Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Āra aktivitātes rekreācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_451
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris; Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika (neklātiene)

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Daudzveidīgu āra aktivitāšu teorētiska un praktiska plānošanas, organizēšanas, vadīšanas apguve dažādu sabiedrības grupu garīgo un fizisko darbaspēju atjaunošanai.

Priekšzināšanas

Rekreācijas speciālista obligātās izvēles studiju kursu apguve stuidju programmas "Sporta zinātne" 1. un 2. studiju gadā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students zinās rekreatīvus āra aktivituāšu veidus un to raksturojumu. Zinās rekreatīvu pārgājienu veidus, organizēšanas metodiku (piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem).

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana

2.Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus. Grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Komandas attīstības un darbības izvērtējumu

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana Ūdenstūrisma pārgājiens

3.Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus).

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika

Prasmes

1.Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu kājnieku pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika

2.Students spēs izprast un organizēt aktivitāti, kurā tiek pielietota kāda no digitālajām tehnoloģijām.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana Nakts patvēruma ierīkošana dabā

3.Spēj izplānot un organizēt āra vides komandu veidojošos uzdevumus (rotaļas, spēles, stafetes, zemo virvju uzdevumi); spēj izvēlēties konkrētām aktivitātēm atbilstošu materiāli – tehnisko aprīkojumu. Spēj saskatīt attīstības iespējas, rast inovatīvas āra akivitātes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika

Kompetences

1.Patstāvīgi pielieto zināšanas un prasmes kājnieku pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika

2.Saskata, identificē un novērtē vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (pārgājieniem un citām rekreatīvām aktivitātēm).

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika Ūdenstūrisma pārgājiens Nakts patvēruma ierīkošana dabā

3.Spēj efektīvi izmantot digitālos rīkus, informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. Ievērot datu aizsardzības prasības digitālā vidē.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kājnieku pārgājiens Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika Nakts patvēruma ierīkošana dabā

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika

20,00% no gala vērtējuma
10 balles

Tiek vērtēta dalība lekcijās un nodarbībās. Ja nav apmierinošs apmeklējums un nav izpildīts kāds no iepriekšējiem uzdevumiem, drošības apsvērumu dēļ var tikt atteikta dalība citos studiju kursa pārbaudījumos.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Kājnieku pārgājiens

20,00% no gala vērtējuma
10 balles

Patstāvīga kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana

2.

Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana

20,00% no gala vērtējuma
10 balles

Patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana

3.

Ūdenstūrisma pārgājiens

20,00% no gala vērtējuma
10 balles

Patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana

4.

Nakts patvēruma ierīkošana dabā

20,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Kontaktstundas:
60 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA (NEKLĀTIENE)
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

The Ultimate Hiker's Gear Guide: Tools and Techniques to Hit the Trail by Andrew Skurka. 2017

2.

The Bushcraft Boxed Set: Bushcraft 101; Advanced Bushcraft; The Bushcraft Field Guide to Trapping, Gathering, & Cooking in the Wild; Bushcraft First Aid (Bushcraft Survival Skills Series) by Dave Canterbury and Ph.D. Jason A. Hunt. 2017

3.

SAS izdzīvošanas rokasgrāmata. 2023

4.

Whitewater Rafting: The Essential Guide to Equipment and Techniques by by Graeme Addison. 2001 (akceptējams izdevums)