Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sporta un fitnesa tirgzinības

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_060
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskas iemaņas sporta un fitnesa tirgzinībā, lai spētu vadīt sporta un fitnesa organizācijas mārketingu.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi – vadības teorija, komercdarbības pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzinās un spēs pielietot: 1. Mārketinga būtība un tā pamatelementi – prece, cena, vieta. virzīšana tirgū. 2. Sporta un fitnesa mārketinga specifika. 3. Tirgus uzvedība un patērētāja lēmuma pieņemšanas process.

Prasmes

1.4. Noteikt sporta/ fitnesa produktu un nepieciešamās darbības tā virzīšanai tirgū. 5. Izstrādāt sporta/ fitnesa produkta mārketinga plānu.

Kompetences

1.6. Identificēt un vērtēt sporta mārketinga aktivitātes 7. Analizēt sporta organizāciju/ fitnesa klubu mārketinga konceptus. 8. Noteikt patērētāju uzvedību sporta un fitnesa mārketinga tirgū.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Uzdevums/ prasības: Sporta mārketinga teorija; Sporta organizācijas produktu strukturēšana; Mārketinga aktivitāšu definēšana pircēja lojalitātes veidošanai; Sporta/ fitnesa mārketinga plāna izstrāde; Studiju kursa rakstisks pārbaudījums; Individuālā attīstības dinamika.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu ir diferencētas prasības: studenta veiktie patstāvīgie darbi; attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika; aktīva darbība semināros; studiju kursa rakstisks pārbaudījums. Rakstisko pārbaudījumu var kārtot tikai tad, kad iegūts pozitīvs vērtējums semimārā un patstāvīgajos darbos. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība semināros, pārbaudījums) attieksme un studenta individuālā attīstības dinamika. Praktiskais darbs – 3 punkti; Seminārs – 3 punkti; Studiju kursa rakstisks pārbaudījums – 20 punkti; Individuālā attīstības dinamika – 2 punkti; 2 punkti – sistemātiski augšupejoša; 1 punkts – epizodika.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Cenu noteikšanas politika un stratēģija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Cenu noteikšanas politika un stratēģija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produktu sadales vieta un sadales kanāli
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produktu sadales vieta un sadales kanāli
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmols
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmols
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
42 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Cenu noteikšanas politika un stratēģija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Produktu sadales vieta un sadales kanāli
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmols
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Andrew D., Pedersen P.M., McEvoy C.D. Research methods and design in sport management. Champaign: Human Kinetics, 2020.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)

3.

Praude V. Mārketings. Rīga, 2011. (akceptējams izdevums)

4.

Lovelock Ch. & Wright L. Principles of Service Marketing and Management. Prentice Hall, 2001. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Mullin B.J. Sport marketing. Human Kinetics, 2014.Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Tharett S.J. Fitness management. Healthy learning, 2017.Piemērots angļu valodas plūsmai

7.

Pedersen P.M., Thibault L. Contemporary Sport Management. Champaign: Human Kinetics, 2014.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Kazaka O. Pirmā PR grāmata. Trendsetter Publishing, 2019.

2.

Olivera S. Sabiedrisko attiecību stratēģija. Rīga: SIA “Lietišķās informācijas dienests”, 2009.

3.

O’Reilijs D. Darījumu attiecības ar pircējiem. Veiksmīga pārdošana un mārketings organizētajā tirgū. Biznesa augstskola Turība, 2001.

4.

Praude V. Integrētā mārketinga komunikācija. Rīga: Burtene, 2015

Citi informācijas avoti

1.

IZM

2.

Olimpiade