar Studiju reglamentu.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Neonatoloģija: definīcijas, darbības joma.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Ģenētikas vieta klīniskajā medicīnā, nākotnes perspektīva.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Endokrinoloģija rehabilitācijā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Physical Medicine and Rehabilitation. 5th edition. ed. By R. L. Braddom, Saunders Elsevier, 2016.
DeLisa’s physical medicine and rehabilitation: principles and practice / editor-in-chief, Walter R. Frontera; editor emeritus, Joel A. DeLisa; editors, Jeffrey Basford [un vēl 11 redaktori]. 6th edition. Philadelphia: Wolters Kluwer, [2019], 2020
Upper Motor Neurone Syndrome and Spasticity. 1st edition. ed. By M. P. Barnes and G. R. Johnson, Cambrige University Press, 2001.