Ievads uzturmācībā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot uztura speciālista profesijas standartu un uztura speciālista konsultācijas būtību. 2. Izprot profesionālās kvalifikācijas uzlabošanas un pilnveidošanas iespējas. 3. Izprot Latvijas Diētas un Uztura Speciālistu asociācijas darbības principus. 4. Izprot zinātnisko pierādījumu hierarhiju. 5. Izprot malnutrīcijas diagnozi un tās novērtēšanas metodes. 6. Izprot pamatvielmaiņas noteikšanas metodes.
Prasmes
1.1. Spēj meklēt uz pierādījumiem balstītas informāciju dažādos resursos. 2. Spēj uzstāties ar ziņojumu par pētnieciskā darba procesu un rezultātiem. 3. Spēj interpretēt metaanalīzes rezultātus.
Kompetences
1.1. Spēj pielietot bioimpedances metodi ķermeņa kompozīcijas noteikšanai un interpretēt rezultātus. 2. Spēj pielietot ādas kroku kaliperu, zemādas taukaudu stāvokļa noteikšanai un interpretēt rezultātus. 3. Spēj pielietot malnutrīcijas skrīninga rīkus. 4. Spēj aprēķināt pamatvielmaiņu pieaugušajiem un bērniem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Zinātnisku publikāciju analīze.
2. Metaanalīzes rezultātu interpretācija.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts.
Pie eksāmena tiek pielaisti tikai tie studenti, kuri saņēmuši sekmīgu vērtējumu katrā no nodarbībām.
Gala atzīmi par studiju kursu veido visu nodarbību vidējais aritmētiskais vērtējums (50%) un eksāmens (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uztura speciālista konsultācija (mērķis, paredzamie rezultāti, indikācijas, kontrindikācijas, iespējamās komplikācijas, procedūras norise, uztura speciālista konsultāciju protokoli)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Malnutrīcijas novērtēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uztura speciālista profesija (uztura speciālista loma starpdisciplinārā komandā, profesijas standartā noteiktie pienākumi un uzdevumi, Latvijas Diētas un uztura speciālistu asociācija, uztura speciālista ētikas kodekss, uztura speciālista sertifikācija).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
4
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas informācijas meklēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa kompozīcijas noteikšana ar bioimpedances metodi (metodes būtība, indikācijas, kontrindikācijas, precizitāti ietekmējošie faktori, priekšrocības, trūkumi, mērījumu rezultātu interpretācija)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pierādījumu hierarhija (metaanalīzes, sistemātiskie pārskati, randomizēti kontrolētie pētījumi, kohortu pētījumi, u.c.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Uzstāšanās ar ziņojumu par pētnieciskā darba procesu un rezultātiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Ķermeņa kompozīcijas noteikšana ar bioimpedances metodi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pamatvielmaiņas noteikšana pieaugušajiem un bērniem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Zinātnisku publikāciju analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Malnutrīcijas novērtējums (malnutrīcijas definīcija, malnutrīcijas veidi (nepietiekams uzturs, ar mikroelementiem saistīta malnutrīcija, liekais svars, aptaukošanās un ar uzturu saistītas neinfekcijas slimības), malnutrīcijas skrīninga rīki un to pielietojums, malnutrīcijas diagnozes fenotipiskie un etioloģiskie kritēriji)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās kvalifikācijas uzlabošanas un pilnveidošanas iespējas (E-visit)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas informācijas meklēšanas iespējas dažādos resursos (LDUSA, PENnutrition, ESPEN, MEDscape, EFAD, Pubmed)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Zemādas taukaudu stāvokļa novērtējums ar ādas kroku kaliperu (metodes būtība, indikācijas, kontrindikācijas, precizitāti ietekmējošie faktori, priekšrocības, trūkumi, mērījumu rezultātu interpretācija)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Metaanalīze (būtība, metodes, rezultātu atspoguļošana)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Zemādas taukaudu stāvokļa novērtējums ar ādas kroku kaliperu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Metaanalīzes rezultātu interpretācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa kompozīcijas noteikšana ar bioimpedances metodi (metodes būtība, indikācijas, kontrindikācijas, precizitāti ietekmējošie faktori, priekšrocības, trūkumi, mērījumu rezultātu interpretācija)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Metaanalīze (būtība, metodes, rezultātu atspoguļošana)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uztura speciālista konsultācija (mērķis, paredzamie rezultāti, indikācijas, kontrindikācijas, iespējamās komplikācijas, procedūras norise, uztura speciālista konsultāciju protokoli)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Ķermeņa kompozīcijas noteikšana ar bioimpedances metodi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pamatvielmaiņas noteikšana pieaugušajiem un bērniem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas informācijas meklēšanas iespējas dažādos resursos (LDUSA, PENnutrition, ESPEN, MEDscape, EFAD, Pubmed)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Zinātnisku publikāciju analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Uzstāšanās ar ziņojumu par pētnieciskā darba procesu un rezultātiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Datorklase
|
4
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas informācijas meklēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Malnutrīcijas novērtēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uztura speciālista profesija (uztura speciālista loma starpdisciplinārā komandā, profesijas standartā noteiktie pienākumi un uzdevumi, Latvijas Diētas un uztura speciālistu asociācija, uztura speciālista ētikas kodekss, uztura speciālista sertifikācija).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pierādījumu hierarhija (metaanalīzes, sistemātiskie pārskati, randomizēti kontrolētie pētījumi, kohortu pētījumi, u.c.)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Malnutrīcijas novērtējums (malnutrīcijas definīcija, malnutrīcijas veidi (nepietiekams uzturs, ar mikroelementiem saistīta malnutrīcija, liekais svars, aptaukošanās un ar uzturu saistītas neinfekcijas slimības), malnutrīcijas skrīninga rīki un to pielietojums, malnutrīcijas diagnozes fenotipiskie un etioloģiskie kritēriji)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Zemādas taukaudu stāvokļa novērtējums ar ādas kroku kaliperu (metodes būtība, indikācijas, kontrindikācijas, precizitāti ietekmējošie faktori, priekšrocības, trūkumi, mērījumu rezultātu interpretācija)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Zemādas taukaudu stāvokļa novērtējums ar ādas kroku kaliperu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Metaanalīzes rezultātu interpretācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās kvalifikācijas uzlabošanas un pilnveidošanas iespējas (E-visit)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Medscape- leading online global destination for physicians and healthcare professionals worldwide, offering the latest medical news and expert perspectives