Zīmolvedība starptautiskajā biznesā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs zīmolvedības būtību un specifiku starptautiskajā biznesa vidē, zīmola un zīmolvedības procesa sekmīgas nodrošināšanas saturu un nepieciešamību, to veidošanas un attīstīšanas virzienus, spēs novērtēt zīmola arhitektūras izstrādes principus un portfeļa veidošanas prasības.
Prasmes
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs veidot zīmolus, atbilstoši to elementu struktūrai, aktuālajam pozicionējumam un vērtību veidojošajiem nosacījumiem un veikt to vadību starptautiskajā biznesa vidē, kā arī, veikt zīmola attīstības problēmjautājumu izpēti un, pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, noteikt un interpretēt problēmas starptautiskā zīmola veidošanas procesos, spēs izstrādāt šo problēmu risinājumus un prezentēt tos uzņēmumos.
Kompetences
1.Sekmīgi apgūstot šo studiju kursu, studējošie būs ieguvuši nepieciešamās zināšanas un praktiskās iemaņas zīmolvedībā starptautiskajā biznesa vidē. Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot uzņēmuma zīmolvedības saturu un stratēģiju starptautiskajā tirgū, spēs izstrādāt zīmola vadīšanas struktūru un konkrētas darbības, saistībā ar zīmola veidošanu vērtības uzlabošanas kontekstā, noteikt uzņēmuma zīmolvedības problēmas, pratīs loģiski noformulēt un ieviest nepieciešamos zīmolvedības uzlabojumus
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izvēlētā starptautiskā uzņēmuma zīmola patērētāju vērtības analīze, atbilstoši patērētāju vērtības piramīdai. Izvēlētā uzņēmuma zīmola pozicionējuma izstrāde ārzemju tirgum, pamatojot stratēģijas izvēli (prezentācija).
Padziļināta izpēte par starptautiskā zīmola veidošanu, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajam uzņēmuma zīmolam, izstrādāt secinājumus un praktiskās rekomendācijas par zīmola vērtības uzlabošanu, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētā uzņēmuma darbības specifiku (referāts).
Pētījums par zīmola uztveres plakņu un zīmola sastāvdaļu specifiku precei vai pakalpojumam. (Prezentācija).
Zīmola arhitektūras un vadīšanas portfeļa veidošana (prezentācija).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība semināros (20%), patstāvīgais darbs (30%), eksāmens (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola pārvaldība. Zīmola pieredze: biznesa skatījums, klienta skatījums. Zīmola veidošana – zīmola patērētāju vērtības attīstīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola pārvaldība. Zīmola pieredze: biznesa skatījums, klienta skatījums. Zīmola veidošana – zīmola patērētāju vērtības attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola pārvaldības koncepcijas. Zīmola veidošanas un vadīšanas process. Zīmola pozicionējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola pārvaldības koncepcijas. Zīmola veidošanas un vadīšanas process. Zīmola pozicionējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmolrades analīze. Zīmola identitāte, individualitāte, tās realizēšana. Zīmola asociāciju veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmolrades analīze. Zīmola identitāte, individualitāte, tās realizēšana. Zīmola asociāciju veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola stratēģija: zīmola paplašināšana un pārnešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola stratēģija: hierarhija un arhitektūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola pārvaldība. Zīmola pieredze: biznesa skatījums, klienta skatījums. Zīmola veidošana – zīmola patērētāju vērtības attīstīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola pārvaldības koncepcijas. Zīmola veidošanas un vadīšanas process. Zīmola pozicionējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmolrades analīze. Zīmola identitāte, individualitāte, tās realizēšana. Zīmola asociāciju veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola stratēģija: zīmola paplašināšana un pārnešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga komplekss – zīmola vērtības veidošanai un zīmola vērtības attīstīšanai.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
T.C. O’Guinn, C.T. Allen, R.J. Semenik. Advertising and Integrated Brand Promotion. 6th Edition, CENGAGE Learning, 2011, 736 pp.
S. Mainwaring. We First: How Brands and Consumers Use Social Media to Build A Better World. Palgrave Macmillan, 2012, 256 pp.
Ph. Patterson, L. Wilkins. Media Ethics: Issues and Cases. 8th Edition, McGraw-Hill, 2013, 336 pp.
D.L. Wilcox, G.T. Cameron. Public Relations: Strategy and Tactics. 10th Edition, Pearson, 2011, 624 pp.
A.Wheeler. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. 4th Edition, John Wiley&Sons, 2012, 362 pp.
D. Millman, R. Walker. Brand Thinking and Other Noble Pursuits. Allworth Press, 2013, 336 pp.
S.Stratten, A. Kramer. UnMarketing: Stop Marketing. Start Engaging. Wiley, 2012, 272 pp.
T.A. Shimp. Integrated Marketing Communications in Advertising and Promotion. 8th Edition, CENGAGE Learning, 2010, 485 pp.
V. Praude, J. Šalkovska. Integrēta Mārketinga Komunikācija. Zinātniskā monogrāfija. 2. sēj. Rīga: Burtene. / rec.: Baiba Rivža, Biruta Sloka, Dainis Zelmenis, Inna Stecenko. 2015. - 408 lpp.
Brand Management in Emerging Markets: Theories and Practices / [edited by] Cheng Lu Wang, Jiaxun He. Hershey, PA : Business Science Reference, 2014, 331 pp.
Papildu literatūra
D. Yerigin. The Commanding Heights: The Battle for the World Economy. Free Press, 2002, 512 pp.
M. J. Gannon. Understanding Global Cultures: Metaphorical Journeys Throw 28 Nation Clusters and Continents. SAGE Publications, 2003, 480 pp.
D. N. Barnett. Brand Protection in the Online World: a Comprehensive Guide. Singapore Pte. Ltd., 1st edition, 2012.
G. Champniss and F. Rodes Vila. Brand Valued: How Socially Valued Brands Hold the Key to a Sustainable Future and Business Success. John Wiley & Sons, 2011, 290 pp.