Sporta un fitnesa tirgzinības
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskas iemaņas sporta un fitnesa tirgzinībā, lai spētu vadīt sporta un fitnesa organizācijas mārketingu.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi – vadības teorija, komercdarbības pamati.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzinās un spēs pielietot: 1. Mārketinga būtība un tā pamatelementi – prece, cena, vieta. virzīšana tirgū. 2. Sporta un fitnesa mārketinga specifika. 3. Tirgus uzvedība un patērētāja lēmuma pieņemšanas process.
Prasmes
1.4. Noteikt sporta/ fitnesa produktu un nepieciešamās darbības tā virzīšanai tirgū. 5. Izstrādāt sporta/ fitnesa produkta mārketinga plānu.
Kompetences
1.6. Identificēt un vērtēt sporta mārketinga aktivitātes 7. Analizēt sporta organizāciju/ fitnesa klubu mārketinga konceptus. 8. Noteikt patērētāju uzvedību sporta un fitnesa mārketinga tirgū.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Uzdevums/ prasības:
Sporta mārketinga teorija;
Sporta organizācijas produktu strukturēšana;
Mārketinga aktivitāšu definēšana pircēja lojalitātes veidošanai;
Sporta/ fitnesa mārketinga plāna izstrāde;
Studiju kursa rakstisks pārbaudījums;
Individuālā attīstības dinamika.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu ir diferencētas prasības: studenta veiktie patstāvīgie darbi; attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika; aktīva darbība semināros; studiju kursa rakstisks pārbaudījums. Rakstisko pārbaudījumu var kārtot tikai tad, kad iegūts pozitīvs vērtējums semimārā un patstāvīgajos darbos. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība semināros, pārbaudījums) attieksme un studenta individuālā attīstības dinamika. Praktiskais darbs – 3 punkti; Seminārs – 3 punkti; Studiju kursa rakstisks pārbaudījums – 20 punkti; Individuālā attīstības dinamika – 2 punkti; 2 punkti – sistemātiski augšupejoša; 1 punkts – epizodika. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Cenu noteikšanas politika un stratēģija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Cenu noteikšanas politika un stratēģija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produktu sadales vieta un sadales kanāli
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produktu sadales vieta un sadales kanāli
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmols
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmols
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Cenu noteikšanas politika un stratēģija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Produktu sadales vieta un sadales kanāli
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmols
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga plāns sportā un fitnesā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Andrew D., Pedersen P.M., McEvoy C.D. Research methods and design in sport management. Champaign: Human Kinetics, 2020.Piemērots angļu valodas plūsmai
Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
Praude V. Mārketings. Rīga, 2011. (akceptējams izdevums)
Lovelock Ch. & Wright L. Principles of Service Marketing and Management. Prentice Hall, 2001. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Mullin B.J. Sport marketing. Human Kinetics, 2014.Piemērots angļu valodas plūsmai
Tharett S.J. Fitness management. Healthy learning, 2017.Piemērots angļu valodas plūsmai
Pedersen P.M., Thibault L. Contemporary Sport Management. Champaign: Human Kinetics, 2014.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Kazaka O. Pirmā PR grāmata. Trendsetter Publishing, 2019.
Olivera S. Sabiedrisko attiecību stratēģija. Rīga: SIA “Lietišķās informācijas dienests”, 2009.
O’Reilijs D. Darījumu attiecības ar pircējiem. Veiksmīga pārdošana un mārketings organizētajā tirgū. Biznesa augstskola Turība, 2001.
Praude V. Integrētā mārketinga komunikācija. Rīga: Burtene, 2015