Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Par sadarbību ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PSI. 2. Par sadarbību ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu) ar invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem. 3. Demonstrē zināšanas par sadarbību ar citām personām, kuras rūpējas par audzēkņiem ar SIV.
Prasmes
1.4. Sadarboties audzēkņu ar SIV IIP plānošanā un īstenošanā ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu). 5. Sadarboties ar audzēkņu, kuriem ir SIV, vecākiem vai aizbildņiem. Sazināties un sadarboties un ar attiecīgām invalīdu organizācijām tuvējā apkaimē, lai noskaidrotu sadarbības iespējas (piemēram, ar Speciālo olimpiādi, vietējiem sporta klubiem ar nevalstiskajām organizācijām.
Kompetences
1.6. Veidot profesionālu sadarbību, lai uzlabotu mācīšanas stratēģiju kvalitāti, kuras tiek izmantotas audzēņiem ar SIV sporta un veselības stundā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām.
1. Sadarbība ar speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
Praktisko darbu patstāvīga veikšana – Sadarbības principi ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS.
Gatavoties gala pārbaudījumam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos.
1. Sadarbība ar veselības aprūpes speciālistiem, kuri īsteno SI/PFA.
2. Sadarbība ar sporta un rekreācijas speciālistiem, kuri īsteno SI/PFA.
Un praktiskā darbā par starpsiciplināras sadarbības analīzi.
Studiju kursa noslēgumā ir sekmīgi jānokārto visi Studiju kursa pārbaudījumi. Prasmes tiek vērtētas veicot praktiskos darbus. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par starpsiciplināras sadarbības principiem pielāgotā sporta izglītībā. Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem: rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem.
Gala vērtējumu par Studiju kursu nosaka vidējais vērtējums par kontroldarbiem semestra laikā 70%, prezentācija 10% un atbildes eksāmenā 20%.
Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi.
Lai students varētu tikt pielaists pie ieskaites kārtošanas, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem.
Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību darba kritērijiem, jāveic to interpretēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskie dadarbības modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskie dadarbības modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskie dadarbības modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskie dadarbības modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskie dadarbības modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskie dadarbības modeļi
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Papildu literatūra
Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.