Montāžas pamati
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atpazīt un analizēt montāžas principu un likumu pielietojumu. Izstrādāt kadru plānu un sagatavot filmēšanas lokāciju dokumentāciju. Noteikt un pamatot attēla, skaņas un gaismas kvalitāti ietekmējošos faktorus. Analizēt un diskutēt par video pēcapstrādes posma etapiem. Pārzināt nelineāras montāžas programmas darbības principus.
Prasmes
1.Praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par video montāžu. Patstāvīgi iecerēt, plānot un realizēt audiovizuālus darbus. Pielietot idejai atbilstošus montāžas paņēmienus. Izveidot tehniski kvalitatīvu video.
Kompetences
1.Kritiski izvērtēt pieejamos resursus audiovizuālā projekta realizācijai. Paškritiska uzfilmētā materiāla analīze un atlase. Vēstījumam atbilstoša, pamatota montāžas paņēmienu izvēle. Uz zināšanām balstīta tehnoloģiju un audiovizuālo efektu pielietošana nelineārā video montāžā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veidot prezentācijas par dotajām tēmām, studentu grupās izveidot vienu īsfilmu līdz trijām minūtēm, balstoties uz lekcijās un semināros gūtajām zināšanām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās.
Līdzdalība un aktivitātes semināros.
Radošais projekts – video īsfilma, tās atbilstība kursa saturam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Videomateriāla kvalitātes nosacījumi. Ieskats videokameras darbībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nelineārās video montāžas programmas apguve.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Video īsfilmas ideju prezentācija. Kadru plāna un filmēšanas lokāciju dokumentācijas apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas par montāžas terminiem. Diskusijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Īsfilmas safilmēto materiālu atlase, apstrāde un montāžas plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Melnās montāžas analīze. Diskusijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Videomateriāla kvalitātes nosacījumi. Ieskats videokameras darbībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nelineārās video montāžas programmas apguve.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Video īsfilmas ideju prezentācija. Kadru plāna un filmēšanas lokāciju dokumentācijas apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas par montāžas terminiem. Diskusijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Dancyger K., Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice – Focal Press, 2010.
Reisz K., Milar G. Technique of Film Editing. – Focal Press, 2009.
Pramaggiore M., Wallis T., Film: A Critical Introduction – Allyn & Bacon, 2011.
Long B., Schenk S., The Digital Filmmaking Handbook – Charles River Media Inc., 2000.
Kuhn A., Westwell G., Dictionary of Film Studies – Oxford University Press, 2012.
Papildu literatūra
Murch W., In the Blink of An Eye, A Perspective on Film Editing, Silman-James Press, 1995. Pierre Bourdieu, On Television, The New Press, 1999.
Eglītis V.,Gribu uzņemt filmu – Rīga, Jumava, 2003.
Cristiano G., The Storyboard Design Course: The Ultimate Guide for Artists, Directors, Producers and Scriptwriters - Thames and Hudson Ltd, 2008.
Rubin M., Nonlinear - A Field Guide to Digital Video and Film Editing – Triad Pub Co, 2000.
Li Z.N., Drew M.S., Fundamentals of Multimedia – Prentice Hall, 2004.
Adobe Creative Team, Adobe Premiere CS 5 Classroom in a Book – Adobe Press, 2010.
Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS 5 Classroom in a Book – Adobe Press, 2010.
Citi informācijas avoti
-