Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Rekreācijas resursi un pedagoģiskā pilnveide rekreācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_449
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris; Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika (neklātiene)

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Rekreācijas kvalifikācijā profesionālā līmenī stratēģiski un analītiski formulēt rekreācijas būtību, realizēt un sasniegt rekreācijas pasākumu un metožu mērķus un funkcijas, pamatojoties uz sabiedrības vēsturisko attīstību, rekreatīvo darbību sociālo un ekonomisko potenciālu, iedzīvotāju dzīves kvalitāti, rekreācijas politiku valstī un pasaulē.

Priekšzināšanas

Studiju kursu "Profesionalā pilnveide kvalifikācijā rekreācijas speciālists - I" un "Profesionalā pilnveide kvalifikācijā rekreācijas speciālists - II" sekmīga apguve.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Stratēģiski un analītiski formulēt rekreācijas būtību, mērķus un funkcijas, pamatojoties uz sabiedrības vēsturisko attīstību, rekreatīvo darbību sociālo un ekonomisko potenciālu, iedzīvotāju dzīves kvalitāti, rekreācijas politiku un normatīviem aktiem valstī, Eiropā un pasaulē.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

2.Rekreācijas un rekreācijas procesa mijiedarbību ar citām zinātnes nozarēm, rekreācijas ieguvumi fiziskā, emocionālā un garīgā atjaunošanā, veselības uzlabošanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

3.Rekreatīvo aktivitāšu raksturojums, to vajadzības, pieejamība un izvēles motivējošie faktori, atbilstoši dzimumam un vecumam.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Videoanalīze rekreatīvā sportā

4.Latvijas un Eiropas iniciatīvas rekreācijas jomā (normatīvie akti sabiedrības fiziskās aktivitātes veselības un sporta veicināšanā, tūrismā, vides aizsardzībā, kultūrvēsturisko un dabas resursu izmantošanā, uzņēmējdarbībā).

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

5.Rekreatīvie resursi. Rekreācijas un tūrisma, rekreatīvo un tūrisma resursu sinerģija.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

6.Dabas un kultūrvēsturiskie resursi. Resursu kapacitāte, ilgtspējība un pieejamība.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

7.Rekreatīvo aktivitāšu norises vietas, rekreatīvie resursi Latvijā un ES, pasaulē.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

8.Rekreācijas speciālista darbības specifika un profesionālo ētikā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

9.Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. Izprot kustību struktūru dažādos sporta veidos – raksturojot to no pedagoģiskā un biomehāniskā viedokļa.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā

Prasmes

1.Prasme pamatot rekreācijas būtību un rekreatīvo resursu izmantošanu garīgā, emocionālā un fiziskā atjaunošana, veselības uzlabošanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

2.Patstāvīgi pielieto zināšanas un prasmes rekreatīvo resursu izvēlei atbilstošām rekreatīvām aktivitātēm un klientu vajadzībām un spējām.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

3.Prasme pamatot rekreācijas būtību, nepieciešamību un ieguvumus cilvēka fiziskai garīgai un emocionālai atjaunošanai.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Videoanalīze rekreatīvā sportā

4.Prasme novērtēt dabas resursu/ objektu kvalitatīvos un kvantatīvos aspektus atbilstoši rekreācijas vajadzībām.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

5.Prasme, izmantojot teorētiski apgūtos rekreācijas pamatus un resursu, veikt radošu un inovatīvu profesionālu un pētniecisku darbību.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

6.Prot organizēt un vadīt treniņa procesu rekreācijā, izvēlēties rekreācijas aktivitātēm atbilstošas treniņa metodes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Videoanalīze rekreatīvā sportā Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā

Kompetences

1.Spēja analizēt un interpretēt rekreācijas būtību, ar rekreācijas jomu saistītos politikas dokumentus un normatīvo aktus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

2.Spēja saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgtspējību.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

3.Spēja komunicēt ar sabiedrību par rekreāciju, rekreācijas resursiem, veidu un līdzekļu izmantošanu cilvēka fiziskā, garīgā un emocionālā atjaunošanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

4.Spēja rosināt rekreācijas pakalpojumu izmantošanu sabiedrībā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

5.Spēja prezentēt materiālu, pamatot, argumentēt un interpretēt ar teorētiskiem aspektiem un praktisko pieredzi.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Videoanalīze rekreatīvā sportā

6.Prasmīgi analizē treniņu procesu rekreācijā, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Videoanalīze rekreatīvā sportā Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā

7.Pratīs praktiski pielietot zināšanas, analizējot kustības dažādos sporta veidos, dot praktiskās rekomendācijas kustību uzlabošanā, ievērojot pedagoģiskos un biomehāniskos pamatprincipus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns Videoanalīze rekreatīvā sportā Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns

33,33% no gala vērtējuma
10 balles

Rekreatīvo aktivitāšu/ pasākumu plānošana vadoties no konkrētā reģiona rekreācijas resursiem, ievērojot likumdošanu, vides un objektu kapacitāti.

2.

Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā

33,33% no gala vērtējuma
10 balles

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Videoanalīze rekreatīvā sportā

33,34% no gala vērtējuma
10 balles

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa mērķi un uzdevumi. Rekreācijas speciālistu sagatavošanas aspekti, darbības jomas. Rekreācijas speciālista darbības profesionālā ētika. Rekreācijas sociālā un ekonomiskā nozīmība cilvēka fizisko, emocionālo un garīgo spēju atjaunošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas rašanās, terminoloģija, funkcijas, rekreācijas daudznozaru sistēma. Rekreācija kā zinātne. Brīvais, atpūtas un rekreācijas laiks.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas vajadzības un motīvi. Rekreācijas āra aktivitāšu fenomens – daba, fiziskās aktivitātes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās darbības, aktivitātes, to klasifikācija un izvēles noteicošie faktori – personīgie, sociālie un gadījuma rakstura, iespēju faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās darbības, aktivitātes, to klasifikācija un izvēles noteicošie faktori – personīgie, sociālie un gadījuma rakstura, iespēju faktori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas resursi, rekreācijas un tūrisma resursu sinerģija skaidrojums, mijiedarbība, likumdošana, normatīvie akti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas resursi, rekreācijas un tūrisma resursu sinerģija skaidrojums, mijiedarbība, likumdošana, normatīvie akti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Cilvēka un dabas vides konceptuālais modelis. Cilvēka vajadzības un resursu patēriņš. Ilgtspējīga attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dabas, antropogēnie, tūrisma (lauku, eko, kultūras, u.c.) resursi, to izmantošana rekreācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās vides izveidošana. Rekreācijas un vides konfliktsituācijas, vides novērtēšana, kapacitāte un vides aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās vides izveidošana. Rekreācijas un vides konfliktsituācijas, vides novērtēšana, kapacitāte un vides aizsardzība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns.
Apraksts

Pārbaudījums

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā.
Apraksts

Pārbaudījums

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze rekreatīvā sportā.
Apraksts

Pārbaudījums

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA (NEKLĀTIENE)
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa mērķi un uzdevumi. Rekreācijas speciālistu sagatavošanas aspekti, darbības jomas. Rekreācijas speciālista darbības profesionālā ētika. Rekreācijas sociālā un ekonomiskā nozīmība cilvēka fizisko, emocionālo un garīgo spēju atjaunošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas rašanās, terminoloģija, funkcijas, rekreācijas daudznozaru sistēma. Rekreācija kā zinātne. Brīvais, atpūtas un rekreācijas laiks.
Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas vajadzības un motīvi. Rekreācijas āra aktivitāšu fenomens – daba, fiziskās aktivitātes.
Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās darbības, aktivitātes, to klasifikācija un izvēles noteicošie faktori – personīgie, sociālie un gadījuma rakstura, iespēju faktori.
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās darbības, aktivitātes, to klasifikācija un izvēles noteicošie faktori – personīgie, sociālie un gadījuma rakstura, iespēju faktori.
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreācijas resursi, rekreācijas un tūrisma resursu sinerģija skaidrojums, mijiedarbība, likumdošana, normatīvie akti.
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Cilvēka un dabas vides konceptuālais modelis. Cilvēka vajadzības un resursu patēriņš. Ilgtspējīga attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Dabas, antropogēnie, tūrisma (lauku, eko, kultūras, u.c.) resursi, to izmantošana rekreācijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Rekreatīvās vides izveidošana. Rekreācijas un vides konfliktsituācijas, vides novērtēšana, kapacitāte un vides aizsardzība.
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
3

Tēmas

Rekreatīvo aktivitāšu/pasākumu plāns.
Apraksts

Pārbaudījums

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
3

Tēmas

Biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā.
Apraksts

Pārbaudījums

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
3

Tēmas

Videoanalīze rekreatīvā sportā.
Apraksts

Pārbaudījums

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kraus' Recreation and Leisure in Modern Society by Amy Hurd, Denise M. Anderson, Tracy Mainieri. 2021

2.

Introduction to Recreation and Leisure by Tyler Tapps, Mary Sara Wells. 2024

3.

Internships in Recreation & Leisure Services: A Practical Guide for Students by Ralph W. Smith, Edward E. Seagle, Tammy B. Smith. 2017

Papildu literatūra

1.

LATVIJAS TŪRISMA ATTĪSTĪBAS RĪCĪBAS PLĀNS 2021. – 2027. GADAM