Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mūzikas terapija II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_075
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt maģistrantu prasmes izvēlēties un lietot metodes un tehnikas atbilstoši situācijai, klientu/ pacientu grupas specifikai, radīt maģistrantiem iespēju apgūt mūzikas terapijas metodes un tehnikas darbam ar dažādām klientu/pacientu grupām, attīstīt prasmes atbilstoši izmantot terapeitiskās intervences un tehnikas terapeitiskajā procesā.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati, Individuālā konsultēšana MT un psihodinamika, Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā, Mākslu terapijas procesa pamatprincipi dažādām pacientu grupām, Mūzikas terapija I.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izskaidro dažādu MT metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, salīdzina dažādas MT teorētiskās pieejas darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādās vidēs; raksturo mākslas darbu analīzes pamatprincipus; nosauc un pamato MT procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādas prakses/ darba vietās veselības aprūpē.

Prasmes

1.Izvirza un formulē klientu/ pacientu grupai atbilstošus mūzikas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlas teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām veido mūzikas terapijas plānu, ņemot vērā klientu/pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas MT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē MT procesu un rezultātu; noformē protokolus.

Kompetences

1.Pielieto MT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar klientu/ pacientu grupas specifiku un MT mērķiem; organizē un vada atsevišķas MT sesijas individuāli un grupā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; demonstrē empātisku, cieņā un izpratnē balstītu attieksmi pret klientiem/ pacientiem; veic pašrefleksiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus; apkopot MT metodes darbam ar konkrētu klientu/ pacientu grupu; izstrādāt mākslas terapijas plānu divām konkrētām klientu/ pacientu grupām (individuāli un grupā); gatavoties praktiski novadīt vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna studentu grupai, modelējot darbu ar noteiktu klientu/pacientu grupu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Izstrādā MT plānu divām konkrētām klientu/pacientu grupām (individuāli un grupā) (50%); praktiski novada vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna un veic pašrefleksija par novadīto sesiju (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem. Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem. Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem. Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem. Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām. MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām. MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām. MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām. MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Paipare, M. (2021). Mūzikas terapija: Metodes un tehnikas : Rokasgrāmata ne tikai mūzikas terapeitiem. Latvijas Mūzikas terapijas asociācija; LiePA

2.

Edwards, J. (Ed.) (2017). The Oxford handbook of music therapy. Oxford University Press

3.

Cohen, N. (2017). Advanced Methods of Music Therapy Practice. London: Jessica Kingsley.

4.

Allen, J. (Ed.) (2012). Guidelines for Music Therapy Practice in Adult Medical Care. Barcelona.

5.

Grocke, D.E., Wigram, T. (2007). Receptive methods in music therapy: techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Paipare M. (2011). Mūzikas terapija. No: Mākslu terapija. Sastādītāja K. Mārtinsone. Rīga: Raka. 340.-373.lpp.

2.

Baker, F. & Tamplin, J.(2006). Music therapy methods in neurorehabilitation : A clinician's manual Philadelphia: J. Kingsley Publishers.

3.

Baker, F., Wigram, T. (2005). Songwriting: methods, techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers

Citi informācijas avoti

1.

The Arts in psychotherapy

2.

The Nordic Journal of Music Therapy

3.

Journal of Music therapy

4.

Paipare, M. (Sast). (2014). Mūzikas terapija: izglītība un pētniecība, pieredze un prakse. Liepāja: Liepa.

5.

Wosch, T., Wigram, T. (2007). Microanalysis in music therapy methods, techniques and applications for clinicians, researchers, educators and students. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia.

6.

Mārtinsone, K. (Sast). (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Raka.