Āra aktivitātes rekreācijā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Daudzveidīgu āra aktivitāšu teorētiska un praktiska plānošanas, organizēšanas, vadīšanas apguve dažādu sabiedrības grupu garīgo un fizisko darbaspēju atjaunošanai.
Priekšzināšanas
Rekreācijas speciālista obligātās izvēles studiju kursu apguve stuidju programmas "Sporta zinātne" 1. un 2. studiju gadā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students zinās rekreatīvus āra aktivituāšu veidus un to raksturojumu. Zinās rekreatīvu pārgājienu veidus, organizēšanas metodiku (piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem).
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika • Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana
2.Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus. Grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Komandas attīstības un darbības izvērtējumu
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika • Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana • Ūdenstūrisma pārgājiens
3.Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus).
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika
Prasmes
1.Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu kājnieku pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā.
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika
2.Students spēs izprast un organizēt aktivitāti, kurā tiek pielietota kāda no digitālajām tehnoloģijām.
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika • Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana • Nakts patvēruma ierīkošana dabā
3.Spēj izplānot un organizēt āra vides komandu veidojošos uzdevumus (rotaļas, spēles, stafetes, zemo virvju uzdevumi); spēj izvēlēties konkrētām aktivitātēm atbilstošu materiāli – tehnisko aprīkojumu. Spēj saskatīt attīstības iespējas, rast inovatīvas āra akivitātes.
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika
Kompetences
1.Patstāvīgi pielieto zināšanas un prasmes kājnieku pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā.
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika
2.Saskata, identificē un novērtē vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (pārgājieniem un citām rekreatīvām aktivitātēm).
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika • Ūdenstūrisma pārgājiens • Nakts patvēruma ierīkošana dabā
3.Spēj efektīvi izmantot digitālos rīkus, informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. Ievērot datu aizsardzības prasības digitālā vidē.
Kājnieku pārgājiens • Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika • Nakts patvēruma ierīkošana dabā
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Tiek vērtēta dalība lekcijās un nodarbībās. Ja nav apmierinošs apmeklējums un nav izpildīts kāds no iepriekšējiem uzdevumiem, drošības apsvērumu dēļ var tikt atteikta dalība citos studiju kursa pārbaudījumos. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Kājnieku pārgājiens |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Patstāvīga kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana |
||
|
2.
Piedzīvojumu pasākuma vadīšana un izvērtēšana |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana |
||
|
3.
Ūdenstūrisma pārgājiens |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana |
||
|
4.
Nakts patvēruma ierīkošana dabā |
20,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.
|
|
Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.
|
|
Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Rekreatīva ūdenstūrisma pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
The Ultimate Hiker's Gear Guide: Tools and Techniques to Hit the Trail by Andrew Skurka. 2017
The Bushcraft Boxed Set: Bushcraft 101; Advanced Bushcraft; The Bushcraft Field Guide to Trapping, Gathering, & Cooking in the Wild; Bushcraft First Aid (Bushcraft Survival Skills Series) by Dave Canterbury and Ph.D. Jason A. Hunt. 2017
SAS izdzīvošanas rokasgrāmata. 2023
Whitewater Rafting: The Essential Guide to Equipment and Techniques by by Graeme Addison. 2001 (akceptējams izdevums)