Starptautiskā zīmola veidošana un vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Apkopo zināšanas par zīmola ietekmi uz uzņēmuma konkurētspēju tirgū un mārketinga un reklāmas jomas veiksmīgu attīstību.
Prasmes
1.Spēj novērtēt zīmola ietekmi uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošos faktorus dažādās produktu kategorijās.
Kompetences
1.Izprot zīmola veidošanas specifiku, tā vizuālo identitāti, elementus un asociācijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studentiem, studiju kursa ietvaros, ir jāizstrādā patstāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlas kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3-4 studenti. 1.-2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa apguve tiks vērtēta pamatojoties uz:
aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (semināra darbu izstrāde) (20%);
atzīmēm par sagatavotajām lekciju tēzēm / esejām (20%);
patstāvīgo darbu (20%);
eksāmena darbu (40%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratne
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratne
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola veidošana un pozicionēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošana
Apraksts
Anotācija: Patērētājiem zīmols ir kā signāls, ka palīdz ātri atpazīt zīmolu, ar kuru tiem ir bijusi iepriekšēja pieredze un kurš patērētājam sagādā pozitīvas emocijas. Zīmols atspoguļo uzņēmuma reputāciju, darbības un vērtības patērētāju prātā. Arvien vairāk zīmoli izjūt spiedienu gan no patērētājiem, gan valdības, gan nevalstiskām organizācijām un investoriem par ilgtspējas veicināšanu un iekļaušanu zīmola stratēģijā. Tas, savukārt, nozīmē radikālu izmaiņu īstenošanu visos departamentos, kuri darbojas uzņēmumā. Izjustais spiediens ir pateicoties tam, lai zīmoli iesaistītos cilvēku un planētas aizsardzībā, jo 21. gadsimtā viens no aktuāliem tematiem ir saistīts ar ilgtspēju un ilgtspējīgu attīstību.
Mērķis: izpētīt ilgtspējīga zīmola veidošanas principus kā patērētāju uzvedību ietekmējošu faktorus.
Rezultāts: spēja integrēt zīmola veidošanas procesā ilgtspējas principus.
Nodarbības jautājumi: Uzdevumi:
1. Izpētīt ilgtspējīga zīmola veidošanas motivāciju un ilgtspējīga patēriņa barjeras. Miniet, kas jādara zīmola veidotājiem, lai patērētājiem sāktu veidoties asociācijas par zīmolu kā ilgtspējīgu zīmolu. Nosauciet ilgtspējīga patēriņa barjeras.
2. Analizēt ilgtspējīga zīmola attīstības principus: zīmola Patagonia piemēra analīze, izmantojot uzņēmuma mājas lapu un sociālo tīklu kontus. Darbs jāveic grupā (2-3 studenti), jāiesniedz pārskats/eseja (2-3 A4 lpp apjomā). Par 2. uzdevumu nodarbībā paredzēta diskusija.
Literatūra: 1. Grubor, A., Milovanov O. 2017. Brand Strategies in the Era of Sustainability. Interdisciplinary Description of Complex Systems. 15(1) 77 – 88. Directory of open access journals. Iegūts no: doi: 10.7906/indecs.15.1.6
2. Harris, F., Roby, H. un Dibb, S. 2015. Sustainable clothing: challenges, barriers and interventions for encouraging more sustainable consumer behaviour. International Journal of Consumer Studies. 40(3) Wiley Online Library. Iegūts no: https://doi-org.db.rsu.lv/10.1111/ijcs.12257
3. Robles, M.C. 2019. How to Become a Sustainable Brand. Euromonitor International. Iegūts no: https://go.euromonitor.com/white-paper-sustainability-2019-how-to-be-a-sustainable-brand.html
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošana
Apraksts
Anotācija: Patērētājiem zīmols ir kā signāls, ka palīdz ātri atpazīt zīmolu, ar kuru tiem ir bijusi iepriekšēja pieredze un kurš patērētājam sagādā pozitīvas emocijas. Zīmols atspoguļo uzņēmuma reputāciju, darbības un vērtības patērētāju prātā. Arvien vairāk zīmoli izjūt spiedienu gan no patērētājiem, gan valdības, gan nevalstiskām organizācijām un investoriem par ilgtspējas veicināšanu un iekļaušanu zīmola stratēģijā. Tas, savukārt, nozīmē radikālu izmaiņu īstenošanu visos departamentos, kuri darbojas uzņēmumā. Izjustais spiediens ir pateicoties tam, lai zīmoli iesaistītos cilvēku un planētas aizsardzībā, jo 21. gadsimtā viens no aktuāliem tematiem ir saistīts ar ilgtspēju un ilgtspējīgu attīstību.
Mērķis: izpētīt ilgtspējīga zīmola veidošanas principus kā patērētāju uzvedību ietekmējošu faktorus.
Rezultāts: spēja integrēt zīmola veidošanas procesā ilgtspējas principus.
Nodarbības jautājumi: Uzdevumi:
1. Izpētīt ilgtspējīga zīmola veidošanas motivāciju un ilgtspējīga patēriņa barjeras. Miniet, kas jādara zīmola veidotājiem, lai patērētājiem sāktu veidoties asociācijas par zīmolu kā ilgtspējīgu zīmolu. Nosauciet ilgtspējīga patēriņa barjeras.
2. Analizēt ilgtspējīga zīmola attīstības principus: zīmola Patagonia piemēra analīze, izmantojot uzņēmuma mājas lapu un sociālo tīklu kontus. Darbs jāveic grupā (2-3 studenti), jāiesniedz pārskats/eseja (2-3 A4 lpp apjomā). Par 2. uzdevumu nodarbībā paredzēta diskusija.
Literatūra: 1. Grubor, A., Milovanov O. 2017. Brand Strategies in the Era of Sustainability. Interdisciplinary Description of Complex Systems. 15(1) 77 – 88. Directory of open access journals. Iegūts no: doi: 10.7906/indecs.15.1.6
2. Harris, F., Roby, H. un Dibb, S. 2015. Sustainable clothing: challenges, barriers and interventions for encouraging more sustainable consumer behaviour. International Journal of Consumer Studies. 40(3) Wiley Online Library. Iegūts no: https://doi-org.db.rsu.lv/10.1111/ijcs.12257
3. Robles, M.C. 2019. How to Become a Sustainable Brand. Euromonitor International. Iegūts no: https://go.euromonitor.com/white-paper-sustainability-2019-how-to-be-a-sustainable-brand.html
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola konkurētspēju noteicošie faktori
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās idejas komercializēšanas process
Apraksts
Anotācija: Vizuālā identitāte ir daļa no kopējā uzņēmuma zīmola. Problēma ar to, kāpēc ar vizuālās identitātes palīdzību mēdz nesasniegt vēlamo rezultātu, ir pavisam vienkārša. Lielākā daļa uzņēmumu vai cilvēku kopumā izvēlas nolīgt labus dizainerus, kas izveido skaistu mājaslapu un logo, taču šie cilvēki neko nezina par cilvēku psiholoģiju vai to, kā efektīvi nodot šo stāstu sabiedrībai. Šeit ir jāspēj atrast zelta vidusceļš. Vizuālās identitātes galvenais uzdevums ir vizuāli atspoguļot zīmola komunikāciju ar patērētāju. Galvenokārt, tā, lai tas būtu viegli uztverams uzņēmuma mērķauditorijai.
Mērķis: novērtēt zīmola vizuālās identitātes veidojošos elementus.
Rezultāts: spēja analizēt zīmola vizuālās identitātes veidojošo elementu piemērotību.
Nodarbības jautājumi: Uzdevumi:
1. Iepazīties ar konkrēto zīmolu vizuālajiem materiāliem, identificēt vizuālās identitātes elementus. Kāda ir šo zīmolu galvenā doma vizuālajā identitātē, kuram to veiksmīgāk izdevies nodot?
2. Komentēt zīmola maiņas (rebrendinga) piemērus vizuālās identitātes elementus, kurus var redzēt piedāvātajos materiālos.
Literatūra: 1. Corporate identity trends 2020, https://info.templafy.com/blog/corporate-identity-and-branding-trends-2020-forecast
2. The impact on culture on branding, https://www.brandingstrategyinsider.com/the-impact-of-culture-on-branding/#.XqYammgzZPY
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās idejas komercializēšanas process
Apraksts
Anotācija: Vizuālā identitāte ir daļa no kopējā uzņēmuma zīmola. Problēma ar to, kāpēc ar vizuālās identitātes palīdzību mēdz nesasniegt vēlamo rezultātu, ir pavisam vienkārša. Lielākā daļa uzņēmumu vai cilvēku kopumā izvēlas nolīgt labus dizainerus, kas izveido skaistu mājaslapu un logo, taču šie cilvēki neko nezina par cilvēku psiholoģiju vai to, kā efektīvi nodot šo stāstu sabiedrībai. Šeit ir jāspēj atrast zelta vidusceļš. Vizuālās identitātes galvenais uzdevums ir vizuāli atspoguļot zīmola komunikāciju ar patērētāju. Galvenokārt, tā, lai tas būtu viegli uztverams uzņēmuma mērķauditorijai.
Mērķis: novērtēt zīmola vizuālās identitātes veidojošos elementus.
Rezultāts: spēja analizēt zīmola vizuālās identitātes veidojošo elementu piemērotību.
Nodarbības jautājumi: Uzdevumi:
1. Iepazīties ar konkrēto zīmolu vizuālajiem materiāliem, identificēt vizuālās identitātes elementus. Kāda ir šo zīmolu galvenā doma vizuālajā identitātē, kuram to veiksmīgāk izdevies nodot?
2. Komentēt zīmola maiņas (rebrendinga) piemērus vizuālās identitātes elementus, kurus var redzēt piedāvātajos materiālos.
Literatūra: 1. Corporate identity trends 2020, https://info.templafy.com/blog/corporate-identity-and-branding-trends-2020-forecast
2. The impact on culture on branding, https://www.brandingstrategyinsider.com/the-impact-of-culture-on-branding/#.XqYammgzZPY
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratne
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola veidošana un pozicionēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošana
Apraksts
Anotācija: Patērētājiem zīmols ir kā signāls, ka palīdz ātri atpazīt zīmolu, ar kuru tiem ir bijusi iepriekšēja pieredze un kurš patērētājam sagādā pozitīvas emocijas. Zīmols atspoguļo uzņēmuma reputāciju, darbības un vērtības patērētāju prātā. Arvien vairāk zīmoli izjūt spiedienu gan no patērētājiem, gan valdības, gan nevalstiskām organizācijām un investoriem par ilgtspējas veicināšanu un iekļaušanu zīmola stratēģijā. Tas, savukārt, nozīmē radikālu izmaiņu īstenošanu visos departamentos, kuri darbojas uzņēmumā. Izjustais spiediens ir pateicoties tam, lai zīmoli iesaistītos cilvēku un planētas aizsardzībā, jo 21. gadsimtā viens no aktuāliem tematiem ir saistīts ar ilgtspēju un ilgtspējīgu attīstību.
Mērķis: izpētīt ilgtspējīga zīmola veidošanas principus kā patērētāju uzvedību ietekmējošu faktorus.
Rezultāts: spēja integrēt zīmola veidošanas procesā ilgtspējas principus.
Nodarbības jautājumi: Uzdevumi:
1. Izpētīt ilgtspējīga zīmola veidošanas motivāciju un ilgtspējīga patēriņa barjeras. Miniet, kas jādara zīmola veidotājiem, lai patērētājiem sāktu veidoties asociācijas par zīmolu kā ilgtspējīgu zīmolu. Nosauciet ilgtspējīga patēriņa barjeras.
2. Analizēt ilgtspējīga zīmola attīstības principus: zīmola Patagonia piemēra analīze, izmantojot uzņēmuma mājas lapu un sociālo tīklu kontus. Darbs jāveic grupā (2-3 studenti), jāiesniedz pārskats/eseja (2-3 A4 lpp apjomā). Par 2. uzdevumu nodarbībā paredzēta diskusija.
Literatūra: 1. Grubor, A., Milovanov O. 2017. Brand Strategies in the Era of Sustainability. Interdisciplinary Description of Complex Systems. 15(1) 77 – 88. Directory of open access journals. Iegūts no: doi: 10.7906/indecs.15.1.6
2. Harris, F., Roby, H. un Dibb, S. 2015. Sustainable clothing: challenges, barriers and interventions for encouraging more sustainable consumer behaviour. International Journal of Consumer Studies. 40(3) Wiley Online Library. Iegūts no: https://doi-org.db.rsu.lv/10.1111/ijcs.12257
3. Robles, M.C. 2019. How to Become a Sustainable Brand. Euromonitor International. Iegūts no: https://go.euromonitor.com/white-paper-sustainability-2019-how-to-be-a-sustainable-brand.html
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zīmola konkurētspēju noteicošie faktori
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās idejas komercializēšanas process
Apraksts
Anotācija: Vizuālā identitāte ir daļa no kopējā uzņēmuma zīmola. Problēma ar to, kāpēc ar vizuālās identitātes palīdzību mēdz nesasniegt vēlamo rezultātu, ir pavisam vienkārša. Lielākā daļa uzņēmumu vai cilvēku kopumā izvēlas nolīgt labus dizainerus, kas izveido skaistu mājaslapu un logo, taču šie cilvēki neko nezina par cilvēku psiholoģiju vai to, kā efektīvi nodot šo stāstu sabiedrībai. Šeit ir jāspēj atrast zelta vidusceļš. Vizuālās identitātes galvenais uzdevums ir vizuāli atspoguļot zīmola komunikāciju ar patērētāju. Galvenokārt, tā, lai tas būtu viegli uztverams uzņēmuma mērķauditorijai.
Mērķis: novērtēt zīmola vizuālās identitātes veidojošos elementus.
Rezultāts: spēja analizēt zīmola vizuālās identitātes veidojošo elementu piemērotību.
Nodarbības jautājumi: Uzdevumi:
1. Iepazīties ar konkrēto zīmolu vizuālajiem materiāliem, identificēt vizuālās identitātes elementus. Kāda ir šo zīmolu galvenā doma vizuālajā identitātē, kuram to veiksmīgāk izdevies nodot?
2. Komentēt zīmola maiņas (rebrendinga) piemērus vizuālās identitātes elementus, kurus var redzēt piedāvātajos materiālos.
Literatūra: 1. Corporate identity trends 2020, https://info.templafy.com/blog/corporate-identity-and-branding-trends-2020-forecast
2. The impact on culture on branding, https://www.brandingstrategyinsider.com/the-impact-of-culture-on-branding/#.XqYammgzZPY
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps: the definitive guide to the strategy and design of brand identities; with over 900 illustrations. NY: Thames & Hudson Inc., 2016.
Romaniuk, Jenni. How brands grow. Part 2, Including emerging markets, services and durables, new brands and luxury brands. South Melbourne, Victoria : Oxford University Press, 2016.
Kotler Ph., Keller K.L. Brady M., Goodman M. Hansen T. Marketing Management. 2nd edition. Pearson. 2012.
Bastos W., Levy S. J., 2012., A history of the concept of branding: practice and theory, Journal of Historical Research in Marketing, Vol. 4 Iss: 3
Papildu literatūra
Tungate, Mark. Reklāmzeme: pasaules reklāmas vēsture. [Santas Šūnas tulkojums latviešu valodā]. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2011.
Hult, Pride, Ferell. Marketing. South Western. 2012
Nguyen, A.T., Parker, L., Brennan, L., Lockrey, S. A consumer definition of eco-friendly packaging. Elsevier, Science Direct. Vol.252. 1-11.
Esiami, S., 2020, The effect of brand experience on brand equity and brand loyalty through the mediating role of brand awareness, brand image and perceived quality, Archives of Pharmacy Practice, Volume 1, Issue S1
Citi informācijas avoti
Journal of consumer psychology.
Brand Identity Development and the Role of Marketing Communications: Brand Experts’ View. (Nusa Petek, Maja Konecnik Ruzzier) Managing Global Transitions 11 (1)
Theoretical Aspects of Brand Building in Seafood Industry. (Anna Križanová, Jana Majerová, Peter Majerčák, Tomáš Klieštik) Nase More, 2013, Vol.60 Issue 5/6,