Pamati produktu vadībā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Šī kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar produktu vadības un izstrādes pamatprincipiem, koncentrējoties uz pierādījumos balstītu lēmumu pieņemšanu. Studenti apgūs tirgus vajadzību izpēti, klientu ieskatu validāciju, funkciju prioritizēšanu un prototipu veidošanu, lai pārbaudītu un pilnveidotu produktu idejas.
Priekšzināšanas
Šis kurss ir pieejams tikai studentiem, kuri ir vismaz 2. kursā vai augstāk.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa noslēgumā studentiem būs zināšanas: • Izskaidrot biznesa idejas un klientu vajadzības, balstoties uz Lean Canvas un Personas pamatiem. • Izskaidrot, kā klientu ieskati un tirgus vajadzības palīdz izstrādāt produkta funkcijas. • Identificēt un izprast prioritizācijas tehniku, piemēram, MoSCoW un ICE, pielietojumu produktu lēmumu pieņemšanā. • Izskaidrot prototipu un eksperimentēšanas lomu, lai pilnveidotu produktu un pārbaudītu pieņēmumus.
Prasmes
1.Kursa noslēgumā studentiem būs prasmes: • Veikt izpētes aktivitātes, piemēram, tirgus analīzi un klientu intervijas, lai savāktu pierādījumus un validētu produktu idejas. • Pielietot Lean Canvas un Personas, lai strukturētu un prezentētu produktu ieskatus. • Izmantot prioritizācijas metodes, lai pieņemtu apzinātus lēmumus par produktu funkcijām. • Veidot prototipus un testēt to lietojamību, lai iegūtu datus un pilnveidotu produktu idejas.
Kompetences
1.Kursa noslēgumā studentiem būs kompetences: • Iesaistīties produktu izstrādes posmos, tostarp ideju validācijā un funkciju plānošanā. • Pielietot kvalitatīvas metodes, lai risinātu pamata izaicinājumus produktu izstrādē. • Strādāt komandās, lai izstrādātu un pasniegtu pierādījumos balstītus produktu konceptus. • Demonstrēt spēju testēt un pilnveidot produktu idejas, izmantojot prototipus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju kursa ietvaros, studentiem būs jāveic šādi galvenie uzdevumi:
• Grupas darbs #1: Tirgus analīze un klientu izpratne (lai veiktu konkurentu izpēti, intervētu 2-3 klientus un izveidotu klientu ceļu karti un Lean Canvas plānu).
• Individuālais darbs #1: Persona izstrāde (izveidot primārās un sekundārās personas, balstoties uz Grupas darba #1 datiem).
• Grupas darbs #2: Prototipu izstrāde (lai izveidotu vienkāršu prototipu, izstrādātu validācijas plānu un izvērtētu testu rezultātus).
• Grupas darbs #3: Noslēguma "pitch" prezentācija (apvienot visus kursa elementus Lean Canvas modelī, izstrādāt produkta roadmap un sagatavot prezentāciju, kas balstīta uz validētiem datiem).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa vērtēšanas kritēriji:
• Lekciju apmeklējums un dalība nodarbībās – 30% (Kurss paredz aktīvu iesaisti, un studentu vērtējums balstīsies uz apmeklējumu un līdzdarbību lekciju aktivitātēs.)
• Mājasdarbi – 40% (Studentiem būs jāizpilda 2 grupu darbi un 1 individuālais mājasdarbs, balstoties uz lekciju laikā apgūto materiālu.)
• Noslēguma "pitch" presentācija – 30% (Komandas kopdarbs, ko studenti ieraksta dažādās lokācijās, apvienojot iepriekš izpildītos mājasdarbus un lekcijunodarbības.)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Produkta stratēģijas izstrāde un plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Prototipēšana un testēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Klientu vajadzību izzināšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Produktu vadības un tirgus analīzes ievads
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
1
|
Tēmas
|
Sagatavoto projektu savstarpējā vērtēšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Produkta stratēģijas izstrāde un plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Prioritizācijas metodes
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Klientu vajadzību izzināšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Produktu vadības un tirgus analīzes ievads
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Prototipēšana un testēšana
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
0
|
Tēmas
|
Grupas darbs #1: Tirgus analīze un klientu izpratne
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
1
|
Tēmas
|
Konsultācijas
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
0
|
Tēmas
|
Grupas darbs #3: Noslēguma "pitch" prezentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Vajadzību pārvēršana produkta funkcijās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
1
|
Tēmas
|
Konsultācijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Prioritizācijas metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
1
|
Tēmas
|
Sagatavoto projektu savstarpējā vērtēšana
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
0
|
Tēmas
|
Individuālais darbs #1: Persona izstrāde
|
-
Patstāvīgais darbs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
0
|
Tēmas
|
Grupas darbs #2: Prototipu izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
1
|
Tēmas
|
Vajadzību pārvēršana produkta funkcijās
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Osterwalder, Alexander, and Yves Pigneur (2015). Value Proposition Design. John Wiley & Sons, Inc.