Sabiedriskās attiecības
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas sabiedriskajās attiecībās.
Priekšzināšanas
Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Sabiedrisko attiecību veidi, komunikācijas metodes un instrumenti.
Prasmes
1.2. Informāciju un tehnoloģiju lietošanā. 3. Organizēt sabiedriskās attiecības, izmantot attiecīgās sabiedrisko attiecību instrumentus un metodes.
Kompetences
1.4. Sabiedrisko attiecību plānošana un informēšana plašsaziņas līdzekļos (preses relīze). 5. Sabiedrisko attiecību īstenošana.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
- Sabiedrisko attiecību prakses piemēru apskats.
- Sabiedrisko attiecību stratēģijas apskats un novērtējums.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Vērtējumu ballēs studenējošā saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (praktiskie darbi, pārbaudījums) attieksme un studējošā individuālās attīstības dinamika.
Kopvērtējums ir summatīvs:
Studiju kursa teorijas pārbaudījums;
Informatīvā materiāla (prakses piemēru) konspekts un prezentācija;
Sabiedrisko attiecību stratēģijas apskats un novērtējums;
Prezentācija;
Studiju kursa pārbaudījums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību nepieciešamība un būtība. Vadītāja loma sabiedriskajās attiecībās. Sabiedrisko attiecību speciālistu pienākumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību modernās attīstības tendences. Likumdošanas regulējumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību stratēģija.
Pārbaudījums – tests.
|
|
Sabiedrisko attiecību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskās attiecību instrumenti. Preses relīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskās attiecību instrumenti. Preses relīze
|
|
Sabiedriskās attiecības krīzes situācijās.
Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana un vadīšana – prezentācijas.
Gala pārbaudījums – tests.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Derkevica-Pilskunga J., Bunkus J. Komunikācija. Rīga, 2023.
2. Kazaka O. Pirmā PR grāmata. Rīga, 2019.
3. Skots M. Katlips, Alens H. Senters, Glens M. Brūms. Sabiedriskās attiecības. Rīga, Avots, 2002.
4. Veinberga S. Publiskās attiecības. Teorija un prakse. Rīga, Zvaigzne ABC, 2004.
5. Olivera S. Sabiedrisko attiecību stratēģija. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2009.
Papildu literatūra
1. Herbsts D. Sabiedriskās attiecības. Rīga, Zvaigzne ABC, 2006.
2. Gregorija A. Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana un vadīšana. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
3. Veinberga S. Mediju misija. Preses attīstības tendences Latvijā pēc valsts neatkarības atjaunošanas (1990-2010). Rīga, Zvaigzne ABC, 2010.
4. Zelčes V. Zinātniskā redakcija. Latvijas mediju vides daudzveidība. Latvijas Universitātes Akadēmiskais apgāds, 2018.