Mūzikas terapija II
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izskaidro dažādu MT metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, salīdzina dažādas MT teorētiskās pieejas darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādās vidēs; raksturo mākslas darbu analīzes pamatprincipus; nosauc un pamato MT procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādas prakses/ darba vietās veselības aprūpē.
Prasmes
1.Izvirza un formulē klientu/ pacientu grupai atbilstošus mūzikas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlas teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām veido mūzikas terapijas plānu, ņemot vērā klientu/pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas MT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē MT procesu un rezultātu; noformē protokolus.
Kompetences
1.Pielieto MT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar klientu/ pacientu grupas specifiku un MT mērķiem; organizē un vada atsevišķas MT sesijas individuāli un grupā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; demonstrē empātisku, cieņā un izpratnē balstītu attieksmi pret klientiem/ pacientiem; veic pašrefleksiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus; apkopot MT metodes darbam ar konkrētu klientu/ pacientu grupu; izstrādāt mākslas terapijas plānu divām konkrētām klientu/ pacientu grupām (individuāli un grupā); gatavoties praktiski novadīt vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna studentu grupai, modelējot darbu ar noteiktu klientu/pacientu grupu.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Izstrādā MT plānu divām konkrētām klientu/pacientu grupām (individuāli un grupā) (50%); praktiski novada vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna un veic pašrefleksija par novadīto sesiju (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem.
Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem.
Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem.
Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem.
Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām.
MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām.
MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām.
MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām.
MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Paipare, M. (2021). Mūzikas terapija: Metodes un tehnikas : Rokasgrāmata ne tikai mūzikas terapeitiem. Latvijas Mūzikas terapijas asociācija; LiePA
Grocke, D.E., Wigram, T. (2007). Receptive methods in music therapy: techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Paipare M. (2011). Mūzikas terapija. No: Mākslu terapija. Sastādītāja K. Mārtinsone. Rīga: Raka. 340.-373.lpp.
Baker, F. & Tamplin, J.(2006). Music therapy methods in neurorehabilitation : A clinician's manual Philadelphia: J. Kingsley Publishers.
Baker, F., Wigram, T. (2005). Songwriting: methods, techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers
Citi informācijas avoti
The Arts in psychotherapy
The Nordic Journal of Music Therapy
Journal of Music therapy
Paipare, M. (Sast). (2014). Mūzikas terapija: izglītība un pētniecība, pieredze un prakse. Liepāja: Liepa.
Wosch, T., Wigram, T. (2007). Microanalysis in music therapy methods, techniques and applications for clinicians, researchers, educators and students. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia.
Mārtinsone, K. (Sast). (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Raka.