Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sporta žurnālistika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_066
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt ar sporta žurnālistikas būtību, apgūt šī žurnālistikas tipa specifiku, spēt veidot darbus sporta žurnālistikā dažādu mediju vajadzībām.

Priekšzināšanas

Ievads žurnālistikā. Ziņu žurnālistika. Žurnālistikas metodes un žanri.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par sporta vēsturi un attīstību; par sporta atspoguļošanu radio, TV, presē, interneta vietnēs, un par sporta žurnālistikas ētikas pamatprincipiem.

Prasmes

1.Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti prot sniegt sporta veidu un disciplīnu salīdzinošo vērtējumu, prot veikt ziņu, reportāžu, interviju, preses relīžu, aprakstu gatavošanu radio, TV, presē, interneta vietnēs. Spēj organizēt sarunu/interviju ar sportistu, treneri, sporta funkcionāru. Spēj sagatavot statistisku materiāla apkopošanu un vērtēšanu.

Kompetences

1.Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studenti ir kompetenti sporta sistēmas pārzināšanā un spējā salīdzināt to ar citām valstīm, kā arī ar atsevišķu sporta veidu attīstību un vietu kopējā sistēmā. Spēj argumentēt un aizstāvēt savu viedokli.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Praktiskās nodarbības: sacensību un citu sporta pasākumu apmeklēšana, tikšanās ar sportistiem, treneriem, sporta funkcionāriem. Ziņu, preses relīžu, aprakstu, komentāru rakstīšana un savstarpēja izvērtēšana. Apraksts par Latvijas vadošo sporta žurnālistu (pēc sastādīta saraksta) un tā prezentācija. Sports dažādos medijos – salīdzinošais vērtējums.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Vērtēšanā tiek ņemts vērā: lekciju un praktisko nodarbību apmeklējums un izzinošā aktivitāte tajās. Individuālo uzdevumu izpildes rezultāti un sagatavotības līmenis praktiskajās nodarbībās. Apraksta prezentācija. Izpratne par sporta vietu sociālajā struktūrā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta žurnālistikas vēsture, attīstības posmi, mūsdienu tendences, likumsakarības, pasaules un Latvijas sporta žurnālistu dzīves un darba pieredze. Sporta žurnālistikas īpatnības un specifika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārējā un sporta žurnālistika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārējās likumsakarības un specifiskās iemaņas sporta žurnālistikai presē, radio, TV un interneta vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vispārējās likumsakarības un specifiskās iemaņas sporta žurnālistikai presē, radio, TV un interneta vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba specifika sporta pasākumos Latvijā, kā arī lielākajos sporta pasākumos – Eiropas un pasaules čempionātos un olimpiskajās spēlēs. Kopīgais un atšķirīgais.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārbaudījumi, ar kādiem jāsastopas sporta žurnālistam (salīdzinot ar citiem žurnālistiem), sporta žurnālistam no mazas valsts, sporta žurnālistam (arī žurnālistam vispār) no mazas valodas bāzes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiska iepazīšanās ar sporta pasākumiem – Latvijas izlašu, vadošo klubu spēles, citas starptautiskas sacensības, tautas sporta pasākumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiska pieredze ar sporta žurnālista akreditācijas procedūru, darba apstākļu izvērtējums, dalība sacensību atspoguļojumā, intervijās, preses konferencēs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepazīšanās ar akreditācijas procedūru, darba apstākļiem, dalība sacensību vērtēšanā, interviju veidošana, dalība preses konferencēs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta ziņu, reportāžu, interviju sagatavošana, izvērtējot to specifiku radio, TV, presē, interneta vietnē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Staģis A. (2014) Staģis, Andris, Latvijas vieglatlētikas vēsture. 1. un 2. daļa.

2.

Latvijas olimpiskā vēsture. (2003). Jumava.

3.

Latvijas sporta vēsture. (1994). Zvaigzne.

4.

Kennedy E.; Hills L. (2009). Sport, Media and Society, Berg.

5.

NewWorldEncyclopedia

6.

Wikipedia

7.

English, P. (2016)...... Mapping the sports journalism field: Bourdieu and broadsheet newsrooms. Journalism, 17(8) 1001–1017.

Papildu literatūra

1.

Walsh D (2013). Seven Deadly Sins: My Pursuit of Lance Armstrong. London: Simon & Schuster.

2.

Steen R. (2007). Sports Journalism: A Multimedia Primer. Routledge.

3.

Andrews P. (2005). Sports Journalism: A Practical Introduction. SagePublications.

4.

Wilstein, S. (2001). Sports Writing Handbook, McGraw-Hill.

5.

Nicholson M, Zion L and Lowden D (2011). A profile of Australian sports journalists (revisited). Media International Australia 140: 84–96. O’Donnell P, McKnight D and Este J (2012)

6.

Mary Lou Sheffer and Brad Schultz,. “Paradigm Shift or Passing Fad? Twitter and Sports Journalism,” International Journal of Sport Communication 3, no. 4 (2010): 472-484.

7.

Kenon A. Brown, Josh Dickhaus and Mia C. Long. “LeBron James and “the Decision”: An Empirical Examination of Image Repair in Sports,” Journal of Sports Media 7 (2012): 149-175.

8.

K. Hull and Annalie Schmittel. “A Fumbled Opportunity? A Case Study of Twitter’s Role in Concussion Awareness Opportunities during the Super Bowl,” Journal of Sport & Social Issues 39, no. 1 (2014): 78-94.

Citi informācijas avoti

8.

Paul Mark Pedersen, Janet Parks, Jerome Quarterman and Lucie Thibault Contemporary Sport Management. 4th ed. (Champaign, IL: Human Kinetics, 2011).