Supervīzija grupā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Maģistranti zina un atpazīst, raksturo nozīmīgākos faktorus grupas darbā; identificē un raksturo grupas procesa attīstības stadijas, dinamiku, pretestību, to ietekmi uz supervīzijas procesu grupā.
Prasmes
1.Maģistranti analizē gadījumus par supervīzijas procesu grupā, novērtējot grupas un indivīdu profesionālās grūtības, vajadzības un resursus; izvēlas piemērotas metodes darbam grupā, veidojot radošu, strukturētu vidi.
Kompetences
1.Analizē mācību supervīzijas grupas darbu; novērtē supervīzijas grupas dinamiku un pretestību supervīzijas procesā; atpazīst paralēlos procesus supervīzijas grupā; pamato supervīzijas darba grūtības, ierobežojumus grupā; formulē ieteikumus grupas darba uzlabošanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi studēt norādītos avotus un literatūru. Veikt rakstisku doto gadījumu / video materiāla analīzi, atbilstoši kritērijiem un pamatojoties uz teoriju. Prezentācija par kādu no teorētiskajām pieejām grupu procesam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu apguve (20%).
2) Sagatavot un prezentēt grupas gadījumu analīzi (mācību supervīzija/videomateriāli), pamatojot, raksturojot grupas procesus, dinamiku, un supervīzijas procesu (40%).
3) Prezentācija grupai (nodarbībā) par kādu no teorētiskajām pieejām grupu darbam, izmantojot jaunākos pētījumus (40%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupu darba pieejas attīstība un pielietojums supervīzijā. Grupas darba priekšrocības, trūkumi, grūtību analīze un izvērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupu darba pieejas attīstība un pielietojums supervīzijā. Grupas darba priekšrocības, trūkumi, grūtību analīze un izvērtējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas strukturēšana. Supervīzijas attiecības grupā, darba alianses un kontakta veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas supervizora lomas dažādās grupas attīstības fāzēs, grupas supervizora intervences.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihodinamiskie koncepti grupā (pārneses, pretpārneses, pretestība u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihodinamiskie koncepti grupā (pārneses, pretpārneses, pretestība u.c.).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas procesa attīstības stadijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Piedāvāto supervīzijas grupas gadījumu analīze. Piedalīšanās mācību grupas supervīzijas darbā, tā analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Piedāvāto supervīzijas grupas gadījumu analīze. Piedalīšanās mācību grupas supervīzijas darbā, tā analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova. (2017). Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse. Rīgas Stradiņa universitāte.
Hawkins, Peter. (2020). Supervision in the Helping Professions. 5th edition. New York : Open University Press.
Velga Sudraba, Kristīne Mārtinsone. (2019). Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija (papildinātais izdevums). Rīgas Stradiņa universitāte
Zane Gulbe, Ivans Jānis Mihailovs, Inese Paiča, Kirils Dubiņins, Tatjana Bergmane. (2021). Attālināta psiholoģiskā palīdzība un konsultēšana. Rīgas Stradiņa universitāte
Papildu literatūra
Autoru kolektīvs, Sastādītāja: Baiba Pumpiņa. (2021). Supervīzija izglītības vidē. Rakstu krājums. Rīgas Stradiņa universitāte
Apine, E. (sast.). (2007). Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Rīga: LU.
Kristīne Mārtinsone, Velga Sudraba. (2019). Veselības psiholoģija: teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte
DiMino, J.L., & Risler, R. (2012). Group Supervision of Supervision: A Relational Approach for Training Supervisors. Journal of College Student Psychotherapy, 26, 61–72.
Procter, B. (2008). Group Supervision: A Guide to Creative Practice. 2nd edition. London: SAGE Publications Ltd. (akceptējams izdevums)
Citi informācijas avoti
Journal of Supervision
Journal of Clinical Supervision
Journal of Supervision and Training