Paradigmas maiņa sociālo zinātņu metodoloģijā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa “Paradigmas maiņa sociālo zinātņu metodoloģijā” mērķis ir padziļināti analizēt un kritiski izvērtēt aktuālākās metodoloģiskās inovācijas sociālo zinātņu pētniecībā. Kurss veicina doktorantu spēju pielietot un integrēt inovatīvas, starpdisciplināras pieejas savos pētījumos, stiprinot teorētisko izpratni un veicinot oriģinālu zinātnisko ieguldījumu.
Priekšzināšanas
Priekšzināšanas pētniecības metožu jomā, ētika.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktorants pārzina mūsdienu sociālo zinātņu aktuālākas metodoloģiskās pieejas un to teorētiskos pamatus
Raksta metodoloģija
2.Izprot inovāciju nozīmi un lomu sociālo zinātņu pētniecībā, tostarp to attīstību un pielietojuma kontekstu
3.Spēj identificēt un izvērtēt starpdisciplināras un netradicionālas pētniecības metodes, to potenciālu un ierobežojumus konkrētās pētniecības jomās.
Prasmes
1.Spēj analizēt un pielietot inovatīvas pētniecības pieejas, tostarp līdzdalības metodes un multi-aģentu modelēšanu, atbilstoši konkrētam sociālo zinātņu pētniecības kontekstam
2.Prot izvērtēt un izmantot pilsoņzinātnes formu potenciālu, nodrošinot sabiedrības iesaisti pētniecības procesos
3.Spēj apstrādāt, interpretēt un kritiski analizēt lielo datu kopas, izmantojot atbilstošus digitālos rīkus un datu analītikas metodes
4.Spēj piemērot FAIR principus datu pārvaldībā un deponēšanā, nodrošinot datu atklātību, pieejamību un atkārtotu izmantojamību.
Kompetences
1.Spēj patstāvīgi izvēlēties un pielāgot inovatīvas pētniecības pieejas kompleksu sociālo parādību izpētei, balstoties uz teorētiski un metodoloģiski pamatotiem lēmumiem
Raksta metodoloģija
2.Spēj integrēt jaunākās tehnoloģijas un datu pārvaldības principus (tostarp FAIR) augsta līmeņa sociālo zinātņu pētniecībā un zinātniskajā komunikācijā
Raksta metodoloģija
3.Demonstrē spēju kritiski reflektēt par metodoloģiskām izvēlēm un to sekām pētniecības ētikas, kvalitātes un ilgtspējas kontekstā
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Raksta metodoloģija |
-
|
Ieskaite
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Līdzdalība un multi-aģentu pieeja
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fair principi datu deponēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Tīklu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Dizaina domāšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Jaukto metožu pieejas un metodoloģiskā pluralitārte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitalizācijas un datu zinātnes ietekme un pētniecību sociālo zinātņu jomā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitalizācijas un datu zinātnes ietekme un pētniecību sociālo zinātņu jomā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
-