Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vispārīgā un veselības pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_188
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Studentu pedagoģiskās domāšanas sekmēšana; izpratnes veidošana par mūsdienu veselības pedagoģijas pamatnostādnēm; prasme teorētiski pamatot un praktiski pielietot izmantojamās mācību un audzināšanas principus un metodes veselības aprūpes praksēs, nodarbībās. Uzdevumi: Attīstīt izpratni par pedagoģisko ideju saistību ar laikmeta prasībām, zinātnes, kultūras, tradīciju līmenī. Veidot prasmi sasaistīt mācību procesa teorētiskās nostādnes ar mūsdienu veselības aprūpi un praksi. Apgūt zināšanas par mācību un audzināšanas procesa organizēšanu. Sekmēt studentu patstāvīgo darbu izstrādes to teorētisko pamatojuma nepieciešamību kursa apguvē. Sekmēt pedagoģisko priekšnosacījumu veidošanos fizioterapeita radošai darbībai.

Priekšzināšanas

Apgūtas vispārējās vidējās izglītības programmas prasības.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzinās cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīmi personas motivācijā; pedagoģijas pamatprincipus motivācijas procesu veidošanā.

Prasmes

1.Veikt pacienta vai pilnvarotās personas izglītošanu. Izskaidrot fizioterapeitiskās ārstēšanas metodes atbilstoši plānam. Lietot aktīvās klausīšanās metodes saziņā ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu.

Kompetences

1.Spēja sazināties ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu, respektējot un cienot pacientu un viņu tuvinieku pārliecību, ticību un kultūru, sniedzot saprotamu informāciju, dodot ieteikumus un iedrošinot. Spēja sniegt profesionālu atbalstu un motivāciju pacientam vai pilnvarotajai personai terapijas plāna īstenošanā un mērķu sasniegšanā, pielietojot personai atbilstošāko atgriezeniskās saites formu, izglītošanas un motivēšanas pasākumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras avotu izpēti un analīzi, pedagoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu, analizējot pieejamos zinātniskās literatūras avotus - Patstāvīgais darbs; Prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: 1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). 2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. 3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. 4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. Punktu skaitu iegūst atbilstoši kritērijiem, veicot patstāvīgo analītisko darbu.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1996. 147 lpp.

2.

Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2001. 131 lpp.

3.

Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. 168 lpp.

4.

Špona, A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka, 2004.

Papildu literatūra

1.

Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp.

2.

Rubene, Z. Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. 2006.

3.

Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti