Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Montāžas pamati

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_165
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar video montāžas programmām, principiem un tehniku, kā arī ar terminoloģiju. Tiks gūts ieskats montāžas teorijas rašanās pirmsākumos. Veidojot pārskatu par audiovizuālā medija pēcapstrādes etapu, tiks ietverta tematika par naratīva veidošanu, pašiem nozīmīgākajiem elementiem – attēlu un skaņu, kā arī to savstarpējo mijiedarbību, attēla kompozīciju un digitālo montāžu.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīt un analizēt montāžas principu un likumu pielietojumu. Izstrādāt kadru plānu un sagatavot filmēšanas lokāciju dokumentāciju. Noteikt un pamatot attēla, skaņas un gaismas kvalitāti ietekmējošos faktorus. Analizēt un diskutēt par video pēcapstrādes posma etapiem. Pārzināt nelineāras montāžas programmas darbības principus.

Prasmes

1.Praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par video montāžu. Patstāvīgi iecerēt, plānot un realizēt audiovizuālus darbus. Pielietot idejai atbilstošus montāžas paņēmienus. Izveidot tehniski kvalitatīvu video.

Kompetences

1.Kritiski izvērtēt pieejamos resursus audiovizuālā projekta realizācijai. Paškritiska uzfilmētā materiāla analīze un atlase. Vēstījumam atbilstoša, pamatota montāžas paņēmienu izvēle. Uz zināšanām balstīta tehnoloģiju un audiovizuālo efektu pielietošana nelineārā video montāžā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Veidot prezentācijas par dotajām tēmām, studentu grupās izveidot vienu īsfilmu līdz trijām minūtēm, balstoties uz lekcijās un semināros gūtajām zināšanām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Līdzdalība lekcijās. Līdzdalība un aktivitātes semināros. Radošais projekts – video īsfilma, tās atbilstība kursa saturam.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Videomateriāla kvalitātes nosacījumi. Ieskats videokameras darbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nelineārās video montāžas programmas apguve.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Video īsfilmas ideju prezentācija. Kadru plāna un filmēšanas lokāciju dokumentācijas apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas par montāžas terminiem. Diskusijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Īsfilmas safilmēto materiālu atlase, apstrāde un montāžas plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Melnās montāžas analīze. Diskusijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Videomateriāla kvalitātes nosacījumi. Ieskats videokameras darbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nelineārās video montāžas programmas apguve.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Video īsfilmas ideju prezentācija. Kadru plāna un filmēšanas lokāciju dokumentācijas apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas par montāžas terminiem. Diskusijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Dancyger K., Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice – Focal Press, 2010.

2.

Reisz K., Milar G. Technique of Film Editing. – Focal Press, 2009.

3.

Pramaggiore M., Wallis T., Film: A Critical Introduction – Allyn & Bacon, 2011.

4.

Long B., Schenk S., The Digital Filmmaking Handbook – Charles River Media Inc., 2000.

5.

Kuhn A., Westwell G., Dictionary of Film Studies – Oxford University Press, 2012.

Papildu literatūra

1.

Murch W., In the Blink of An Eye, A Perspective on Film Editing, Silman-James Press, 1995. Pierre Bourdieu, On Television, The New Press, 1999.

2.

Eglītis V.,Gribu uzņemt filmu – Rīga, Jumava, 2003.

3.

Cristiano G., The Storyboard Design Course: The Ultimate Guide for Artists, Directors, Producers and Scriptwriters - Thames and Hudson Ltd, 2008.

4.

Rubin M., Nonlinear - A Field Guide to Digital Video and Film Editing – Triad Pub Co, 2000.

5.

Li Z.N., Drew M.S., Fundamentals of Multimedia – Prentice Hall, 2004.

6.

Adobe Creative Team, Adobe Premiere CS 5 Classroom in a Book – Adobe Press, 2010.

7.

Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS 5 Classroom in a Book – Adobe Press, 2010.

Citi informācijas avoti

1.

-