Vertikālās integrācijas projekts 'Valsts īstenošana un biosociālās saiknes'
Studiju kursa īstenotājs
-
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, spēs izvēlēties piemērotāku metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai.
Prasmes
1.Studenti spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus.
Kompetences
1.Studenti spēs izvēlēties piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, spēs iegūt nepieciešamos datus un veikt to analīzi un interpretāciju, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuālam studentam uzdotos pienākumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tiek vērtēti:
• studenta veiktie pieraksti un atskaites;
• iegūto datu pieraksti un kvalitāte;
• kursa vietnē e-studijas vai citā līdzvērtīgā vietnē ievadītā informācija;
• sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās);
• sagatavotā informācija pētījuma rezultātu publicēšanai;
• apmeklējumu biežums, kavējumi;
• ieguldījums komandas kopējā darbā;
• sadarbība un atbalsts komandas biedriem;
• komandas biedru sniegtais novērtējums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa tematikai atbilstošo tehnisko un laboratorisko līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana; turpmāko aktivitāšu plānošana, komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze. Studentu viedokļu apkopošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Semestra darba plāna un darba laiku saskaņošana; nepieciešamo izmaiņu veikšana darba plānošanā un komandās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības projektu datu interpretācijas un prezentēšanas metodikas un iespējas, vienošanās par projektu rezultātu prezentācijas principiem. Komandas darba un komandas biedru novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa novērtējums (ieskaite): studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu iesniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kursa novērtējums (ieskaite): studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu iesniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bernard, H Russell. 2006. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. Lanham, MD: AltaMira Press.
O’Reilly, Karen. 2005. Ethnographic methods. New York: Routledge.
Kuckartz, Udo un Anne McWhertor. 2014. Qualitative text analysis : a guide to methods, practice and using software.