Klīniskā psihopatoloģija, tās dinamiskā izpratne I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas par psihopatoloģiskajiem simptomiem un sindromiem.
Prasmes
1.Psihopatoloģiskajiem simptomu un sindromu diagnostika un diferenciāldiagnostika.
Kompetences
1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Psihiskā stāvokļa diagnostika un diferenciāldiagnostika – 4 pacienti nedēļā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Esejā rezidents atspoguļo savas zināšanas un klīnisko/psihodianamisko domāšanu.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Psihodinamiskās diagnozes formulēšanas iemaņas ar klīnisko gadījumu analīzi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas īpatnības psihodinamiskajā psihiatrijā un psihoterapijā; trauksmes loma psihopatoloģijā, psihiskie aizsardzības mehānismi un to loma; ; neirotiskā konflikta koncepcija psihopatoloģijā; afektu teorijas, emociju loma , somatizācija kā psihiskais aizsardzības mehānisms; somatiski un somatoformi traucējumi psihisko traucējumu gadījumā; psihoemocionālā trauma un tās radītā psihopatoloģija; krīzes jēdziens.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas īpatnības psihodinamiskajā psihiatrijā un psihoterapijā; trauksmes loma psihopatoloģijā, psihiskie aizsardzības mehānismi un to loma; ; neirotiskā konflikta koncepcija psihopatoloģijā; afektu teorijas, emociju loma , somatizācija kā psihiskais aizsardzības mehānisms; somatiski un somatoformi traucējumi psihisko traucējumu gadījumā; psihoemocionālā trauma un tās radītā psihopatoloģija; krīzes jēdziens.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas īpatnības psihodinamiskajā psihiatrijā un psihoterapijā; trauksmes loma psihopatoloģijā, psihiskie aizsardzības mehānismi un to loma; ; neirotiskā konflikta koncepcija psihopatoloģijā; afektu teorijas, emociju loma , somatizācija kā psihiskais aizsardzības mehānisms; somatiski un somatoformi traucējumi psihisko traucējumu gadījumā; psihoemocionālā trauma un tās radītā psihopatoloģija; krīzes jēdziens.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas īpatnības psihodinamiskajā psihiatrijā un psihoterapijā; trauksmes loma psihopatoloģijā, psihiskie aizsardzības mehānismi un to loma; ; neirotiskā konflikta koncepcija psihopatoloģijā; afektu teorijas, emociju loma , somatizācija kā psihiskais aizsardzības mehānisms; somatiski un somatoformi traucējumi psihisko traucējumu gadījumā; psihoemocionālā trauma un tās radītā psihopatoloģija; krīzes jēdziens.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas īpatnības psihodinamiskajā psihiatrijā un psihoterapijā; trauksmes loma psihopatoloģijā, psihiskie aizsardzības mehānismi un to loma; ; neirotiskā konflikta koncepcija psihopatoloģijā; afektu teorijas, emociju loma , somatizācija kā psihiskais aizsardzības mehānisms; somatiski un somatoformi traucējumi psihisko traucējumu gadījumā; psihoemocionālā trauma un tās radītā psihopatoloģija; krīzes jēdziens.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas īpatnības psihodinamiskajā psihiatrijā un psihoterapijā; trauksmes loma psihopatoloģijā, psihiskie aizsardzības mehānismi un to loma; ; neirotiskā konflikta koncepcija psihopatoloģijā; afektu teorijas, emociju loma , somatizācija kā psihiskais aizsardzības mehānisms; somatiski un somatoformi traucējumi psihisko traucējumu gadījumā; psihoemocionālā trauma un tās radītā psihopatoloģija; krīzes jēdziens.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Benjamin B. Wolman, George Stricker. Depressive Disorders. Facts, Theories, and Treatment. e-Book, 2014 International Psychotherapy Institute.
Myer Mendelson. Psychoanalytic Views on Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.
Nancy McWilliams. Psychoanalytic case formulation. The Guilford Press, 1999.
Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process. Nancy McWilliams.1994.
Handbook of psychotherapy case formulation / edited by Tracy D. Eells. 2nd ed. 2007 The Guilford Press.
Psychodynamic Diagnostic Manual. PDM Task Force, 2006.
Robert Plutchik. Emotions in The Practice of Psychotherapy. American Psychological Association, 2000.
Papildu literatūra
Julies R. Bemporad. Psychoanalytic Therapy of Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.
Benjamin B. Wolma, George Stricker. Anxiety and Related Disorders. A Handbook. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.
Affect imagery consciousness : the complete edition / by Silvan S. Tomkins. 2008, Springer Publishing Company, LLC.
Jay R. Greenberg and Stephen A. Mitchell. Object Relations in Psychoanalytic Theory. Harvard University Press, 1983.
Glen O. Gabbard. Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice. 4th Edition 2005.
Contemporary Controversies in Psychoanalytic Theory, Techniques, and their Applications. Otto Kernberg. Yale University press, 2004.
Handbook of emotions / edited by Michael Lewis, Jeannette M. Haviland-Jones. 2008, The Guilford Press.
Human emotions / Carroll E Izard. 1977 Springer Science+Business Media New York.