Zinātnes angļu valoda veselības aprūpes pētniecībā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa noslēgumā doktoranti zinās tekstveides principus un paņēmienus angļu zinātnes valodā, būtiskākos palīginstrumentus (avotus, resursus) zinātniskā teksta manuskripta sagatavošanai. Doktoranti zinās veselības aprūpes zinātņu rakstu gramatiskās, leksiskās (terminoloģijas) un stilistiskās pazīmes, kā arī prasības atbilstoši publicēšanās vadlīnijām. Doktorants pārzinās zinātnes valodas izteiksmes lingvistisko specifiku (terminoloģiju, speciālā lietojuma leksiku, gramatiku, tekstveidi, izrunu) un zinās, kādus valodas līdzekļus lietot, lai veidotu adekvātu starptautiskajai zinātnes komunikācijai atbilstošu veselības aprūpes rakstveida un mutvārdu tekstu svešvalodā.
Prasmes
1.Doktoranti spēs uzrakstīt zinātniska raksta manuskripta pirmvariantu, atbilstoši zinātniskā žanra un tā sadaļu īpatnībām. Doktoranti pratīs izvēlēties atbilstošus leksikogramtiskos līdzekļus, atbilstoši veselības aprūpes zinātņu raksta tekstveidei angļu valodā. Doktoranti spēs komentēt, pamatot angļu valodā zinātniskā manuskripta un citu zinātnisko žanru (piemēram, stenda referāta) tekstu struktūru, organizāciju, kā arī spēs salīdzināt dažādu veselības aprūpes zinātņu tekstu saturiskās, informatīvās, stilistiskās un leksikogramatiskās īpatnības. Doktoranti spēs patstāvīgi gūt secinājumus par teksta kvalitātes jautājumiem no reprezentabliem veselības aprūpes zinātņu tekstu piemēriem un pratīs sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti diskusijās par teksta kvalitātes pilnveidi, izmantojot atbilstošu terminoloģiju, lai sasaistītu pētījuma ieceri un tās lingvistisko realizāciju zinātnisko rakstu praksē. Doktorants spēj uzrakstīt gramatiski pareizu un zinātnes stilam atbilstošu tekstu svešvalodā, kā arī prot uzlabot rakstiskā teksta kvalitāti, izmantojot analogos un digitālos valodas resursus. Doktorants spēj lietot zinātnes nozarē aktuālus terminus, prot tos skaidrot svešvalodā, kā arī spēj pamatot savas pētnieciskās tēmas izvēli, raksturot tās saturu, pētījuma gaitu, hipotēzi, mērķi, uzdevumus, galvenos secinājumus svešvalodā. Doktorants atbilstoši pētījuma pragmatiskajam mērķim un informatīvā zinātnes teksta žanram prot veidot loģisku rakstveida tekstu. Doktorants spēj mutvārdos izklāstīt mērķauditorijai savu zinātnes nozares pētījumu, izmantojot zinātnes svešvalodai atbilstošus lingvistiskos un tekstveides līdzekļus. Doktorants prot strukturēt mutvārdu runu svešvalodā atbilstoši zinātnes komunikācijas principiem, lai varētu aktīvi iesaistīties starptautiskajā pētniecībā gan rakstiski, gan mutvārdos, ievērojot zinātnisko un lingvistisko kultūru, kā arī akadēmisko ētiku.
Kompetences
1.Doktoranti pilnveidos zinātnisko rakstu plānošanas prasmes un zināšanas. Doktoranti ievēros zinātnisko rakstu noformējuma un apstrādes precizitāti, kā arī patstāvīgi un atbildīgi attīstīs analītiskās un kritiskā diskursa iemaņas veselības aprūpes zinātņu manuskripta sagatavošanas nolūkiem. Apgūstot zinātnisko rakstu specifiku, doktoranti nostiprinās arī pašiniciatīvu rakstīšanas procesā un lingvistiski izsvērtu lēmumu pieņemšanu, kas virzīta uz rezultātu, proti, kvalitatīva zinātniskā manuskripta un mutvārdu prezentācijas sagatavošanu angļu valodā. Doktorants izvērtē zinātniskās svešvalodas lingvistisko līdzekļu klāstu un kritiski atlasa gramatiskos, fonētiskos, satura un tekstveides līdzekļus rakstveida un mutvārdu tekstam, tādējādi pastāvīgi paaugstinot savu lingvistisko kompetenci starptautiskās zinātnes komunikācijas nolūkam. Doktorants integrē lingvistiskās prasmes un zināšanas profesionālajā zinātniskajā darbībā, risinot nozarē un pētniecības karjerā nozīmīgus uzdevumus (piemēram, starptautisku publikāciju sagatavošanu, uzstāšanos starptautiskās konferencēs, dalību zinātniskajos semināros un lekcijās), kuriem nepieciešama augsta līmeņa lingvistiskā kompetence globālajā zinātnes komunikācijā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Raksta un prezentācijas gatavošana eksāmenam angļu valodā (saskaņā ar gala pārbaudījuma aprakstu) un konsultējoties studiju kursa realizācijas laikā ar kursa docētāju.
Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Eksāmena rakstiskā daļa:
1. Svešvalodas promocijas eksāmena komisija vērtē doktoranta iesniegto rakstveida uzdevumu saskaņā ar kursa apraksta prasībām. Sagatavoto rakstveida uzdevumu doktorants iesniedz komisijas locekļiem elektroniski desmit dienas pirms eksāmena.
Eksāmena mutvārdu daļa:
2. Klātienē doktorants svešvalodā prezentē savu sagatavotās tēmas izklāstu, atbild uz komisijas locekļu jautājumiem, iesaistās diskusijā svešvalodā par iesniegto rakstu un prezentāciju.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Eksāmena rakstiskajā daļā (60%):
1. Pārskata, literatūras saraksta, terminu un to skaidrojumu glosārija, tēžu lingvistiskā (gramatiskā, sintaktiskā, stilistiskā, leksiskā) un tekstveides (formatējuma) kvalitāte atbilstoši zinātnes svešvalodas specifikai, vērtējot 1) gramatiku, 2) formatējumu, 3) leksisko līdzekļu izvēli, 4) tekstveidi, 5) zinātnisko stilu.
Eksāmena mutvārdu daļā (40%):
2. Mutvārdu monologa lingvistiskā un tekstveides kvalitāte, vērtējot 1) gramatiku, 2) valodas kvalitāti vizuālajos palīglīdzekļos, 3) izrunu, 4) tekstveidi, 5) mutvārdu zinātnisko stilu, 6) atbildes uz jautājumiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Ievads. Zinātņu raksta makrostruktūra angļu valodā.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā un praktiskajā nodarbībā aplūkota angļu zinātnes valodas specifika saistībā ar veselības aprūpes zinātni, zinātnisko rakstu žanru daudzveidība: anotācijas, raksti, kopsavilkumi, stendu prezentācijas, monogrāfijas, disertācijas, recenzijas u.c. Doktoranti pēc izvēles raksturos angļu valodā viena veselības aprūpes zinātņu raksta struktūras specifiku: tematu, anotāciju un / vai kopsavilkumu, raksta sadaļas, mērķi, uzdevumus, secinājumus, izmantoto literatūru un avotus.
Nodarbības jautājumi: 1. Angļu zinātnes valoda citu angļu valodas paveidu starpā.
2. Sociālo zinātņu rakstu žanri un to specifika.
3. Zinātnisko tekstu rakstīšanas šķēršļi un to efektīva novēršana.
4. Zinātniskā raksta un stenda referāta dizains un plānošana: tiešsaistes rīku, piem., Kialo, Mindmup, Miro u.c. rīku iespējamais izmantojums.
5. Zinātniskā raksta tematiskais rakurss: veselības zinātnes, farmācijas, veselības psiholoģijas rakurss angļu valodā.
Literatūra: Buckingham, Thomas (2017) Effective Medical Writing: An Academic Writing Guide. 1st ed. Cambridge International Association.
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd edition. World Scientific. (Introduction “Narrative Wrap”)
Posters for Medical Students – [Pieejams: http://cures.cardiff.ac.uk/files/2014/10/NSAMR-Poster.pdf]
Research Poster – [Pieejams: https://guides.nyu.edu/posters]
Scientific Posters – [Pieejams: https://researchguides.uvm.edu/c.php?g=290226&p=5077240]
Tips for Research Posters – [Pieejams: https://acmedsci.ac.uk/more/news/top-tips-for-designing-a-research-poster]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Ievads. Zinātņu raksta makrostruktūra angļu valodā.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā un praktiskajā nodarbībā aplūkota angļu zinātnes valodas specifika saistībā ar veselības aprūpes zinātni, zinātnisko rakstu žanru daudzveidība: anotācijas, raksti, kopsavilkumi, stendu prezentācijas, monogrāfijas, disertācijas, recenzijas u.c. Doktoranti pēc izvēles raksturos angļu valodā viena veselības aprūpes zinātņu raksta struktūras specifiku: tematu, anotāciju un / vai kopsavilkumu, raksta sadaļas, mērķi, uzdevumus, secinājumus, izmantoto literatūru un avotus.
Nodarbības jautājumi: 1. Angļu zinātnes valoda citu angļu valodas paveidu starpā.
2. Sociālo zinātņu rakstu žanri un to specifika.
3. Zinātnisko tekstu rakstīšanas šķēršļi un to efektīva novēršana.
4. Zinātniskā raksta un stenda referāta dizains un plānošana: tiešsaistes rīku, piem., Kialo, Mindmup, Miro u.c. rīku iespējamais izmantojums.
5. Zinātniskā raksta tematiskais rakurss: veselības zinātnes, farmācijas, veselības psiholoģijas rakurss angļu valodā.
Literatūra: Buckingham, Thomas (2017) Effective Medical Writing: An Academic Writing Guide. 1st ed. Cambridge International Association.
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd edition. World Scientific. (Introduction “Narrative Wrap”)
Posters for Medical Students – [Pieejams: http://cures.cardiff.ac.uk/files/2014/10/NSAMR-Poster.pdf]
Research Poster – [Pieejams: https://guides.nyu.edu/posters]
Scientific Posters – [Pieejams: https://researchguides.uvm.edu/c.php?g=290226&p=5077240]
Tips for Research Posters – [Pieejams: https://acmedsci.ac.uk/more/news/top-tips-for-designing-a-research-poster]
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes zinātņu raksta mikrostruktūras elementi
Apraksts
Anotācija: Lekcijā un praktiskajā nodarbībā doktoranti tiks iepazīstināti ar zinātniskā raksta sadaļu ģenēriskajiem modeļiem. Praktiskajā uzdevuma nolūkiem un rakstveida prasmju nostiprināšanai – virsraksta, anotācijas un ievada rakstīšana angļu valodā.
Nodarbības jautājumi: 1. Veselības aprūpes zinātņu raksta sadaļu ģenēriskie modeļi angļu valodā:
1. 1. anotācija,
1.2. ievads, pētnieciskā jautājuma un problēmas formulējums angliski
1.3. metodes un rezultātu sadaļa,
1.4. diskusija
1.5. secinājumiem.
2. Virsraksta un apakšvirsrakstu formulējumi.
3. Atsauces un literatūras saraksta veidošana.
4. Galveno jēdzienu, atslēgas vārdu saraksta veidošana.
5. Tēžu formulējums.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Chapters 6-17)
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd edition. World Scientific. (Unit 1-7)
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 163.-205.lpp.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes zinātņu raksta mikrostruktūras elementi
Apraksts
Anotācija: Lekcijā un praktiskajā nodarbībā doktoranti tiks iepazīstināti ar zinātniskā raksta sadaļu ģenēriskajiem modeļiem. Praktiskajā uzdevuma nolūkiem un rakstveida prasmju nostiprināšanai – virsraksta, anotācijas un ievada rakstīšana angļu valodā.
Nodarbības jautājumi: 1. Veselības aprūpes zinātņu raksta sadaļu ģenēriskie modeļi angļu valodā:
1. 1. anotācija,
1.2. ievads, pētnieciskā jautājuma un problēmas formulējums angliski
1.3. metodes un rezultātu sadaļa,
1.4. diskusija
1.5. secinājumiem.
2. Virsraksta un apakšvirsrakstu formulējumi.
3. Atsauces un literatūras saraksta veidošana.
4. Galveno jēdzienu, atslēgas vārdu saraksta veidošana.
5. Tēžu formulējums.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Chapters 6-17)
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd edition. World Scientific. (Unit 1-7)
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 163.-205.lpp.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Datu apraksts angļu valodā. Rakstu prezentācija angļu valodā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās doktoranti salīdzinās un aprakstīs dažādus vizuālo datu izteiksmes līdzekļus angļu valodā, kā arī praktiski tiks izstrādāta īsa rakstiska prezentācija angļu valodā par savu pētījuma tēmas problemātiku.
Nodarbības jautājumi: 1. Vizuālo datu apraksts un interpretācija angļu valodā: grafiki, tabulas, attēli, shēmas.
2. Tendenču un kvantitātes apraksts angļu valodā.
3. Rakstiskā pētījuma atspoguļojums un organizācija prezentācijas nolūkiem angļu valodā.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Chapter 17)
Carter, Matt (2020) Designing Science Presentations. A Visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters and More. 2nd ed. Academic Press.
Moore, Julie (2021) Oxford Academic Vocabulary Practice. Upper-Intermediate B2-C1. Oxford University Press, 14.-15., 22.-33., 30.-31.lpp.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Datu apraksts angļu valodā. Rakstu prezentācija angļu valodā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās doktoranti salīdzinās un aprakstīs dažādus vizuālo datu izteiksmes līdzekļus angļu valodā, kā arī praktiski tiks izstrādāta īsa rakstiska prezentācija angļu valodā par savu pētījuma tēmas problemātiku.
Nodarbības jautājumi: 1. Vizuālo datu apraksts un interpretācija angļu valodā: grafiki, tabulas, attēli, shēmas.
2. Tendenču un kvantitātes apraksts angļu valodā.
3. Rakstiskā pētījuma atspoguļojums un organizācija prezentācijas nolūkiem angļu valodā.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Chapter 17)
Carter, Matt (2020) Designing Science Presentations. A Visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters and More. 2nd ed. Academic Press.
Moore, Julie (2021) Oxford Academic Vocabulary Practice. Upper-Intermediate B2-C1. Oxford University Press, 14.-15., 22.-33., 30.-31.lpp.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Teksta funkcijas zinātniskajā rakstā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās praktiskiem nolūkiem tiks veikti uzdevumi, kas atspoguļo teksta, rindkopu, teikumu virzību, autora nostāju, kā arī sniedz doktorantiem valodas līdzekļu klāstu teksta kvalitātes uzlabošanai.
Nodarbības jautājumi: 1. Pieļāvuma konstrukcijas un kategoriskums.
2. Teksta un teikuma elementu akcentēšana.
3. Savienotājvārdi un teicieni.
Literatūra: Moore, Julie (2021) Oxford Academic Vocabulary Practice. Upper-Intermediate B2-C1. Oxford University Press, 76.-79., 82.-83.lpp.
Signalling Transition – [Pieejams: https://www.phrasebank.manchester.ac.uk/signalling-transition/]
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 133.-147.lpp.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Teksta funkcijas zinātniskajā rakstā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās praktiskiem nolūkiem tiks veikti uzdevumi, kas atspoguļo teksta, rindkopu, teikumu virzību, autora nostāju, kā arī sniedz doktorantiem valodas līdzekļu klāstu teksta kvalitātes uzlabošanai.
Nodarbības jautājumi: 1. Pieļāvuma konstrukcijas un kategoriskums.
2. Teksta un teikuma elementu akcentēšana.
3. Savienotājvārdi un teicieni.
Literatūra: Moore, Julie (2021) Oxford Academic Vocabulary Practice. Upper-Intermediate B2-C1. Oxford University Press, 76.-79., 82.-83.lpp.
Signalling Transition – [Pieejams: https://www.phrasebank.manchester.ac.uk/signalling-transition/]
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 133.-147.lpp.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes zinātņu vārdu krājums un terminoloģija angļu valodā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkotas angļu zinātnes teksta būtiskākās leksikas vienības, vārdu krājuma paplašināšanas iespējas un uzdevumi.
Nodarbības jautājumi: 1. Lietvārdi, nominalizācija, darbības vārdi zinātniskajā tekstā.
2. Termini: vārds, jēdziens, termins zinātniskajā rakstā; terminu definēšana angļu valodā.
3. Vārda lietojums zinātniskajā stilā:
3.1. skaitļa vārds (angļu valoda statistikā).
3.2. apstākļa vārds laika, vietas, secīguma izteikšanai.
Literatūra: Greene, E. Anne (2013) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press (Chapters 5,6).
MICUSP Simple Beta – [Pieejams: https://elicorpora.info/]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes zinātņu vārdu krājums un terminoloģija angļu valodā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkotas angļu zinātnes teksta būtiskākās leksikas vienības, vārdu krājuma paplašināšanas iespējas un uzdevumi.
Nodarbības jautājumi: 1. Lietvārdi, nominalizācija, darbības vārdi zinātniskajā tekstā.
2. Termini: vārds, jēdziens, termins zinātniskajā rakstā; terminu definēšana angļu valodā.
3. Vārda lietojums zinātniskajā stilā:
3.1. skaitļa vārds (angļu valoda statistikā).
3.2. apstākļa vārds laika, vietas, secīguma izteikšanai.
Literatūra: Greene, E. Anne (2013) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press (Chapters 5,6).
MICUSP Simple Beta – [Pieejams: https://elicorpora.info/]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Zinātniskā teksta gramatika.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkoti zinātnisko tekstu būtiskākie gramatikas jautājumi morfoloģijas aspektā (vārddarināšana, lielo un mazo burtu lietojums, modālie darbības vārdi, artikuli u.c. jautājumi), sintakse (interpunkcija, vārdu kārta).
Nodarbības jautājumi: 1. Sintakse: teikumu struktūra zinātniskajā tekstā.
2. Gramatika:
2.1. artikulu lietojums,
2.2. modālo darbības vārdu lietojums,
2.3. lielo un mazo burtu lietojums,
2.4. interpunkcija,
2.5. saīsinājumi.
Literatūra: Caplan, A. Nigel (2019) Grammar Choices for Graduate and Professional Writers. 2nd edition. University of Michigan Press ELT, 1.-26.lpp.
Greene, E. Anne (2013) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press (Chapter 4).
Swan, Michael (2016) Practical English Usage. 4th edition. OUP. [Tiešsaistes materiāls]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Zinātniskā teksta gramatika.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkoti zinātnisko tekstu būtiskākie gramatikas jautājumi morfoloģijas aspektā (vārddarināšana, lielo un mazo burtu lietojums, modālie darbības vārdi, artikuli u.c. jautājumi), sintakse (interpunkcija, vārdu kārta).
Nodarbības jautājumi: 1. Sintakse: teikumu struktūra zinātniskajā tekstā.
2. Gramatika:
2.1. artikulu lietojums,
2.2. modālo darbības vārdu lietojums,
2.3. lielo un mazo burtu lietojums,
2.4. interpunkcija,
2.5. saīsinājumi.
Literatūra: Caplan, A. Nigel (2019) Grammar Choices for Graduate and Professional Writers. 2nd edition. University of Michigan Press ELT, 1.-26.lpp.
Greene, E. Anne (2013) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press (Chapter 4).
Swan, Michael (2016) Practical English Usage. 4th edition. OUP. [Tiešsaistes materiāls]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Zinātniskā teksta organizācija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkoti zinātniskās informācijas organizācijas iespējas angļu valodas tekstā, pievēršot uzmanību teksta loģikai un vienotībai.
Nodarbības jautājumi: 1. Valodas lietojuma loģika angļu valodā: kohēzija un koherence zinātniskajā tekstā.
2. Tēma un rēma.
3. Rindkopas tematiskais teikums, paskaidrojošie teikumi.
4. Cēloņu un seku apraksts.
5. Salīdzinājuma un pretstata apraksts.
6. Problēmas un risinājuma apraksts.
7. Pierādījuma, viedokļa, uzskata apraksts.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Part 1, Chapter 2)
Caplan, A. Nigel (2019) Grammar Choices for Graduate and Professional Writers. 2nd edition. University of Michigan Press ELT. 176.-185.lpp.
Greene, E. Anne (2013) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press, (Chapters 7,9)
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 53.-87.lpp. [Tiešsaistes materiāls]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Zinātniskā teksta organizācija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkoti zinātniskās informācijas organizācijas iespējas angļu valodas tekstā, pievēršot uzmanību teksta loģikai un vienotībai.
Nodarbības jautājumi: 1. Valodas lietojuma loģika angļu valodā: kohēzija un koherence zinātniskajā tekstā.
2. Tēma un rēma.
3. Rindkopas tematiskais teikums, paskaidrojošie teikumi.
4. Cēloņu un seku apraksts.
5. Salīdzinājuma un pretstata apraksts.
6. Problēmas un risinājuma apraksts.
7. Pierādījuma, viedokļa, uzskata apraksts.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Part 1, Chapter 2)
Caplan, A. Nigel (2019) Grammar Choices for Graduate and Professional Writers. 2nd edition. University of Michigan Press ELT. 176.-185.lpp.
Greene, E. Anne (2013) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press, (Chapters 7,9)
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 53.-87.lpp. [Tiešsaistes materiāls]
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Zinātniskā teksta stils un rediģēšana.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkotie valodas paņēmieni un uzdevumi, kā akcentēt primāro un sekundāro informāciju, kā izvairīties no liekvārdības, strukturējot koncentrētu zinātnes tekstu angļu valodā.
Nodarbības jautājumi: 1. Raksta lineārais un digresīvais stils.
2. Vienkāršotā un akadēmiskā zinātnes angļu rakstu valoda.
3. Teikumu, rindkopu, teksta uzlabošana.
4. Tiešsaistes rīku izmantojums teksta kvalitātes uzlabošanai, kļūdu novēršanai.
5. Raksturīgākas kļūdas un to novēršanas iespējas angļu zinātnes tekstu pirmvariantos.
6. Redakcionālo iemaņu attīstīšana.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Chapter 7)
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd edition. World Scientific. (Unit 8)
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 89-107.lpp. [Pieejams: http://tiramisutes.github.io/images/PDF/English+for+Writing+Research+Papers.pdf]
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Zinātniskā teksta stils un rediģēšana.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās tiks aplūkotie valodas paņēmieni un uzdevumi, kā akcentēt primāro un sekundāro informāciju, kā izvairīties no liekvārdības, strukturējot koncentrētu zinātnes tekstu angļu valodā.
Nodarbības jautājumi: 1. Raksta lineārais un digresīvais stils.
2. Vienkāršotā un akadēmiskā zinātnes angļu rakstu valoda.
3. Teikumu, rindkopu, teksta uzlabošana.
4. Tiešsaistes rīku izmantojums teksta kvalitātes uzlabošanai, kļūdu novēršanai.
5. Raksturīgākas kļūdas un to novēršanas iespējas angļu zinātnes tekstu pirmvariantos.
6. Redakcionālo iemaņu attīstīšana.
Literatūra: Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell. (Chapter 7)
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd edition. World Scientific. (Unit 8)
Wallwork, Adrian (2011) English for Writing Research Papers. Springer, 89-107.lpp. [Pieejams: http://tiramisutes.github.io/images/PDF/English+for+Writing+Research+Papers.pdf]
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Buckingham, Thomas (2017) Effective Medical Writing: An Academic Writing Guide. 1st ed. Cambridge International Association.Piemērots angļu valodas plūsmai
Caplan, A. Nigel (2019) Grammar Choices for Graduate and Professional Writers. 2nd ed. University of Michigan Press ELT.Piemērots angļu valodas plūsmai
Carter, Matt (2020) Designing Science Presentations. A Visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters and More. 2nd ed. Academic Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Glasman-Deal, Hilary (2020) Science Research Writing for Native and Non-Native Speakers of English. 2nd ed. World Scientific.Piemērots angļu valodas plūsmai
Moore, Julie (2021) Oxford Academic Vocabulary Practice. Upper-Intermediate B2-C1. Oxford University Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Beins, M. Agatha; Beins, C. Bernard (2021) Effective Writing in Psychology. Papers, Posters and Presentations. 3rd ed. Wiley-Blackwell.Piemērots angļu valodas plūsmai
Greene, E. Anne (2025) Writing Science in Plain English. The University of Chicago Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Schimel, Joshua (2011) Writing Science. How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Oxford University Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Docētāja moodle sagatavotie prezentācijas materiāli sadaļā Angļu valoda zinātnē (2021) /Presentation materials prepared by the lecturer in the section English in science (2021)Piemērots angļu valodas plūsmai