Komunikācija un terapeitisku attiecību vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj parādīt zināšanas par veiksmīgas komunikācijas pamatprincipiem, biopsihosociālā modeļa nosacījumu izmantošanu saskarsmē ar pacientu, terapeitisko attiecību un terapeitiskās vides veidošanas nosacījumiem.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj argumentēti skaidrot pacienta vajadzības komunikācijā, analizēt un novērtēt ar stresu saistītas situācijas pacienta aprūpē un izstrādāt atbilstošu uz pacientu centrētu attiecību modeli.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj apvienot teoriju un metodes, analizējot pacientu kā personību, novērtējot viņa vajadzības komunikācijā un ģenerējot terapeitisku attiecību vadīšanas nosacījumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pacientu gadījumu aprakstu analīze, viena gadījuma komunikācijas un terapeitisku attiecību plāna izveidošana, viena pētījuma analīzes sagatavošana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studenti sagatavo un prezentē komunikācijas modeli vienai klīniskai aprūpes situācijai, patstāvīgi analizē pacienta vajadzības un izstrādā terapeitisku attiecību plānu (1 situācija), sagatavo un prezentē viena pētījuma analīzi saistībā ar komunikāciju veselības aprūpē.
Kurss uzskatāms par apgūtu, ja students ir piedalījies lekcijās un apguvis nodarbību mācību materiālu -10%, ir izpildījis mācību uzdevumus nodarbību laikā – 20% (veiktie uzdevumi ir ieskaitīti), ir ieguvis pozitīvus starpvērtējumus (pētījuma atlase, analīze un prezentācija – 30%; Klīniskās situācijas analīze un prezentācija - 40%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas pamatprincipi veselības aprūpes vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas pamatprincipi veselības aprūpes vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas komponenti klīniskajā vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veiksmīgai komunikācijai nepieciešamās prasmes un iemaņas, to attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biomedicīniskais un biopsihosociālais modelis saskarsmē ar pacientu. Uz pacientu centrēta komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biomedicīniskais un biopsihosociālais modelis saskarsmē ar pacientu. Uz pacientu centrēta komunikācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Māsas – pacienta attiecību terapeitiskie aspekti, konsultēšanas komponenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Māsas – pacienta attiecību terapeitiskie aspekti, konsultēšanas komponenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transferences un kontrtransferences jēdzieni. Pacienta vajadzības saskarsmē, to izpratne un atsaucīgums tām, uzticēšanās veidošanās komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transferences un kontrtransferences jēdzieni. Pacienta vajadzības saskarsmē, to izpratne un atsaucīgums tām, uzticēšanās veidošanās komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta personība komunikācijā, uz pacientu centrēta komunikācija, tās nosacījumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta personība komunikācijā, uz pacientu centrēta komunikācija, tās nosacījumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biopsihosociālais saskarsmes modelis māsas praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biopsihosociālais saskarsmes modelis māsas praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālā distance, konflikti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālā distance, konflikti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terapeitiskās attiecības un terapeitiskā vide. Konsultēšana kā profesionāla darbība (mērķi, metodes un tehnikas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terapeitiskās attiecības un terapeitiskā vide. Konsultēšana kā profesionāla darbība (mērķi, metodes un tehnikas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stress saskarsmē, tā pārvarēšanas veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stress saskarsmē, tā pārvarēšanas veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālais intelekts, emocionālais atbalsts komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālais intelekts, emocionālais atbalsts komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes profesionāļu nepieciešamās (vēlamās) personības iezīmes un profesionāli relevantā uzvedība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes profesionāļu nepieciešamās (vēlamās) personības iezīmes un profesionāli relevantā uzvedība.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
K.Mārtinsone un autoru kolektīvs. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Zvaigzne ABC, 2016.
Reņģe V. Psiholoģija. Savstarpējo attiecību psiholoģija. Zvaigzne ABC, 2004. (akceptējams izdevums)
Kulbergs J. Dinamiskā psihiatrija. Jumava, 2001. (akceptējams izdevums)
K.Mārtinsones un V.Sudrabas redakcijā. Veselības psiholoģija. RSU, 2016.
G.Deksters. Rokasgrāmata psihiatrijas māsām. Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
Barry Winbolt. Solution Focused Therapy for the Helping Professions. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Barry Winbolt. Solution Focused Therapy for the Helping Professions. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011.
Papildu literatūra
Brummers M., Enekells H. Bērnu un jauniešu psihoterapija. Jumava, 2011.
Reņģe V. Sociālā psiholoģija. Zvaigzne ABC, 2002.
Keismensts P. Psihoterapeits un viņa pacients. Raka, 2003.
Silverman J., Kurtz S., Draper J. Skills for Communicating with Patients. 2nd edition, CRS Press, London, 2011.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Silverman J., Kurtz S., Draper J. Skills for Communicating with Patients. 2nd edition, CRS Press, London, 2011.
Citi informācijas avoti
Ārvalstu studentiem/For international students: