Projektu izstrāde un vadība
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas izglītības projektu vadīšanā, lai spētu izstrādāt un vadīt projektus.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprast projekta izmantošanas iespējas.
Prasmes
1.2. Patstāvīgi definēt projektu. 3. Izveidot projekta vadības komandu.
Kompetences
1.4. Patstāvīgi izstrādāt projektu termiņu plānu, atkarības matricu, tāmi, personāla plānu un līdzekļu plānu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Projekta definēšana.
2. Projekta termiņu plāna izstrāde.
3. Projektu atkarības matricas izstrāde.
4. Projekta personāla un līdzekļu plāna izstrāde.
5. Projekta finanšu tāmes izstrāde.
6. Projekta izstrāde un prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Projekta definēšana – 3 punkti:
1punkts – projekts definēts nepilnīgi un nav noformēts atbilstoši prasībām.
2punkti – projekts definēts kvalitatīvi, bet nav noformēts atbilstoši prasībām.
3punkti – projekts definēts kvalitatīvi un noformēts atbilstoši prasībām.
Projekta atkarību matricas izstrāde – 3 punkti:
1punkts – atkarību matrica izstrādāta nepilnīgi un nav noformēta atbilstoši prasībām.
2punkti – atkarību matrica izstrādāta kvalitatīvi, bet nav noformēta atbilstoši prasībām.
3punkti – atkarību matrica izstrādāta kvalitatīvi un noformēta atbilstoši prasībām.
Projekta termiņu plāna izstrāde – 5 punkti:
3punkti – termiņu plāns izstrādāts nepilnīgi un nav noformēts atbilstoši prasībām.
4punkti – termiņu plāns izstrādāts kvalitatīvi, bet nav noformēts atbilstoši prasībām.
5punkti – termiņu plāns izstrādāts kvalitatīvi un noformēts atbilstoši prasībām.
Projekta personāla un līdzekļu plāna izstrāde – 3 punkti:
1punkts – personāla un līdzekļu plāns izstrādāti nepilnīgi un nav noformēti atbilstoši prasībām.
2punkti – personāla un līdzekļu plāns izstrādāti kvalitatīvi, bet nav noformēti atbilstoši prasībām.
3punkti – personāla un līdzekļu plāns izstrādāti kvalitatīvi un noformēti atbilstoši prasībām.
Projekta finanšu tāmes izstrāde – 3 punkti:
1punkts – finanšu tāme izstrādāta nepilnīgi un nav noformēta atbilstoši prasībām.
2punkti – finanšu tāme izstrādāta kvalitatīvi, bet nav noformēta atbilstoši prasībām.
3punkti – finanšu tāme izstrādāta kvalitatīvi un noformēta atbilstoši prasībām.
Projekta izstrāde un prezentācija – 8 punkti:
8punkti – kvalitatīvi izstrādāts, prezentēts un aizstāvēts projekts.
7punkti – kvalitatīvi izstrādāts un prezentēts projekts.
6punkti – kvalitatīvi izstrādāts projekts, bet nepietiekami kvalitatīvi prezentēts.
5punkti – formāli izstrādāts un vispārīgi prezentēts projekts.
Attieksme – 3 punkti: Regulārs apmeklējums, aktīva dalība nodarbībā, patstāvīgo darbu savlaicīga iesniegšana.
Individuālā attīstības dinamika – 2 punkti:
1punkts – epizodiska.
2punkti - sistemātiski augšupejoša.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekts, tā būtība un raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta definēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta definēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta organizācijas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta finansēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta finansēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta uzraudzība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta uzraudzība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta novērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekts, tā būtība un raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta definēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta organizācijas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta uzraudzība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta uzraudzība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta novērtēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Cimdiņa, R. (1998). Projektu laiks. Rīga: Raka.
2. Džounss, R. (2008). Projektu vadības pamati. Lietišķšas Informācijas Diensts, SIA, Rīga.
3. Litke, H., & Kunova, I. (2003). Projektu vadība. Rīga: Balta eko.
4. Litke, H., D. (2003). Projektu vadība. Rīga: Denovo.
5. Rusell, L. (2015). Project management for trainers. Alexandria, ATD Press.
6. Zommers, J. (2000). Datorizēta projektu vadīšana, programma Microsoft Project. Rīga, Biznesa augstskola „Turība”.
Papildu literatūra
7. Forands, I. (2006). Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga, Latvijas Izglītības fonds.
8. Kalve, I. (2005). Apseglot pārmaiņu vējus. Biznesa augstskola „Turība”, Rīga.