Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pamati produktu vadībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_178
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Šī kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar produktu vadības un izstrādes pamatprincipiem, koncentrējoties uz pierādījumos balstītu lēmumu pieņemšanu. Studenti apgūs tirgus vajadzību izpēti, klientu ieskatu validāciju, funkciju prioritizēšanu un prototipu veidošanu, lai pārbaudītu un pilnveidotu produktu idejas.

Priekšzināšanas

Šis kurss ir pieejams tikai studentiem, kuri ir vismaz 2. kursā vai augstāk.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa noslēgumā studentiem būs zināšanas: • Izskaidrot biznesa idejas un klientu vajadzības, balstoties uz Lean Canvas un Personas pamatiem. • Izskaidrot, kā klientu ieskati un tirgus vajadzības palīdz izstrādāt produkta funkcijas. • Identificēt un izprast prioritizācijas tehniku, piemēram, MoSCoW un ICE, pielietojumu produktu lēmumu pieņemšanā. • Izskaidrot prototipu un eksperimentēšanas lomu, lai pilnveidotu produktu un pārbaudītu pieņēmumus.

Prasmes

1.Kursa noslēgumā studentiem būs prasmes: • Veikt izpētes aktivitātes, piemēram, tirgus analīzi un klientu intervijas, lai savāktu pierādījumus un validētu produktu idejas. • Pielietot Lean Canvas un Personas, lai strukturētu un prezentētu produktu ieskatus. • Izmantot prioritizācijas metodes, lai pieņemtu apzinātus lēmumus par produktu funkcijām. • Veidot prototipus un testēt to lietojamību, lai iegūtu datus un pilnveidotu produktu idejas.

Kompetences

1.Kursa noslēgumā studentiem būs kompetences: • Iesaistīties produktu izstrādes posmos, tostarp ideju validācijā un funkciju plānošanā. • Pielietot kvalitatīvas metodes, lai risinātu pamata izaicinājumus produktu izstrādē. • Strādāt komandās, lai izstrādātu un pasniegtu pierādījumos balstītus produktu konceptus. • Demonstrēt spēju testēt un pilnveidot produktu idejas, izmantojot prototipus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa ietvaros, studentiem būs jāveic šādi galvenie uzdevumi: • Grupas darbs #1: Tirgus analīze un klientu izpratne (lai veiktu konkurentu izpēti, intervētu 2-3 klientus un izveidotu klientu ceļu karti un Lean Canvas plānu). • Individuālais darbs #1: Persona izstrāde (izveidot primārās un sekundārās personas, balstoties uz Grupas darba #1 datiem). • Grupas darbs #2: Prototipu izstrāde (lai izveidotu vienkāršu prototipu, izstrādātu validācijas plānu un izvērtētu testu rezultātus). • Grupas darbs #3: Noslēguma "pitch" prezentācija (apvienot visus kursa elementus Lean Canvas modelī, izstrādāt produkta roadmap un sagatavot prezentāciju, kas balstīta uz validētiem datiem).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju kursa vērtēšanas kritēriji: • Lekciju apmeklējums un dalība nodarbībās – 30% (Kurss paredz aktīvu iesaisti, un studentu vērtējums balstīsies uz apmeklējumu un līdzdarbību lekciju aktivitātēs.) • Mājasdarbi – 40% (Studentiem būs jāizpilda 2 grupu darbi un 1 individuālais mājasdarbs, balstoties uz lekciju laikā apgūto materiālu.) • Noslēguma "pitch" presentācija – 30% (Komandas kopdarbs, ko studenti ieraksta dažādās lokācijās, apvienojot iepriekš izpildītos mājasdarbus un lekcijunodarbības.)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Produkta stratēģijas izstrāde un plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Prototipēšana un testēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Klientu vajadzību izzināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Produktu vadības un tirgus analīzes ievads
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
1

Tēmas

Sagatavoto projektu savstarpējā vērtēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Produkta stratēģijas izstrāde un plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Prioritizācijas metodes
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Klientu vajadzību izzināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Produktu vadības un tirgus analīzes ievads
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Prototipēšana un testēšana
  1. Patstāvīgais darbs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
0

Tēmas

Grupas darbs #1: Tirgus analīze un klientu izpratne
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
1

Tēmas

Konsultācijas
  1. Patstāvīgais darbs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
0

Tēmas

Grupas darbs #3: Noslēguma "pitch" prezentācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Vajadzību pārvēršana produkta funkcijās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
1

Tēmas

Konsultācijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Prioritizācijas metodes
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
1

Tēmas

Sagatavoto projektu savstarpējā vērtēšana
  1. Patstāvīgais darbs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
0

Tēmas

Individuālais darbs #1: Persona izstrāde
  1. Patstāvīgais darbs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
0

Tēmas

Grupas darbs #2: Prototipu izstrāde
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Vajadzību pārvēršana produkta funkcijās
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Osterwalder, Alexander, and Yves Pigneur (2015). Value Proposition Design. John Wiley & Sons, Inc.