Komunikācijas un prezentācijas prasmes
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pielietot praktisko komunikāciju ar medijiem, krīzes komunikāciju un pārzinās mediju saskarsmes jaunākās tendences.
Prasmes
1.Izvērtēt un izvēlēties atbilstošāko mediju komunikācijas formu, atkarībā no komunikācijas veida, stilistikas un nododamā vēstījuma.
Kompetences
1.Spēja apvienot kritisko domāšanu, zināšanas par politikas procesiem un komunikāciju ar vēstījuma nodošanu konkrētiem mediju kanāliem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Semināri, kopsavilkumi par doto literatūru, praktiskais darbs ar kameru.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopsavilkumu par Umberto Eko grāmatu Kā uzrakstīt diplomdarbu? (3-5.lpp; Times
New Roman, 12pts, 1,5 intervāls)
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kolēģu video intervijas izvērtējums
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kurss balstīts uz dažādu praktisku uzdevumu izpildi, kuri trennē studentu praktiskās iemaņas komunikācijas un prezebtācijas mākslā. Uzdevumi ir aprakstīti e-studijās un jāveic atbilstoši pasniedzēja norādījumiem.
|
||
|
4.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa gaitā studentiem obligāti iesniedzamas/nokārtojamas šādās vienības un tās veido attiecīgos procentus no atzīmes:
1. Video dubultintervija (25%);
2. Kopsavilkumu par Umberto Eko grāmatu "Kā uzrakstīt diplomdarbu?" (3-5.lpp; Times New Roman, 12pts, 1,5 intervāls) (25%);
3. Dalība semināros (15%);
4. Tests par kursa informatīvo daļu (25%);
5. Kolēģu video intervijas izvērtējums (10%).
Visu iesniedzamo vienību saturs un iesniegšanas pamatojums tiks izklāstīts pirmajā lekcijā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Retorikas kā runas mākslas izcelsme un vieta mūsdienu komunikācijas pasaulē:
− Retorikas jēdziens un tā skaidrojumi;
− Retorikas pirmsākumi;
− Retorikas “fizioloģija”.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Labas runas komponentes jeb „retora instrumenti”:
- „logos”: runas loģiskais saturs, argumentācija, teksts un zemteksts, prezentācijas struktūra, runas tēmas izvēle;
- „pathos”: ķermeņa un žestu valoda, balss nozīme, stāja, lietišķā apģērba etiķete, „harizmas un degsmes struktūra”;
- „ethos”: retora rakstura kvalitātes, retora statuss un tā maiņa, vērtību sistēmas mijiedarbība ar auditoriju.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publisko runu video analīze:
- Politika kā uzstāšanās māksla – kas tiek sagaidīts no politiķu runām?
- Runas konteksts – slēptā informācija, informācijas kodēšana un zemteksta spēks.
- Publikas uzmanības noturēšana.
- Komunikācijas barjeras un to apkarošanas līdzekļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Improvizācijas un empātijas loma saskarsmē un publiskajā runā:
− Auditorijas jušana un skatuviskā klātesamība;
− Skatuves partnera atbalstīšana;
− Atbildīga naratīva virzīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Etosa nozīme uzstāšanās laikā, grupu darbs:
− Kognīcijas un to darbības principu pārzināšana;
− Grūtie klienti, grūtais ego;
− Uzbrukumu atvairīšana, motivācijas shēmas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Darbs uz "lauka” – studentu darbs ar kameru, video dubultinterviju gatavošanai (4-7 minūtes,
youtube unlisted, uncut formāts).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
"Open Space Technology" diskusija prasmju un zināšanu pārbaudei.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
2
|
Tēmas
|
Tests par kursa informatīvo daļu – elektronisks – pildāms visas dienas garumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Izbraukums uz tiešraides studiju, sarunai ar nozares profesionāli.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Izbraukums uz tiešraides studiju, sarunai ar nozares profesionāli.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem.
The Art of Public Speaking: The Original Tool for Improving Public Oration" by Dale Carnegie (2018)
The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the 21st Century by Richard M. Perloff (2018)
Papildu literatūra
Eko, Umberto. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Rīga: SIA Jāņa Rozes apgāds (2006)