Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Programmēšanas pamati veselības aprūpes speciālistiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SVUEK_148
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Sabiedrības veselība; Veselības vadība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības vadības docētāju grupa
Kontaktinformācija

Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307

Par studiju kursu

Mērķis

Šī kursa mērķis ir nodrošināt topošajiem veselības aprūpes speciālistiem būtiskas programmēšanas prasmes, lai uzlabotu viņu spēju analizēt pacientu datus, automatizēt administratīvos uzdevumus un darbu ar datiem, kā arī sadarboties ar IT speciālistiem. Šis kurss veicina algoritmisko un skaitļošanas domāšanu, ļaujot veselības aprūpes speciālistiem pieņemt pārdomātus lēmumus, strādājot ar dažāda veida datiem. Kursa mērķis ir stiprināt tehnisko kompetenci veselības aprūpes speciālistu vidū, nodrošinot, ka viņi ir labi sagatavoti progresīvu digitālo veselības risinājumu integrēšanai savā praksē.

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas matemātikā vidusskolas līmenī.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc šī kursa pabeigšanas, studenti iegūs zināšanas programmēšanas pamatos, izpratni par programmēšanas valodām un to pielietojumu. Viņi apgūs datu analīzes pamatus, iegūstot zināšanas par datu ieguves, tīrīšanas un analīzes metodēm. Studenti iegūs izpratni par algoritmu izstrādi un to pielietošanu veselības aprūpes kontekstā. Viņi arī iegūs zināšanas par mūsdienu tehnoloģijām un rīkiem, kas tiek izmantoti digitālajos veselības risinājumos.

Prasmes

1.Studenti apgūs programmēšanas prasmes, spēs lasīt, saprast un rakstīt kodu, izmantojot programmēšanas valodas, piemēram, Python vai R. Iemācīsies strādāt ar lieliem datu apjomiem, izmantojot dažādus datu apstrādes rīkus, un spēs izveidot skriptus un programmas, lai automatizētu rutīnas uzdevumus. Studenti apgūs datu vizualizācijas prasmes, izmantojot dažādus grafiskos rīkus un metodes.

Kompetences

1.Studiju procesā tiks attīstītas problēmu risināšanas kompetences, kas ļaus studentiem identificēt un risināt problēmas, izmantojot algoritmisko un skaitļošanas domāšanu. Būs spējīgi efektīvi sadarboties ar IT speciālistiem, lai ieviestu un uzturētu digitālos veselības risinājumus. Studenti iegūs izpratni par datu drošības un privātuma jautājumiem veselības aprūpē, kā arī spēs integrēt digitālos risinājumus stratēģiskā līmenī, lai uzlabotu veselības aprūpes kvalitāti un efektivitāti.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kursa laikā katram studentam jāizveido un jāprezentē projekts darbam ar liela apjoma datiem, kurā tiek izmantotas kursā iegūtās zināšanas.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Izstrādājot un aizstāvot projektu, tas tiek ieskaitīts un students tiek pielaists pie eksāmena. Kursa gala vērtējumu veido projekta aizstāvēšana (50%) un eksāmens (50%). Ja projekts nav aizstāvēts, pie eksāmena students pielaists netiek.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
1

Tēmas

Ievads programmēšanā un tās loma mūsdienu digitālajā pasaulē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Iepazīšanās ar programmēšanas vidi un algoritmu principiem. Vides uzstādīšana, tās īpašības, pamata sintakse. Pieslēdzamās bibliotēkas un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Iepazīšanās ar programmēšanas vidi un algoritmu principiem. Vides uzstādīšana, tās īpašības, pamata sintakse. Pieslēdzamās bibliotēkas un metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Datu tipi un darbības ar tiem. Veselie skaitļi, peldošo punktu skaitļi (decimāldaļskaitļi), simbolu virknes un loģiskās vērtības, aritmētiskās un virknes operācijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu tipi un darbības ar tiem. Veselie skaitļi, peldošo punktu skaitļi (decimāldaļskaitļi), simbolu virknes un loģiskās vērtības, aritmētiskās un virknes operācijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Darbs ar mainīgajiem lielumie un informācijas ievade un izvade. Mainīgo lielumu uzstādīšana, vērtību piešķiršana, datu ielasīšana un to formatēta izvade.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Darbs ar mainīgajiem lielumie un informācijas ievade un izvade. Mainīgo lielumu uzstādīšana, vērtību piešķiršana, datu ielasīšana un to formatēta izvade.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Kontroles struktūras. Sazarojumi. Ja-tad nosacījumi, apgalvojumi. Sazarotie nosacījumi.
Cikli. Cikla konstrukcijas un to zari.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Kontroles struktūras. Sazarojumi. Ja-tad nosacījumi, apgalvojumi. Sazarotie nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Cikli. Cikla konstrukcijas un to zari.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Funkcijas. Funkciju nozīme, izsaukšana un pielietojums. Funkciju parametri un aprēķināto vērtību atgriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Funkcijas. Funkciju nozīme, izsaukšana un pielietojums. Funkciju parametri un aprēķināto vērtību atgriešana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Datu struktūras: slēgtie un atvērtie saraksti, masīvi.
Datu struktūras: vārdnīcas. Vārdnīcu piekļuves elementi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu struktūras: slēgtie un atvērtie saraksti, masīvi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu struktūras: vārdnīcas. Vārdnīcu piekļuves elementi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Virknes manipulācijas un metodes. Darbs ar teksta informāciju, manipulācijas. Regulārās izteiksmes (regex).
Failu apstrāde. Teksta failu lasīšana un rakstīšana. Failu režīmi (lasīšana, rakstīšana, pievienošana).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Virknes manipulācijas un metodes. Darbs ar teksta informāciju, manipulācijas. Regulārās izteiksmes (regex).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Failu apstrāde. Teksta failu lasīšana un rakstīšana. Failu režīmi (lasīšana, rakstīšana, pievienošana).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Kļūdu apstrāde, izmantojot izņēmumu apstrādes mehānismu Try-Catch. Izņēmumu un kļūdu tipu reģistrēšana.
Objektorientēta programmēšana. Klases. Inkapsulācija, pārmantojamība un polimorfisms.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Kļūdu apstrāde, izmantojot izņēmumu apstrādes mehānismu Try-Catch. Izņēmumu un kļūdu tipu reģistrēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Objektorientēta programmēšana. Klases. Inkapsulācija, pārmantojamība un polimorfisms.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
1

Tēmas

Trešo pušu bibliotēku uzstādīšana un to apskats. Bibliotēka Numpy.
Trešo pušu bibliotēku uzstādīšana un to apskats. Bibliotēka Pandas.
Darbs ar dažāda veida datu formātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Trešo pušu bibliotēku uzstādīšana un to apskats. Bibliotēka Numpy.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Trešo pušu bibliotēku uzstādīšana un to apskats. Bibliotēka Pandas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Darbs ar dažāda veida datu formātiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Tim Hall, J.P. Stacey. Python 3 for absolute beginners. 2009 (akceptējams izdevums)

2.

Phuong Vo.T.H, Martin Czygan, Ashish Kumar, Kirthi Raman. Python: Data Analytics and Visualization. 2017

3.

Fabrizio Romano. Learn Python Programming: The No-Nonsense, Beginner's Guide to Programming, Data Science, and Web Development with Python 3. 7, 2018

4.

Joakim Wassberg. Computer Programming for Absolute Beginners: Learn Essential Computer Science Concepts and Coding Techniques to Kick-start Your Programming Career. 2020

Papildu literatūra

1.

Mark Lutz. Learning Python. 2009

Citi informācijas avoti

1.

Jānis Zuters. Programmēšanas pamati ar valodu Python. Latvijas Universitāte, 2021

2.

Raivis Ieviņš. Programmēšanas pamati, C++ un Java. 2018