Doktorantu seminārs III: pētnieciskās daļas apspriešana
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktorants pielieto atbilstošas datu apstrādes un analīzes metodes, apraksta zinātnisko aktivitāšu veidus un soļus to īstenošanai, atbilstoši darba attīstības stadijai.
Prasmes
1.Doktorants apraksta savā darbā iegūtos rezultātus, ievērojot noformējuma nosacījumus, piedāvā to interpretāciju saistībā ar teorētisko pamatojumu, apraksta zinātniskā stipruma ierobežojumus, diskutē grupā par savu un citu doktorantu darbiem.
Kompetences
1.Doktorants korekti analizē un apraksta iegūtos rezultātus, tos prezentē, piedalās un uztur zinātnisku diskusiju psiholoģijā; atbilstoši izvēlas zināšanu izplatīšanas un zinātnisko aktivitāšu pasākumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izveidot darba empīrisko pamatu, izanalizēt iegūto rezultātu zinātnisko stiprumu, formulēt iegūto rezultātu interpretāciju, sagatavot prezentāciju, atbilstoši darba izstrādes stadijai, izvēlēties un aprakstīt zināšanu izplatīšanas veidu, formulējot konkrētu darbības plānu; izvēlēties atbilstošas konferences prezentācijām un žurnālus publikācijām, formulējot konkrētu darbības plānu (laika plānojums, veicamās aktivitātes, sadarbība).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Par empīrisko daļu (25%), par prezentācijas kvalitāti (25%), par zinātnisko diskusiju (25%), par plānoto zināšanu izplatīšanas pasākumu, zinātnisko prezentāciju un publikāciju atbilstību (25%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Empīriskie dati. Zinātniskais stiprums. Interpretācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Empīriskie dati. Zinātniskais stiprums. Interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba praktiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba praktiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba praktiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba praktiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba praktiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba praktiskās daļas apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psych.
Becker, L. (2015). Writing successful reports and dissertations. London: SAGE Publications, Inc.
Bell, P. B., Staines, P., & Mitchell, J. (2001). Evaluating, Doing and Writing Research in Psychology: A Step-by-Step Guide for Students. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU izdevniecība.
Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology: The APA publications..
Papildu literatūra
Bryman, A. (2008). Social research methods (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press.
Carey, J. (2013). Scientific Communication Before and After Networked Science. Information & Culture, 48(3), 344-367. Pieejams EBSCO.
Cargill, M., & O'Connor, P. (2013). Writing Scientific Research Articles Strategy and Steps (2nd Edition). Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons.
Creswell, J. W. (2017). Qualitative Inquiry & Research Design Choosing Among 5 Approaches (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.
Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: SAGE Publications, Inc.
Denzin, N.K., Linkoln, Y. S. (ed. ). (2017). The SAGE Handbook of Qualitative Research (5th ed.). London: SAGE Publications, Inc.
D. S. (2012). Research Blogging: Indexing and Registering the Change in Science 2.0. Plos ONE, 7(12), 1-10. Pieejams EBSCO.
Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design (8th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Issever, C., & Peach, K. J. (2010). Presenting Science : A Practical Guide to Giving a Good Talk. Oxford: OUP Oxford.
Lawrence, W. N. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th edition. London: Pearson.
Leavy, P. (ed.). (2014). The Oxford Handbook of Qualitative Research. Oxford University Press, NY.
Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (zin. red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa
Torres, D., Cabezas, Á., & Jiménez, E. (2013). Altmetrics: New Indicators for Scientific Communication in Web 2.0. Comunicar, 21(41), 53-60. Pieejams EBSCO.
Citi informācijas avoti
Pētījumi datu bāzēs, atbilstoši promocijas darbam
Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (zin. red. Mārtinsone, K., Pipere A.): https://www.rsu.lv/en/petniecibas-terminu-vardnica