Krīžu komunikācija sociālajā darbā
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes sekmīgi īstenot krīzes komunikāciju sociālā darbā, tai skaitā spēju atpazīt krīzes situācijas, analizēt to specifiku un izvēlēties atbilstošus komunikācijas risinājumus. Kursa laikā studenti apgūs krīzes komunikācijas principus, iegūs izpratni par informācijas sniegšanu, emociju vadību un prasmīgas komunikācijas veidošanu dažādās krīzes situācijās. Īpaša uzmanība tiks pievērsta profesionālai saskarsmei ar klientiem, sadarbībai ar institūcijām un sabiedrības informēšanai.
Priekšzināšanas
Pamata zināšanas par komunikāciju.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Pārzina krīzes komunikācijas jēdzienu, mērķus un pamatprincipus sociālā darba kontekstā; • Pārzina krīžu klasifikāciju, attīstības posmus un to ietekmi uz klientiem un sabiedrību; • Izprot komunikācijas lomu un nozīmi krīzes situācijā dažādu iesaistīto pušu kontekstā; • Izprot dezinformācijas, sociālo mediju un sabiedriskās reakcijas ietekmi uz komunikāciju; • Pārzina ētikas principus un profesionālās robežas komunikācijā, krīzes apstākļos.
Prasmes
1.• Krīzes situāciju analīze un komunikācijas risinājumu izvēle sociālā darba kontekstā; • Krīzes komunikācijas plāna sagatavošana un strukturēta informācijas nodošana mērķauditorijām; • Empātiskas un profesionālas saskarsmes īstenošana ar klientiem, institūcijām un sabiedrību; • Informācijas pielāgošana dažādiem komunikācijas kanāliem un formātiem krīzes situācijās; • Komandas darba un starpinstitucionālās sadarbības īstenošana, krīzes apstākļos.
Kompetences
1.• Krīzes komunikācijas pieeju pielietošana sociālajā darbā, ņemot vērā situācijas specifiku; • Uzticamas, uz sadarbību vērstas komunikācijas veidošana ar sabiedrību un profesionāļiem; • Profesionālās ētikas un atbildības ievērošana informācijas sniegšanas procesā; • Kritiska domāšana, analizējot komunikācijas stratēģijas un to ietekmi uz sabiedrību; • Ilgtspējīgu komunikācijas risinājumu identificēšana un īstenošana sociālā darba praksē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Gatavošanās gala pārbaudījumam; literatūras studēšana |
-
|
-
|
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Rakstisks eksāmens |
-
|
10 balles
|
|
Lekcijās un semināros gūto zināšanu izmantojums praktiskajās nodarbībās, veicot gadījumu izpēti, izzinot aktuālākos pētījumus krīžu komunikācijā, veidojot savus krīžu komunikācijas plānus. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīžu komunikācija, risku komunikācija, krīžu komunikācijas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīžu anatomija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Gadījuma analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes vadības komunikācijas plāns
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbība ar mērķauditorijām krīzes situācijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbība ar mērķauditorijām krīzes situācijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbība ar mērķauditorijām krīzes situācijās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētika un līderība krīzes laikā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības viedoklis un mediji krīzes situācijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības viedoklis un mediji krīzes situācijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes simulācijas izspēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes simulācijas izspēle
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Coombs W. T. Ongoing crisis communication : Planning, Managing, and Responding / 6th ed. SAGE Publications, Inc; 2023Piemērots angļu valodas plūsmai
Hornmoen H., Backholm K., Social Media Use in Crisis and Risk Communication: Emergencies, Concerns and Awareness.- Emerald Publishing Limited, 2018Piemērots angļu valodas plūsmai
Heath RL., O’Hair H.D., Handbook of Risk and Crisis Communication.- Routledge; 1 ed, 2015Piemērots angļu valodas plūsmai
Fink S. Crisis communications : the definitive guide to managing the message. New York et al.: Mc Grw Hill Education, 2013 (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Fearn-Banks K. Crisis communications : a casebook approach / Kathleen Fearn-Banks. – 6h ed. – New York, London : Routledge Taylor & Francis group. 2024Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
The Handbook of Crisis Communication. edited by W. Timothy Coombs and Sherry J. Holladay. 2022Piemērots angļu valodas plūsmai
OECD Risk Management: STRATEGIC CRISIS MANAGEMENT // Charles BaubionPiemērots angļu valodas plūsmai