Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izglītības iestādes vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_136
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas izglītības vadībā, lai spētu izvērtēt pedagoga lomu un vietu izglītības iestādes vadībā, Studiju procesa vadīšanā un gūt priekšstatu par izglītības iestādes vadīšanu.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izprot izglītības iestādes vadītāja lomu, vadīšanas funkcijas, to savstarpējās sakarības, to sakarības ar resursiem un organizācijas efektivitāti.

Prasmes

1.Spēj patstāvīgi izvērtēt izglītības iestādes darbību un veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai. Definēt stratēģiskos, taktiskos un operatīvos plānus.

Kompetences

1.Spēj analizēt normatīvos aktus izglītības nozarē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Izglītības vadības normatīvo aktu analīze – praktiskais darbs. 2. Izglītības iestādes darbības izvērtējums – praktiskais darbs. 3. Gatavošanās semināram par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē – seminārs. 4. Gatavošanās Studiju kursa pārbaudījumam – tests.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Vērtējumu studējošais saņem, apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, attieksmi un individuālo dinamiku. Vērtējums punktos: -Izglītības vadības normatīvo aktu analīze - 3. 1 punkts – darbs veikts formāli, nav veikta analīze. 2 punkti – darbs veikts formāli, nepilnīgi veikta analīze 3 punkti - darbs veikts detalizēti, veikta pilnvērtīga analīze. -Izglītības iestādes darbības izvērtējums - 10. 2 līdz 4 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, nav veikts izvērtējums. 5 līdz 6 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija un nepilnīgs izvērtējums. 7 līdz 8 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze. 9 līdz 10 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze un sniegti priekšlikumi izglītības iestādes darbības pilnveidei. -Seminārs par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē - 3. 1punkts – klātbūtne seminārā. 2punkti – klātbūtne seminārā un aktīva dalība. 3punkti – klātbūtne seminārā, aktīva dalība un viedokļa izteikšana. -Studiju kursa pārbaudījums/tests - 10. 4 punkti – 11 pareizas atbildes, 5 punkti – 12 pareizas atbildes, 6 punkti – 13 pareizas atbildes, 7 punkti – 14 pareizas atbildes, 8 punkti – 15 pareizas atbildes, 9 punkti – 16 – 17 pareizas atbildes, 10 punkti – 18 – 20 pareizas atbildes. -Attieksme (apmeklējums, dalība nodarbībā, savlaicīga darbu iesniegšana) - 3. 3 punkti – regulārs apmeklējums, aktīva dalība nodarbībā, patstāvīgo darbu savlaicīga iesniegšana. - Individuālās attīstības dinamika - 2. 1 punkts – epizodiska, 2 punkti - sistemātiski augšupejoša.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības politika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības politika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības politika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības politika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības politika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības politika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadība izglītības iestādē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Celma, D. (2016). Vadītājs un vadīšana izglītībā. Rīga, Raka.

2.

Kručiņina, M. (2001). Mūsdienu skolas vadība. Rīga, Raka.

3.

Šmite, A. (2015). Izglītības iestādes vadība I, II, III, IV, V, VI daļa. Rīga, Raka.

4.

Praude, V. (2012). Menedžments. 1.daļa, Rīga, Burtene.

5.

Praude, V. (2012). Menedžments. 2.daļa, Rīga, Burtene, 2012.

Papildu literatūra

1.

Sarunu un konfliktu risināšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests.

2.

Lēmumu pieņemšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests.

Citi informācijas avoti

1.

Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapa

2.

Izglītības portāls