Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Krīžu komunikācija sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_216
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Kuldīgas iela 9c, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes sekmīgi īstenot krīzes komunikāciju sociālā darbā, tai skaitā spēju atpazīt krīzes situācijas, analizēt to specifiku un izvēlēties atbilstošus komunikācijas risinājumus. Kursa laikā studenti apgūs krīzes komunikācijas principus, iegūs izpratni par informācijas sniegšanu, emociju vadību un prasmīgas komunikācijas veidošanu dažādās krīzes situācijās. Īpaša uzmanība tiks pievērsta profesionālai saskarsmei ar klientiem, sadarbībai ar institūcijām un sabiedrības informēšanai.

Priekšzināšanas

Pamata zināšanas par komunikāciju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Pārzina krīzes komunikācijas jēdzienu, mērķus un pamatprincipus sociālā darba kontekstā; • Pārzina krīžu klasifikāciju, attīstības posmus un to ietekmi uz klientiem un sabiedrību; • Izprot komunikācijas lomu un nozīmi krīzes situācijā dažādu iesaistīto pušu kontekstā; • Izprot dezinformācijas, sociālo mediju un sabiedriskās reakcijas ietekmi uz komunikāciju; • Pārzina ētikas principus un profesionālās robežas komunikācijā, krīzes apstākļos.

Prasmes

1.• Krīzes situāciju analīze un komunikācijas risinājumu izvēle sociālā darba kontekstā; • Krīzes komunikācijas plāna sagatavošana un strukturēta informācijas nodošana mērķauditorijām; • Empātiskas un profesionālas saskarsmes īstenošana ar klientiem, institūcijām un sabiedrību; • Informācijas pielāgošana dažādiem komunikācijas kanāliem un formātiem krīzes situācijās; • Komandas darba un starpinstitucionālās sadarbības īstenošana, krīzes apstākļos.

Kompetences

1.• Krīzes komunikācijas pieeju pielietošana sociālajā darbā, ņemot vērā situācijas specifiku; • Uzticamas, uz sadarbību vērstas komunikācijas veidošana ar sabiedrību un profesionāļiem; • Profesionālās ētikas un atbildības ievērošana informācijas sniegšanas procesā; • Kritiska domāšana, analizējot komunikācijas stratēģijas un to ietekmi uz sabiedrību; • Ilgtspējīgu komunikācijas risinājumu identificēšana un īstenošana sociālā darba praksē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Gatavošanās gala pārbaudījumam; literatūras studēšana

-
-

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Rakstisks eksāmens

-
10 balles

Lekcijās un semināros gūto zināšanu izmantojums praktiskajās nodarbībās, veicot gadījumu izpēti, izzinot aktuālākos pētījumus krīžu komunikācijā, veidojot savus krīžu komunikācijas plānus.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Krīžu komunikācija, risku komunikācija, krīžu komunikācijas veidi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Krīžu anatomija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Gadījuma analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Krīzes vadības komunikācijas plāns
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sadarbība ar mērķauditorijām krīzes situācijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sadarbība ar mērķauditorijām krīzes situācijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sadarbība ar mērķauditorijām krīzes situācijās
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētika un līderība krīzes laikā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sabiedrības viedoklis un mediji krīzes situācijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sabiedrības viedoklis un mediji krīzes situācijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Krīzes simulācijas izspēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Krīzes simulācijas izspēle
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Coombs W. T. Ongoing crisis communication : Planning, Managing, and Responding / 6th ed. SAGE Publications, Inc; 2023Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Hornmoen H., Backholm K., Social Media Use in Crisis and Risk Communication: Emergencies, Concerns and Awareness.- Emerald Publishing Limited, 2018Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Heath RL., O’Hair H.D., Handbook of Risk and Crisis Communication.- Routledge; 1 ed, 2015Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Fink S. Crisis communications : the definitive guide to managing the message. New York et al.: Mc Grw Hill Education, 2013 (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Fearn-Banks K. Crisis communications : a casebook approach / Kathleen Fearn-Banks. – 6h ed. – New York, London : Routledge Taylor & Francis group. 2024Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

The Handbook of Crisis Communication. edited by W. Timothy Coombs and Sherry J. Holladay. 2022Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Managing Crisis: Risk Management and Crisis Response PlanningPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

OECD Risk Management: STRATEGIC CRISIS MANAGEMENT // Charles BaubionPiemērots angļu valodas plūsmai

4.

Crisis Management and CommunicationsPiemērots angļu valodas plūsmai

5.

ICM Annual Crisis ReportPiemērots angļu valodas plūsmai