Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Supervīzija grupā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_225
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Vispārīgā pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas, attīstīt prasmes un kompetenci grupas supervīzijas organizēšanai un procesa vadīšanai, lai profesionāli izmantotu grupas darba metodes un rezultātu novērtēšanu, atbilstoši supervizējamā vajadzībām un profesionālās vides specifikai, kā arī ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.

Priekšzināšanas

Individuālā supervīzija; Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā; Supervizora personības kvalitātes; Intervīzijas grupa I.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Maģistranti zina un atpazīst, raksturo nozīmīgākos faktorus grupas darbā; identificē un raksturo grupas procesa attīstības stadijas, dinamiku, pretestību, to ietekmi uz supervīzijas procesu grupā.

Prasmes

1.Maģistranti analizē gadījumus par supervīzijas procesu grupā, novērtējot grupas un indivīdu profesionālās grūtības, vajadzības un resursus; izvēlas piemērotas metodes darbam grupā, veidojot radošu, strukturētu vidi.

Kompetences

1.Analizē mācību supervīzijas grupas darbu; novērtē supervīzijas grupas dinamiku un pretestību supervīzijas procesā; atpazīst paralēlos procesus supervīzijas grupā; pamato supervīzijas darba grūtības, ierobežojumus grupā; formulē ieteikumus grupas darba uzlabošanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi studēt norādītos avotus un literatūru. Veikt rakstisku doto gadījumu / video materiāla analīzi, atbilstoši kritērijiem un pamatojoties uz teoriju. Prezentācija par kādu no teorētiskajām pieejām grupu procesam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1) Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu apguve (20%). 2) Sagatavot un prezentēt grupas gadījumu analīzi (mācību supervīzija/videomateriāli), pamatojot, raksturojot grupas procesus, dinamiku, un supervīzijas procesu (40%). 3) Prezentācija grupai (nodarbībā) par kādu no teorētiskajām pieejām grupu darbam, izmantojot jaunākos pētījumus (40%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupu darba pieejas attīstība un pielietojums supervīzijā. Grupas darba priekšrocības, trūkumi, grūtību analīze un izvērtējums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupu darba pieejas attīstība un pielietojums supervīzijā. Grupas darba priekšrocības, trūkumi, grūtību analīze un izvērtējums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupas strukturēšana. Supervīzijas attiecības grupā, darba alianses un kontakta veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupas supervizora lomas dažādās grupas attīstības fāzēs, grupas supervizora intervences.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihodinamiskie koncepti grupā (pārneses, pretpārneses, pretestība u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psihodinamiskie koncepti grupā (pārneses, pretpārneses, pretestība u.c.).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupas procesa attīstības stadijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Piedāvāto supervīzijas grupas gadījumu analīze. Piedalīšanās mācību grupas supervīzijas darbā, tā analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Piedāvāto supervīzijas grupas gadījumu analīze. Piedalīšanās mācību grupas supervīzijas darbā, tā analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova. (2017). Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse. Rīgas Stradiņa universitāte.

2.

Hawkins, Peter. (2020). Supervision in the Helping Professions. 5th edition. New York : Open University Press.

3.

Velga Sudraba, Kristīne Mārtinsone. (2019). Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija (papildinātais izdevums). Rīgas Stradiņa universitāte

4.

Zane Gulbe, Ivans Jānis Mihailovs, Inese Paiča, Kirils Dubiņins, Tatjana Bergmane. (2021). Attālināta psiholoģiskā palīdzība un konsultēšana. Rīgas Stradiņa universitāte

Papildu literatūra

1.

Autoru kolektīvs, Sastādītāja: Baiba Pumpiņa. (2021). Supervīzija izglītības vidē. Rakstu krājums. Rīgas Stradiņa universitāte

2.

Apine, E. (sast.). (2007). Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Rīga: LU.

3.

Kristīne Mārtinsone, Velga Sudraba. (2019). Veselības psiholoģija: teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte

4.

DiMino, J.L., & Risler, R. (2012). Group Supervision of Supervision: A Relational Approach for Training Supervisors. Journal of College Student Psychotherapy, 26, 61–72.

5.

Procter, B. (2008). Group Supervision: A Guide to Creative Practice. 2nd edition. London: SAGE Publications Ltd. (akceptējams izdevums)

Citi informācijas avoti

1.

Journal of Supervision

2.

Journal of Clinical Supervision

3.

Journal of Supervision and Training