Rekreācijas psiholoģiskie aspekti
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais atpazīst un apraksta uz pierādījumiem balstītus rekreācijas psiholoģiskos aspektus psihiskās un fiziskās veselības kontekstā, formulē un izskaidro rekreācijas psiholoģisko aspektu terminus; sistematizē un uzskaita galvenos rekreācijas darbības principus un tās lomu veselības aprūpes vidē.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais attīsta un identificē profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas; novērtē un organizē; sagatavo un piemēro savai profesionālajai darbībai atbilstošas rekreācijas pieejas.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošais analizē un diferencē uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai; plāno un izstrādā un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai; attiecina un integrē savā profesionālajā darbībā uz pierādījumiem balstītus un zinātniski pamatotus rekreācijas psiholoģiskos procesus cilvēka labizjūtas un dzīves kvalitātes pilnveidošanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās, semināros un praktisko paņēmienu modelēšanas nodarbībās.
Individuālais darbs – 1. sagatavot prezentāciju par jaunākajiem pētījumiem saistībā ar rekreācijas jautājumiem savā profesionālās darbības jomā;
2. sagatavot praktisku prezentāciju par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Akumulētā atzīme un eksāmens.
1) Līdzdalība lekcijās 20%.
2) Dalība semināru nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (prezentācija par jaunākajiem pētījumiem rekreācijas psiholoģijā) 30%.
3) Dalība praktiskā simulācijas un modelēšanas nodarbībā un uzdotā uzdevumu izpilde pēc noteiktiem kritērijiem (praktiska prezentācija par kādu no rekreācijas psiholoģiskajiem paņēmieniem) 30%.
4) Eksāmens 20%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rekreācijas jēdziens, teorijas, attīstības vēsture, veidi, filosofija un psiholoģiskie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rekreācijas jēdziens, teorijas, attīstības vēsture, veidi, filosofija un psiholoģiskie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rekreācija un dzīves veids. Miegs un rekreācija. Rekreācija un smadzeņu darbība. Relaksācija un relaksācijas tehnikas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rekreācija un dzīves veids. Miegs un rekreācija. Rekreācija un smadzeņu darbība. Relaksācija un relaksācijas tehnikas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rekreācijas nozīme mentālajā veselībā, saistība ar veselīgas personības modeļu izpratni. Rekreācija un apzinātības jeb mindfulness pētījumi un tehnikas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rekreācijas nozīme mentālajā veselībā, saistība ar veselīgas personības modeļu izpratni. Rekreācija un apzinātības jeb mindfulness pētījumi un tehnikas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbības (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbības (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārnodarbības (patstāvīgi veiktā pētījumu apskata prezentācijas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplināra pieeja.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplināra pieeja.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Dalība Starptautiskā zinātniski praktiskā konferencē Veselība un personības attīstība: starpdisciplināra pieeja.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Barrows, R. E. (2010). Recreation handbook for camp, conference and community, Jefferson, N.C. : McFarland & Co.
Csikszentmihályi, M. (1990). Flow:The Psychology of Optimal Experience. Harper & Row.
Engel, G. L. (1980). The clinical application of the biopsychosocial model. American Journal of Psychiatry. 137 (5): 535–544.
McLean, D. D., & Hurd, R.A. (2015). Kraus’ recreation and leisure in modern society. Burlington, Massachusetts : Jones And Bartlett Learning
Mull, R. F., Brent A. Beggs, B. A., & Renneisen M. ( 2009). Recreation facility management : design, development, operations, and utilization, Champaign, IL : Human Kinetics
Riley K. (2000) Recreational Art Programming. Parks & Recreation, 26-34.
Zuckerman, M. (2007). Sensation Seeking and Risky Behavior. Washington, DC: American Psychological Association
Papildu literatūra
Carruthers, C., & Hood, C. (2007) Building a Life of Meaning Through Therapeutic Recreation: The Leisure and Weil-Being Model, Part I. Therapeutic Recreation Journal, 41(4), 276-297.
Glass, C., Gómez, E., & Urzu, A. (2013) Recreation, intercultural friendship, and international students’ adaptation to college by region of origin. International Journal of Intercultural Relations, 42, 104-117.
Hawkins, L. B., Cory, A. L., McGuire, A. F., & Allen, R. L. (2012) Therapeutic Recreation in Education: Considerations for Therapeutic Recreation Practitioners, School Systems, and Policy Makers. Journal of Disability Policy Studies, 23, 131-139.
Kil, N., Holland, S., & Stein, T. (2014) Relationships between environmental attitudes, recreation motivations, and environmentally responsible behaviors. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 7-8, 16-25.
Smith, W. J., & Moore, L. R. (2013) Social-Psychological Factors Influencing Recreation Demand: Evidence From Two Recreational Rivers. Environment and Behavior, 45, 821-850
Stelmack, R. M. (Ed.). (2004). On the psychobiology of personality: Essays in honor of Marvin Zuckerman. San Diego, CA: Elsevier.
Zuckerman, M. (1994). Behavioral Expressions and Biosocial Bases of Sensation Seeking. New York: Cambridge University Press.