Izglītības iestādes vadība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas izglītības vadībā, lai spētu izvērtēt pedagoga lomu un vietu izglītības iestādes vadībā, Studiju procesa vadīšanā un gūt priekšstatu par izglītības iestādes vadīšanu.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot izglītības iestādes vadītāja lomu, vadīšanas funkcijas, to savstarpējās sakarības, to sakarības ar resursiem un organizācijas efektivitāti.
Prasmes
1.Spēj patstāvīgi izvērtēt izglītības iestādes darbību un veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai. Definēt stratēģiskos, taktiskos un operatīvos plānus.
Kompetences
1.Spēj analizēt normatīvos aktus izglītības nozarē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Izglītības vadības normatīvo aktu analīze – praktiskais darbs.
2. Izglītības iestādes darbības izvērtējums – praktiskais darbs.
3. Gatavošanās semināram par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē – seminārs.
4. Gatavošanās Studiju kursa pārbaudījumam – tests.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Vērtējumu studējošais saņem, apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, attieksmi un individuālo dinamiku.
Vērtējums punktos:
-Izglītības vadības normatīvo aktu analīze - 3.
1 punkts – darbs veikts formāli, nav veikta analīze.
2 punkti – darbs veikts formāli, nepilnīgi veikta analīze
3 punkti - darbs veikts detalizēti, veikta pilnvērtīga analīze.
-Izglītības iestādes darbības izvērtējums - 10.
2 līdz 4 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, nav veikts izvērtējums.
5 līdz 6 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija un nepilnīgs izvērtējums.
7 līdz 8 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze.
9 līdz 10 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze un sniegti priekšlikumi izglītības iestādes darbības pilnveidei.
-Seminārs par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē - 3.
1punkts – klātbūtne seminārā.
2punkti – klātbūtne seminārā un aktīva dalība.
3punkti – klātbūtne seminārā, aktīva dalība un viedokļa izteikšana.
-Studiju kursa pārbaudījums/tests - 10.
4 punkti – 11 pareizas atbildes,
5 punkti – 12 pareizas atbildes,
6 punkti – 13 pareizas atbildes,
7 punkti – 14 pareizas atbildes,
8 punkti – 15 pareizas atbildes,
9 punkti – 16 – 17 pareizas atbildes,
10 punkti – 18 – 20 pareizas atbildes.
-Attieksme (apmeklējums, dalība nodarbībā, savlaicīga darbu iesniegšana) - 3.
3 punkti – regulārs apmeklējums, aktīva dalība nodarbībā, patstāvīgo darbu savlaicīga iesniegšana.
- Individuālās attīstības dinamika - 2.
1 punkts – epizodiska,
2 punkti - sistemātiski augšupejoša.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības politika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības politika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības politika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības politika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības politika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības politika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Celma, D. (2016). Vadītājs un vadīšana izglītībā. Rīga, Raka.
Kručiņina, M. (2001). Mūsdienu skolas vadība. Rīga, Raka.
Šmite, A. (2015). Izglītības iestādes vadība I, II, III, IV, V, VI daļa. Rīga, Raka.
Praude, V. (2012). Menedžments. 1.daļa, Rīga, Burtene.
Praude, V. (2012). Menedžments. 2.daļa, Rīga, Burtene, 2012.
Papildu literatūra
Sarunu un konfliktu risināšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests.
Lēmumu pieņemšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests.