Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Zīmolvedība starptautiskajā biznesā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_157
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentiem izpratni par zīmolvedības būtību un specifiku starptautiskajā biznesa vidē, iepazīstināt ar zīmolu radīšanas un uzturēšanas aktuālajām problēmām, par zīmola komunikācijas elementiem un zīmolvedības arhitektūras un portfeļa veidošanas būtību un īpatnībām.

Priekšzināšanas

Makroekonomika, mikroekonomika, uzņēmējdarbības vadība, mārketings, starptautiskais mārketings.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs zīmolvedības būtību un specifiku starptautiskajā biznesa vidē, zīmola un zīmolvedības procesa sekmīgas nodrošināšanas saturu un nepieciešamību, to veidošanas un attīstīšanas virzienus, spēs novērtēt zīmola arhitektūras izstrādes principus un portfeļa veidošanas prasības.

Prasmes

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs veidot zīmolus, atbilstoši to elementu struktūrai, aktuālajam pozicionējumam un vērtību veidojošajiem nosacījumiem un veikt to vadību starptautiskajā biznesa vidē, kā arī, veikt zīmola attīstības problēmjautājumu izpēti un, pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, noteikt un interpretēt problēmas starptautiskā zīmola veidošanas procesos, spēs izstrādāt šo problēmu risinājumus un prezentēt tos uzņēmumos.

Kompetences

1.Sekmīgi apgūstot šo studiju kursu, studējošie būs ieguvuši nepieciešamās zināšanas un praktiskās iemaņas zīmolvedībā starptautiskajā biznesa vidē. Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot uzņēmuma zīmolvedības saturu un stratēģiju starptautiskajā tirgū, spēs izstrādāt zīmola vadīšanas struktūru un konkrētas darbības, saistībā ar zīmola veidošanu vērtības uzlabošanas kontekstā, noteikt uzņēmuma zīmolvedības problēmas, pratīs loģiski noformulēt un ieviest nepieciešamos zīmolvedības uzlabojumus

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Izvēlētā starptautiskā uzņēmuma zīmola patērētāju vērtības analīze, atbilstoši patērētāju vērtības piramīdai. Izvēlētā uzņēmuma zīmola pozicionējuma izstrāde ārzemju tirgum, pamatojot stratēģijas izvēli (prezentācija). Padziļināta izpēte par starptautiskā zīmola veidošanu, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajam uzņēmuma zīmolam, izstrādāt secinājumus un praktiskās rekomendācijas par zīmola vērtības uzlabošanu, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētā uzņēmuma darbības specifiku (referāts). Pētījums par zīmola uztveres plakņu un zīmola sastāvdaļu specifiku precei vai pakalpojumam. (Prezentācija). Zīmola arhitektūras un vadīšanas portfeļa veidošana (prezentācija).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Līdzdalība semināros (20%), patstāvīgais darbs (30%), eksāmens (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola pārvaldība. Zīmola pieredze: biznesa skatījums, klienta skatījums. Zīmola veidošana – zīmola patērētāju vērtības attīstīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola pārvaldība. Zīmola pieredze: biznesa skatījums, klienta skatījums. Zīmola veidošana – zīmola patērētāju vērtības attīstīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola pārvaldības koncepcijas. Zīmola veidošanas un vadīšanas process. Zīmola pozicionējums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola pārvaldības koncepcijas. Zīmola veidošanas un vadīšanas process. Zīmola pozicionējums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolrades analīze. Zīmola identitāte, individualitāte, tās realizēšana. Zīmola asociāciju veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolrades analīze. Zīmola identitāte, individualitāte, tās realizēšana. Zīmola asociāciju veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola stratēģija: zīmola paplašināšana un pārnešana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola stratēģija: hierarhija un arhitektūra.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola pārvaldība. Zīmola pieredze: biznesa skatījums, klienta skatījums. Zīmola veidošana – zīmola patērētāju vērtības attīstīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola pārvaldības koncepcijas. Zīmola veidošanas un vadīšanas process. Zīmola pozicionējums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolrades analīze. Zīmola identitāte, individualitāte, tās realizēšana. Zīmola asociāciju veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola stratēģija: zīmola paplašināšana un pārnešana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

T.C. O’Guinn, C.T. Allen, R.J. Semenik. Advertising and Integrated Brand Promotion. 6th Edition, CENGAGE Learning, 2011, 736 pp.

2.

S. Mainwaring. We First: How Brands and Consumers Use Social Media to Build A Better World. Palgrave Macmillan, 2012, 256 pp.

3.

Ph. Patterson, L. Wilkins. Media Ethics: Issues and Cases. 8th Edition, McGraw-Hill, 2013, 336 pp.

4.

D.L. Wilcox, G.T. Cameron. Public Relations: Strategy and Tactics. 10th Edition, Pearson, 2011, 624 pp.

5.

A.Wheeler. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. 4th Edition, John Wiley&Sons, 2012, 362 pp.

6.

D. Millman, R. Walker. Brand Thinking and Other Noble Pursuits. Allworth Press, 2013, 336 pp.

7.

S.Stratten, A. Kramer. UnMarketing: Stop Marketing. Start Engaging. Wiley, 2012, 272 pp.

8.

T.A. Shimp. Integrated Marketing Communications in Advertising and Promotion. 8th Edition, CENGAGE Learning, 2010, 485 pp.

9.

V. Praude, J. Šalkovska. Integrēta Mārketinga Komunikācija. Zinātniskā monogrāfija. 2. sēj. Rīga: Burtene. / rec.: Baiba Rivža, Biruta Sloka, Dainis Zelmenis, Inna Stecenko. 2015. - 408 lpp.

10.

Brand Management in Emerging Markets: Theories and Practices / [edited by] Cheng Lu Wang, Jiaxun He. Hershey, PA : Business Science Reference, 2014, 331 pp.

Papildu literatūra

1.

D. Yerigin. The Commanding Heights: The Battle for the World Economy. Free Press, 2002, 512 pp.

2.

M. J. Gannon. Understanding Global Cultures: Metaphorical Journeys Throw 28 Nation Clusters and Continents. SAGE Publications, 2003, 480 pp.

3.

D. N. Barnett. Brand Protection in the Online World: a Comprehensive Guide. Singapore Pte. Ltd., 1st edition, 2012.

4.

G. Champniss and F. Rodes Vila. Brand Valued: How Socially Valued Brands Hold the Key to a Sustainable Future and Business Success. John Wiley & Sons, 2011, 290 pp.

Citi informācijas avoti

1.

Journal of Marketing.

2.

Journal of Brand Management.

3.

Journal of Brand Strategy.

4.

Journal of Product & Brand Management.