Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ģimenes medicīnas pamati

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
GMK_009
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Ģimenes medicīnas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, 2. stāvs, 236., 237. kabinets, gmk@rsu.lv, +371 29413956

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt izpratni par ģimenes ārsta kompetencēm un pacientu aprūpes īpatnībām primārā veselības aprūpē. Pamatojoties uz klīniskiem piemēriem, apgūt: a) komunikācijas specifiku ar ilgstošā un vispusīgā aprūpē esošām personām, kā arī šo personu piederīgajiem; b) sindromoloģisku vai nozoloģisku diagnostiku, diferenciāldiagnosiku ģimenes ārsta praksē; c) pasākumu kompleksu veselības veicināšanas un slimību profilakses jomā; d) sindromoloģiskas, simptomātiskas, paliatīvas, nozoloģiskas ārstēšanas mūsdienu iespējas ģimenes ārsta praksē; e) komandas darbības principus primārajā aprūpē. Iepazīstināt ar dokumentācijas aizpildīšanas principiem un veselības aprūpes nozarē esošo likumu darbību un ietekmi uz primāro aprūpi. Apgūt un izmantot ģimenes ārsta prakses aprīkojuma pielietojumu prakses darba nodrošināšanai.

Priekšzināšanas

Preklīniskās teorētiskās zināšanas par cilvēka organisma uzbūvi un funkciju (1., 2., 3. studiju gada disciplīnas), Vispārīgas teorētiskās zināšanas un prasmes klīniskajā medicīnā: propedeitikas kurss, iekšķīgo slimību, pediatrijas, infekciju slimību, ķirurģijas, neiroloģijas, dzemdniecības-ginekoloģijas, psihosomatiskās medicīnas un psihiatrijas-narkoloģijas un tiesību pamatu kurss.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc sekmīgas studiju kursa prasību izpildes studējošais būs apguvis zināšanas, kas ļaus: • izprast ģimenes ārsta lomu veselības aprūpē; • definēt sindromoloģisku un nozoloģisku diagnozi ģimenes ārsta prakses apstākļos; • sastādīt ārstēšanas un/vai izmeklēšanas plānu pacientam primārajā aprūpē; • organizēt individuālo veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu kopumu ģimenes ārsta praksē, tai skaitā, vakcināciju un vēža skrīninigu dzīvesveida izmaiņas; • formulēt nozoloģisku, etioloģisku, paliatīvu, simptomatoloģisku terapiju ģimenes ārsta praksē sastopamu biežāko slimību gadījumā; • organizēt realizējamo komandas darbu, sadarboties ar ģimenes medicīnai draudzīgiem speciālistiem, veselības primārās aprūpes mērķu sasniegšanai; • atpazīt un pielietot ģimenes ārsta prakses aprīkojumu, diagnostisko manipulāciju veikšanai.

Prasmes

1.Pēc sekmīgas studiju kursa prasību izpildes studējošais pratīs komunicēt ar primārajā aprūpē esošām personām un to piederīgajiem, kā arī spēs pielietot metodes, izmeklējumus, veikt diagnostiskās manipulācijas, nozīmējumus, sastādīt darbības plānus, novērtēt to realizācijas sekmīgumu apstākļos, kas raksturīgi reālām ģimenes ārstu praksēm Latvijā. Studiju kursā “Ģimenes medicīnas pamati” GMK-002LV MF 9. , dienu nodarbību strādā ģimenes ārstu praksēs (klīnikā bāzētā nodarbība). Studiju kursa sākumā studenti vienojas ar izvēlētajiem ģimenes ārstiem par apmācību praksēs konkrētajā laikā ,Prakses laikā students sagatavo vienu klīniskā gadījuma aprakstu un jautājumus diskusijai par šo gadījumu. Vēlams izvēlēties gadījumu par kādu no e-studijās norādītajām un nodarbībās izskatāmajām tēmām (piemēram, onkoloģija, multimorbiditāte, pacients ar drudzi, sāpēm krūtīs, klepu u.c.).

Kompetences

1.Pēc kursa apgūšanas studējošais būs kompetents praktiski līdzdarboties primārās aprūpes praksē ģimenes ārsta vadībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studenti izmanto ieteikto literatūru, lai veidotu teorētiskās zināšanas; studenti atkārto iepriekšējos studiju kursos iegūtās zināšanas, īpašu uzmanību pievēršot vadlīnijām par primārajā medicīnā biežāk sastopamajām akūtajām un hroniskajām saslimšanām. Saskaņojot ar katedras personālu, izmanto katedras rīcībā esošos simulatorus, medicīniskās ierīces un citus līdzekļus, lai attīstītu prasmes. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Aktīva līdzdalība visās nodarbībās. Studiju kursa "Ģimenes medicīnas pamati" gala vērtējums tiks nodrošināts kā kumulatīvais vērtējums, kas sastāv no: Daudzizvēļu jautājumu testi veido 40% no studiju kursa gala vērtējuma: • 5% veido 10 x testi ar 4 jautājumiem pirms katras praktiskās nodarbības studiju kursā “Ģimenes medicīnas pamati” ( 10 x 4 punkti, maksimālais punktu skaits – 40) • 35% veido 9 x testi ar 10 jautājumiem pēc katras praktiskās nodarbības Eksāmens (Klīniskais gadījums) veido 60% no studiju kursa gala vērtējuma. Studiju kursa “Ģimenes medicīnas pamati” gala pārbaudījuma kārtošana 2024./2025.ak.g. notiks klātienē, MITC - elektroniski, izmantojot informācijas tehnoloģiju (turpmāk- IT) rīkus, atbilstoši studiju plānojumam • Klīniskais uzdevums - eksāmena rakstiskā daļa ar 10 jautājumiem, atbilstoši studiju kursa “Ģimenes medicīnas pamati” tematikai.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Bērnu un pieaugušo vakcinācijas aspekti ģimenes ārstu praksē.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības mērķis: ➢ Apgūt teorētiskās un praktiskās zināšanas diagnostikā un ārstēšanā, kas nepieciešamas ģimenes ārstam, konsultējot pacientus ar paaugstinātu ķermeņa temperatūru. Galvenie uzdevumi: ➢ Noskaidrot biežākos paaugstinātas ķermeņa temperatūras iemeslus bērniem un pieaugušajiem ģimenes ārsta praksē( (ieskaitot, augšējo un apakšējo elpošanas ceļu infekcijas, virālas un bakteriālas infekcijas ar izsitumiem, nekomplicētas urīnceļu infekcijas, kuņģa un zarnu trakta infekcijas) ➢ Apgūt anamnēzes savākšanas un klīniskās izmeklēšanas specifiku pacientiem ar paaugstinātu ķermeņa temperatūru primārajā aprūpē. ➢ Apgūt klīnisko, laboratorisko un vizuālās diagnostikas līdzekļu izmantošanu ambulatorā diferenciāldiagnostikā pie akūtām saslimšanām un pie neskaidras cilmes drudža. ➢ Apgūt ģimenes ārsta taktiku pacientiem ar paaugstinātu ķermeņa temperatūru. Nodarbības jautājumi: Apgūstamo obligāto zināšanu un/vai iemaņu uzskaitījums: ➢ Brīdinošo simptomu novērtēšana diferencējot stacionējamus un ambulatori novērojamus pacientus. ➢ Ķermeņa temperatūras atšķirības dažādās mērīšanas vietās, izmantojot dažādus termometrus ➢ Ģimenes ārsta diferenciāldiagnostikas soļi paaugstinātas ķermeņa temperatūras gadījumā. Taktikas atšķirības saslimšanas pirmajās 3 dienās un vēlāk. ➢ Konsultāciju specifika, runājot par paaugstinātu ķermeņa temperatūru. ➢ Simptomātiskās ārstēšanas indikācijas un iespējas dažāda vecuma bērniem un pieaugušajiem paaugstinātas ķermeņa temperatūras gadījumā. ➢ Antibakteriālās terapijas indikācijas un izvēle visbiežāk sastopamajās infekcijās. ➢ Sadarbība ar citiem primārās veselības aprūpes ārstiem un sekundāriem veselības aprūpes speciālistiem. Literatūra: Ieteicamā literatūra: BOOKS /BOOK CHAPTERS ➢ Harrison’s Principles of Internal Medicine. Part 2: cardinal manifestations and presentation of diseases. Section 2: Alterations in Body Temperature. McGraw-Hill Medical ➢ Nield L, Kamat D. Book chapter: Fever. Nelson Textbook of Pediatrics. Elsevier, 2016. Chapter 176, 1277-1279.e1. ➢ James E. Leggett. Book Chapter: Approach to Fever or Suspected Infection in the Normal Host. Goldman-Cecil Medicine. Elsevier, 2012. Chapter 280, 1849-1854.e2. ➢ Weber R., Fontana A. Chapter 4 Fever. Siegenthaler’s Differential Diagnosis in Internal Medicine: From Symptom to Diagnosis.. Thieme.2007 ➢ Nathan W. Mick Book Chapter: Pediatric Fever. Rosen's Emergency Medicine: Concepts and Clinical Practice. Elsevier, 2018. Chapter 166, 2058-2068.e2 ➢ Usatine R.P., Smith M.A., Chumley H.S, Mayeaux E.J. The Color Atlas of Family Medicine, 2e. McGraw-Hill Medical. 2013. ➢ Tess A.V. Section II: General Symptoms. Chapter 8: Fever. The Patient History: An Evidence-Based Approach to Differential Diagnosis, 2e. McGraw-Hill Medical, 2012. ➢ The Merck Manual of Diagnosis and Therapy. http://www.merckmanuals.com/professional/infectious_diseases.html ➢ Lecture and workshop materials on infectious diseases of 3rd to 6th study years. ➢ L.Vīksna un līdzautori. Infekcijas slimības. 2011. ARTICLES AND GUIDELINES ➢ Barbi E, Marzuillo P, et al. Fever in Children: Pearls and Pitfalls. Children. 2017;4(9). Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28862659 ➢ Thompson M, Van den Bruel A, et al. Systematic review and validation of prediction rules for identifying children with serious infections in emergency departments and urgent-access primary care. Health technology assessment (Winchester, England). 2012;16(15):1-100. Available at https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22452986 ➢ Mace SE, Gemme SR, Valente JH, et al. Clinical policy for well-appearing infants and children younger than 2 years of age presenting to the emergency department with fever. Ann E
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

MF Vēža pacientu simptomātiska terapija ģimenes ārsta praksē. KBN.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Multimorbīdi pacienti un polifarmācija ģimenes ārsta praksē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Reproduktīvā veselība un ģimenes plānošana primārajā veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Ģimenes ārsta kompetences, prakses iekārtojums un funkcionalitāte
Apraksts
Anotācija: Nodarbības mērķis: ➢ Veidot izpratni par darba organizāciju ģimenes ārsta praksē, par pienākumu sadali starp ģimenes ārsta komandas locekļiem. ➢ Veidot priekšstatu par nepieciešamo aprīkojumu ģimenes ārsta praksē, par iespējām jaunajam ārstam uzsāk patstāvīgu darbu praksē ➢ Iepazīties ar ģimenes ārsta praksē veicamajām manipulācijām, to praktisko pielietojumu, mācēt tās pielietot praktiskajā darbā Nodarbības uzdevumi / apgūstamās kompetences: ➢ Iepazīties ar ģimenes ārsta prakses funkcionēšanu ➢ Iepazīties ar ģimenes ārsta prakses aprīkojumu ➢ Iepazīties ar darba organizāciju un dokumentiem ➢ Apgūt konkrētu manipulāciju pielietošanu praksē Nodarbības jautājumi: Mājas uzdevumi: ➢ Iepazīties ar ģimenes ārsta prakses struktūru ➢ Iepazīties ar ģimenes ārsta prakses organizācijas vispārīgajiem principiem ➢ Iepazīties ar galvenajām ģimenes ārsta praksē pielietojamām manipulācijām Nepieciešamās priekšzināšanas: ➢ Izpratne par ģimenes ārsta prakses organizāciju, darbības principiem ➢ Priekšstats par komandas darba principu ģimenes ārsta praksē, pienākumu sadali starp komandas locekļiem ➢ Priekšstats par pienākumu deleģēšanu komandas locekļu starpā Paškontroles jautājumi: 1. Kādi ir galvenie ģimenes medicīnas pamatprincipi 2. Kāds ir ģimenes ārsta darba dienas plānojums, kas tajā ietilpst 3. Kāda loma ir pacientam lēmuma pieņemšanas procesā ģimenes ārsta praksē 4. Kāds ir optimālais ģimenes ārsta prakses komandas modelis 5. Kādi principi ir ģimenes ārsta un viņa komandas locekļu sadarbības pamatā 6. Optimālais ģimenes ārsta prakses telpu skaits un no kā tas atkarīgs 7. Aprīkojums, ar ko būtu jānodrošina ģimenes ārsta telpas 8. Informācija, kuru nepieciešams izvietot ģimenes ārsta prakses telpās Literatūra: Ieteicamā literatūra: 1. "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām", 2014. gada 1. janvāra Ministru kabineta noteikumi Nr. 1463 2. LR Invaliditātes likums, 2011 3. RSU bibliotēkas datu bāze;AccessMedicine: http://accessmedicine.mhmedical. 4. Chantal Simon, Hazel Everitt, Francoise van Dorp. Oxford Handbook of General Practice, Third Edition, 2010. Section 3, Practice managment.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Ģimenes ārsta un pacienta saskarsmes prasmes
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Klepus un elpas trūkums ģimenes ārsta praksē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Ģimenes plānošanas jautājumi. Reproduktīvā veselība ģimenes medicīnā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Ļaundabīgo audzēju skrīnings/ agrīna diagnostika. Vēža pacientu simptomātiska terapija ģimenes ārsta praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Paaugstinātas temperatūras sindroms ģimenes ārsta praksē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Ļaundabīgo audzēju primārā, sekundārā un terciārā profilakse ģimenes ārsta praksē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Uz pacientu orientētu problēmu risināšanas aspekti ģimenes medicīnā MF
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Multimorbīdi pacienti un polifarmācija ģimenes ārsta praksē.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības mērķis:  Iegūt zināšanas par multimorbiditāti un polifarmāciju, izprast to korektu pielietojumu primārās aprūpes medicīnā, zināt šo sindromu diferenciāldiagnostiku un ģimenes ārsta taktiku un rīcību ārstējot un novērojot multimorbīdus pacientus. Galvenie uzdevumi:  Noskaidrot multimorbiditātes un polifarmācijas definīciju un to korektu pielietojumu ģimenes ārsta praksē.  Iemācīties atpazīt un novērtēt multimorbīdus pacientus.  Pārrunāt multimorbīdu pacientu ārstēšanas plāna sastādīšanu, kā arī atpazīt iespējamos riskus un aprūpē pacientu aprūpē.  Iemācīties ģimenes ārsta rīcības pareizu taktiku multimorbīdu pacientu ilgstošā aprūpē saskaroties ar dinamisku novērošanu, paasinājumu ārstēšanu un multimorbīdu pacientu profilaktisku apskati. Nodarbības jautājumi: Apgūstāmo zināšanu un/vai iemaņu uzskaitījums: Zināšanas-  Par multimorbiditātes un polifarmācijas definējumu un skaidrojumu sindroma diferenciāldiagnozes;  Multimorbīdu pacientu atpazīšana situācijas atšķiršana;  Ārsta rīcība neatliekamā un bīstamā situācijā;  Polifarmakoterapijas izvērtējums un optimizācija polimorbīdiem pacientiem;  Riskiem un problēmām ārstējot polimorbīdus pacientus;  Ne-medikamentoza un medikamentoza ārstēšana multimorbīdiem pacientiem;  Profilaktiskie pasākumi (vakcinācija, skrīnings, profilaktiskas apskates) primārajā aprūpē multimorbīdiem pacientiem. Prasmes-  Atpazīt pacientus, kuriem varētu būt terapijas grūtības;  Izvērtēt katra multimorbīda pacienta riskus un mērķus terapijā;  Novērtēt nozīmēto terapiju;  Atšķirt neatliekamu situāciju un rīkoties ģimenes ārsta kompetences ietvaros;  Veikt neatliekamus izmeklējumus, nozīmēt izmeklējumus, kas saistīti ar diagnozes noteikšanu;  Nozīmēt piemērotu režīmu;  Nozīmēt ne-medikamentozu un medikamentozu terapiju;  Laicīgi izskaidrot hospitalizācijas indikācijas, kā arī darbību hronisku slimību paasinājumu laikā;  Organizēt un skaidrot primāro, sekundāro un terciāro profilaksi multimorbīdiem pacientiem ģimenes ārsta praksē. Kompetences-  Spēt izvērtēt un sakārtot terapiju ģimenes ārsta kompetences robežu ietvaros multimorbīdem pacientiem  Savlaicīgi veidot sadarbību ar ārstiem-speciālistiem agrīnākai problēmu precizēšanai un atbilstošas terapijas uzsākšanai; Prast izskaidrot pacientam speciālistu rekomendāciju nozīmi;  Organizēt profilaktisko darbu ģimenes ārsta praksē. Paškontroles jautājumi:  Kas ir multimorbiditāte?  Kas ir polifarmācija?  Kādas pacientu grupas ir nelīdzestīgākas?  Kādas varētu būt norādes par to, ka pacients neizprot nozīmēto ārstēšanu?  Kādas ir bīstamākās medikamentu blaknes, kuriem medikamentiem?  Kādas ir biežākās hroniskās saslimšanas polimorbīdiem pacientiem?  Kā var izvērtēt polifarmāciju pacientu aprūpē? Literatūra: Ieteicamā literatūra:  https://www.nice.org.uk/guidance/qs153 (Multimorbiditātes vadlīnijas)  http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/252275/9789241511650-eng.pdf;jsessionid=D42720BFD25AE82951E2EFEFF008445B?sequence=1  https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2661582 (Polifarmācija)  Klīniskā medicīna profesora Aivara Lejnieka redakcijā, 2010  Kardioloģija, informācijas materiāli, profesora A. Kalveļa redakcijā, 2018  Hroniskas sirds mazspējas klīniskās vadlīnijas, Latvijas Kardiologu Biedrība, 2013  Arteriālās Hipertensijas vadlīnijas, Latvijas Hipertensijas Biedrība, 2013  Harrison's Principles of Internal Medicine 18th Revised edition, 2011  https://goldcopd.org/wp-content/uploads/2018/02/WMS-GOLD-2018-Feb-Final-to-print-v2.pdf (HOPS vadlīnijas)  https://ginasthma.org/wp-content/uploads/2018/05/GINA-Implementation-Pocket-Guide-.pdf (BA vadlīnijas)  https://www.evisit.eu/files/medinfo/file/508/2.tipa-CD-arstesanas-kliniskas-rekomendacijas-2016.g..pdf (2.tippa CD ŗstēšanas pamatprincipi)  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5729773/ (AH vadlīnijas)
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
4

Tēmas

Sāpes krūtīs ģimenes ārsta praksē
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Diagnosis & Treatment: Family Medicine. 5th Ed., 2020Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Practice Guidelines in Primary Care. 2024Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Esherick, Joseph S., Slater, Evan D., David, Jacob A. Practice Guidelines in Primary Care. 2024.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Allen, J. Health Law & Medical Ethics for Healthcare Professionals. Boston, 2012 (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Papadakis, Maxine A., McPhee, Stephen J., Rabow, Michael W. Current Medical Diagnosis & Treatment. 2024Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

LeBlond, Richard F., Brown, Donald D., Suneja M., Szot, Joseph F. DeGowin’s Diagnostic Examination. 10th ed., by McGraw-Hill Education, 2020Piemērots angļu valodas plūsmai

7.

Murtagh, J. General Practice. 8th ed. Sydney: McGRAW Hill Book Company, 2021.Piemērots angļu valodas plūsmai

8.

Multimorbidity: clinical assessment and management NICE guideline [NG56]Piemērots angļu valodas plūsmai

9.

WHO Recommendation on immunization – summary tables Nr.1, Nr.2, Nr.3, Nr.4Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Katzung, Bertram G. Basic & Clinical Pharmacology. 16th Ed., 2024Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Clinician's Pocket Reference: The Scut Monkey. 12th Ed., 2022Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

LeBlond, Richard F., Brown, Donald D., Suneja, M., Szot, Joseph F. DeGowin’s Diagnostic Examination, 11th Ed., 2020Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Rudņeva, A., Zepa, D., Slokenberga, A. Plaušu simptomu diferenciālā diagnostika.

5.

Health in the Baltic Countries 2008. Riga, 2010

6.

Klīniskā medicīna. prof. A. Lejnieka redakcijā. 2010

7.

Kumar & Clark's. Clinical Medicine. Edinburgh, 2009Piemērots angļu valodas plūsmai

8.

Muguras lejas daļas sāpes primārajā veselības aprūpē, 25.02.2016. Nr. KV 01, 2021

9.

Current Diagnosis & Treatment: Geriatrics. 2nd ed. Brie A. Williams, Editor, A. Chang, C. Ahalt, H. Chen, R. Conant, C. Seth Landefeld, C. RitchiePiemērots angļu valodas plūsmai

10.

Diagnosis & Treatment: Family Medicine. 3rd ed., by McGraw-Hill Education, 2021Piemērots angļu valodas plūsmai

11.

Bates' guide to physical examination and history taking and skills of good interviewing. 12th Ed., 2017Piemērots angļu valodas plūsmai

12.

Racionālas farmakoterapijas rekomendācijas antibiotiku ambulatorai lietošanai bērniem. 2015

13.

Rekomendācijas empīriskai un etiotropai antimikrobiālai ārstēšanai. 2016

14.

Fever in under 5s: assessment and initial management Clinical guideline [CG160]Piemērots angļu valodas plūsmai

15.

Valsts organizētais vēža skrīnings, 7.pielikums MK noteikumiem 1529 Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība

16.

Ļaundabīgo audzēju primārā diagnostika noteiktām lokalizācijām, 34. pielikums MK noteikumiem 1529 Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība

17.

CVD Prevention in Clinical Practice (European Guidelines on) ESC Clinical Practice GuidelinesPiemērots angļu valodas plūsmai

18.

Arterial Hypertension (Management of) ESC Clinical Practice GuidelinesPiemērots angļu valodas plūsmai

19.

IDF Clinical Practice Recommendations for managing Type 2 Diabetes in Primary Care. International Diabetes Federation, 2017Piemērots angļu valodas plūsmai

20.

2. Tipa cukura diabēta ārstēšanas klīniskās rekomendācijas. Latvijas Endokrinologu asociācija, 2016

21.

GINA Report. Global Strategy for Asthma Management and Prevention. 2017Piemērots angļu valodas plūsmai

22.

Chest pain of recent onset: assessment and diagnosis Clinical guideline [CG95]Piemērots angļu valodas plūsmai

23.

Global Strategy for the Diagnosis, Management and Prevention of COPD. 2017Piemērots angļu valodas plūsmai

24.

MK noteikumi Nr 152, 2001.gada 3.aprīlī Darbnespējas lapu izsniegšanas un anulēšanas kārtība

25.

MK noteikumi Nr. 330 Vakcinācijas noteikumi (I daļa, 2. un 3. pielikums)

Citi informācijas avoti

1.

Family Practice Management. American Academy of Family Physicians Practice Management Journal.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Likums par prakses ārstiem.

3.

Ārstniecības likums.

4.

Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība.

5.

No RSU e-resursiem:

6.

FamilyPractice.comPiemērots angļu valodas plūsmai

7.

Global Family Doctor. Wonca OnlinePiemērots angļu valodas plūsmai

8.

Family Practice NotebookPiemērots angļu valodas plūsmai

9.

AccessmedicinePiemērots angļu valodas plūsmai