Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_160
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Plānot tādu iekļaujošās sporta izglītības Studiju pieredzi, kura veicina iekļaujošas izglītības vides īstenošanu un sagatavo speciālistus audzēkņu ar speciālajām izglītības vajadzībām individuālo izglītības mērķu sasniegšanai. Starpdisciplinārā sadarbība iekļaujošā izglītībā, sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PSI.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Par sadarbību ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PSI. 2. Par sadarbību ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu) ar invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem. 3. Demonstrē zināšanas par sadarbību ar citām personām, kuras rūpējas par audzēkņiem ar SIV.

Prasmes

1.4. Sadarboties audzēkņu ar SIV IIP plānošanā un īstenošanā ar veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem (piemēram, fizioterapeitu, darba terapeitu, runas terapeitu, psihologu). 5. Sadarboties ar audzēkņu, kuriem ir SIV, vecākiem vai aizbildņiem. Sazināties un sadarboties un ar attiecīgām invalīdu organizācijām tuvējā apkaimē, lai noskaidrotu sadarbības iespējas (piemēram, ar Speciālo olimpiādi, vietējiem sporta klubiem ar nevalstiskajām organizācijām.

Kompetences

1.6. Veidot profesionālu sadarbību, lai uzlabotu mācīšanas stratēģiju kvalitāti, kuras tiek izmantotas audzēņiem ar SIV sporta un veselības stundā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām. 1. Sadarbība ar speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām). Praktisko darbu patstāvīga veikšana – Sadarbības principi ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS. Gatavoties gala pārbaudījumam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos. 1. Sadarbība ar veselības aprūpes speciālistiem, kuri īsteno SI/PFA. 2. Sadarbība ar sporta un rekreācijas speciālistiem, kuri īsteno SI/PFA. Un praktiskā darbā par starpsiciplināras sadarbības analīzi. Studiju kursa noslēgumā ir sekmīgi jānokārto visi Studiju kursa pārbaudījumi. Prasmes tiek vērtētas veicot praktiskos darbus. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par starpsiciplināras sadarbības principiem pielāgotā sporta izglītībā. Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem: rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem. Gala vērtējumu par Studiju kursu nosaka vidējais vērtējums par kontroldarbiem semestra laikā 70%, prezentācija 10% un atbildes eksāmenā 20%. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Lai students varētu tikt pielaists pie ieskaites kārtošanas, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību darba kritērijiem, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sadarboties ar citiem speciālistiem, kuri īsteno SI/PS (veselības aprūpes un rehabilitācijas speciālistiem, invalīdu sporta un rekreācijas pakalpojumu pārstāvjiem, vecākiem vai aizbildņiem, ar nevalstiskajām organizācijām).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskie dadarbības modeļi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskie dadarbības modeļi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskie dadarbības modeļi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskie dadarbības modeļi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskie dadarbības modeļi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskie dadarbības modeļi
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.