Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Prakse VII

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_352
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
15,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Nostiprināt 1., 2., 3. un 4. studiju gadā apgūtās teorētiskās, profesionālās zināšanas, prasmes un iemaņas, sniedzot kvalitatīvu aprūpi pacientiem dažādos vecuma posmos. Nodrošināt māsu prakses kvalitāti un attīstību, realizēt uz pierādījumiem balstītu aprūpes procesu. Realizēt uz indivīdu centrētu aprūpi, izglītot pacientus un viņu ģimeni vai likumiskos pārstāvjus, izglītot māsas un citus veselības un sociālās aprūpes komandas dalībniekus (6 KP apjomā). Apgūt prasmes vadīt veselības aprūpes darba nodrošināšanai nepieciešamos resursus (4 KP apjomā)

Priekšzināšanas

Līderības un vadības prasmes māsu praksē. Pacientu drošība, tiesības, konfidencialitāte ,pedagoģija veselības aprūpē. Klīniskā farmakoloģija un medikamentozā aprūpe, klīniskās aprūpes pamati, klīniskā aprūpe, aprūpes process un māszinību teorijas, starppersonu saskarsme veselības aprūpē, prakse I, II, III, IV, V, psihiatrija un narkoloģija, vispārējā aprūpe, Ģimenes medicīna, Neiroloģija un pacientu aprūpe, Mentālā veselība un pacientu aprūpe, 1.-4. studiju gada Māszinību programmā definētos studiju kursus.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas vispārējās un specializētās pacientu aprūpes nodrošināšanā un izglītošanā, pacientu drošībā. Zināšanas efektīvas veselības aprūpes organizācijas vadībā, risku vadībā, darba organizācijas procesos un to vadīšanā.

Prasmes

1.Īstenot uz pierādījumiem balstītu aprūpi, izmantot kritiskās domāšanas pieeju pacientu aprūpē. Izpratne par veselības aprūpes kvalitātes uzlabošanas metožu pielietošanu pacientu drošības kontekstā, līdzdarboties kvalitātes nodrošināšanas un uzlabošanas procesā. Izprast aprūpes komandas darba vadību, resursu plānošanu. Prasme plānot un realizēt mācību procesu māsām un aprūpes atbalsta personām. Plānot un realizēt pacientu izglītošanas procesu akūtu un hronisku slimību gadījumā.

Kompetences

1.Spēja īstenot pierādījumos balstītu aprūpi, nodrošināt pacienta aprūpes procesa nepārtrauktību. Spēja nodrošināt māsas prakses aprūpes kvalitāti un attīstību. Spēja izglītot pacientus un citus veselības aprūpes profesionāļus. Spēja vadīt veselības aprūpes darba nodrošināšanai nepieciešamos resursus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Ievērot prakses paredzētās darba stundas un nostrādāt pilnā apjomā. Izstrādāt un aprobēt aprūpes dokumentāciju - metodi vai izglītošanas programmu. Aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Prakses pārskata – “Prakse VII” un prakses laikā izstrādās aprūpes dokumentācijas iesniegšana un aizstāvēšana. Vērtēts atbilstoši izstrādātajiem un publicētiem vērtēšanas kritērijiem (publicēts e-studijās).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Nodarbība – informatīvi/konsultējoša, atbalstot studējošo aprūpes dokumentācijas izstrādē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža
Kopā kredītpunkti (ECTS):
15,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi “Prakse VII”

2.

Ervin, Naomi E. (2018). Advanced Public and Community Health Nursing Practice: Population Assessment, Program Planning and Evaluation.

3.

Ankrava, J., Kurtiša, K. Pacientu aprūpes standartu lietošana ārsniecības personu izglītībā un praksē. Juridisko personu apvienība: Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža un Latvijas Ārstu biedrība.

4.

Aprūpes diagnozes definīcijas un klasifikācija 2018-2020. 11. izdevums. (2020). Rīgā, medicīnas apgāds.

Citi informācijas avoti

1.

Joint commission standards

2.

Best Practice Guidelines