Neverbālā akustiskā komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par mūzikas izpratni un to, kāda tā ir mūsdienu zinātnē (mūzika kā otra akustiskā komunikācija līdzās runātajai valodai) un no tās izrietošo skatījumu uz mūzikas dabu un funkcionēšanu. Muzikālās komunikācijas forma izriet no ikreizējās funkcijas, ko veic mūzika, tāpēc īpaša uzmanība pievērsta dažādu mūzikas veidu sazarotajām funkcionālajām piesaistēm. Mūzika bieži ir izšķirošs faktors reklāmā. Tehnikas, kādas tiek lietotas to tajā izmantojot, kā reklāmā “strādā” mūzikas simbolspēja un tml. ir viens no svarīgiem kursa tēmu lokiem. Klusēšanas kā komunikācijas formas nozīme bieži vien netiek pietiekami novērtēta, tāpat tās formu un lietojumu daudzveidība bieži paliek neapzināta. Klusēšanai veltītās nodarbības veltītas klusēšanas veidiem, to funkcijām un klusēšanas daudzveidībai dažādās kultūrās.
Prasmes
1.Analītiski un kritiski spriest par neverbālās akustiskās komunikācijas veidiem, lietojumu un funkcijām, jāprot konceptuālās shēmas pielietot praksē.
Kompetences
1.Par verbālās un neverbālās komunikācijas tematisko ietvaru.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Semināru darbi. Uzdevumu detalizēti apraksti (word) skatāmi e-studijās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
5 min. prezentācija par
-kāda mūzikas veida funkcionēšanu (taču ne pārejas rituālos identitātes sakarā!)
-mūzikas izmantojumu kādā konkrētā reklāmas rullītī/rullīšos.
-noteiktām klusēšanas formām vai klusēšanas tradīcijām kādā kultūrā, vai tml.
-kādu muzikālu sociālās (nacionālās, reģionālās, reliģiskās, etniskās, subkulturālās u. tml.) identitātes simbolu, raksturojot tā katalītisko un/vai emblemātisko funkciju un ilustrējot to, kāda loma tā funkcionēšanā ir masu medijiem un sociāli nozīmīgiem pasākumiem/notikumiem.
-kāda mūzikas veida funkcionēšanu pārejas rituālos vai kādu citu mūzikas funkciju.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoši RSU nolikumam, analīze un argumentācija, teoriju pielietojums analīzē, secinājumu un priekšlikumu kvalitāte.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa struktūra un prasības. Ievads: neverbālās akustiskās komunikācijas sastāvdaļas, mūzika kā komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzika pārejas rituālos un procesos: pārejas rituāla jēdziens, tā izcelsme, mūzika pārejas rituālos un procesos (piemērs: bēru raudas).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzika un identitāte: identitātes jēdziens, identitāte un mūzika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzika un identitāte: identitātes jēdziens, identitāte un mūzika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klusēšana. Tipi un funkcijas. Klusēšana dažādās kultūrās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzikas funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzika reklāmā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūzika reklāmā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Beaster-Jones J.(2016) Music Commodities, Markets, and Values: Music as Merchandise (Routledge Studies in Ethnomusicology). - Routledge
Papildu literatūra
King R. (2017) Hokum!: The Early Sound Slapstick Short and Depression-Era Mass Culture. - University of California Press
Onyebadi U. (2017) Music as a Platform for Political Communication (Advances in Media, Entertainment, and the Arts). - IGI Global