Vispārīgā un veselības pedagoģija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzinās cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīmi personas motivācijā; pedagoģijas pamatprincipus motivācijas procesu veidošanā.
Prasmes
1.Veikt pacienta vai pilnvarotās personas izglītošanu. Izskaidrot fizioterapeitiskās ārstēšanas metodes atbilstoši plānam. Lietot aktīvās klausīšanās metodes saziņā ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu.
Kompetences
1.Spēja sazināties ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu, respektējot un cienot pacientu un viņu tuvinieku pārliecību, ticību un kultūru, sniedzot saprotamu informāciju, dodot ieteikumus un iedrošinot. Spēja sniegt profesionālu atbalstu un motivāciju pacientam vai pilnvarotajai personai terapijas plāna īstenošanā un mērķu sasniegšanā, pielietojot personai atbilstošāko atgriezeniskās saites formu, izglītošanas un motivēšanas pasākumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras avotu izpēti un analīzi, pedagoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu, analizējot pieejamos zinātniskās literatūras avotus - Patstāvīgais darbs; Prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir:
1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam).
2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā.
3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju.
4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā.
Punktu skaitu iegūst atbilstoši kritērijiem, veicot patstāvīgo analītisko darbu.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Didaktika, tās pētīšanas priekšmets, galvenās funkcijas, pamatkategorijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vispārīgās pedagoģijas priekšmets, kategorijas; pedagoģijas saistība ar citām zinātnēm
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas pamatprincipi motivācijas procesu veidošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīme personas motivācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas nozīmīgums profesionālajā darbībā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1996. 147 lpp.
Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2001. 131 lpp.
Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. 168 lpp.
Špona, A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka, 2004.
Papildu literatūra
Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp.
Rubene, Z. Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā. 2006.
Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp.
Citi informācijas avoti
Žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti