Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pielāgotās fiziskās aktivitātes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUUK_269
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
9,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt studentiem nepieciešamo zināšanu apgūšanu par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas iepriekšējas zināšanas anatomijā, kinezioloģijā, sporta teorija un metodikā un fiziskās aktivitātes pie veselības traucējumiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: - Noteikt un atpazīt galvenos funkcionēšanas traucējumu veidus - Iegūs izpratni par fizisko aktivitāšu pielāgošanas iespējām - Uzskaitīt Paralimipsko sporta veidus un klasifikācijas pamatprincipus.

Prasmes

1.Studiju kursa rezultātā studenti spēs: - Pielāgot fiziskās aktivitātes un uzdevumus atbilstoši funkcionēšanas traucējuma veidam - Izmantot Paralimpisko sporta veidu elementus vai aktivitātes savā praksē.

Kompetences

1.Izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, studenti spēs atrast risinājumus nestandarta situācijām un pielāgot fiziskās aktivitātes un uzdevumu,s atbilstoši klienta vai pacienta spējām, balstoties uz jaunāko zinātnisko literatūru un datiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa laikā studentam jāattīsta izpratne par fizisko aktivitāšu pielāgošanas iespējām cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem un jāizstrādā pētniecisks rakstu darbs par sevis izvēlētu funkcionēšanas traucējumu. Darba vērtēšanas kritēriji: - Literatūras analīze un atbilstība - Pielāgojumu atbilstība izvēlētajai grupai - Prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Nodarbību ieskaite tiek vērtēta studentu līdzdalība un iesniegtie praktisko nodarbību apskata rezultāti un to analīze. Gala vērtējumu 50% sastāda nodarbību apmeklējums un praktisko darbu vērtējums, 25% rakstiskais darbs kursa noslēgumā, 25% sava patstāvīgi veiktā pētnieciskā darba prezentēšana. Lai students tiktu pielaists pie rakstiskā pārbaudījuma un pētnieciskā darba prezentēšanas, jāizpilda vismaz 70% no praktiskajiem darbiem. Papildus ir jāpiedalās vienā no BJISF, Paraolimpiskās komitejas vai kādā no speciālo skolas programmu sporta pasākuma organizēšanā kā brīvprātīgajam.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes pie kustību traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes pie kustību traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes pie sensorās attīstības traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes pie sensorās attīstības traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar garīgas attīstības traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar garīgas attīstības traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Novērtēšanas un skrīninga rīki fizisko aktivitāšu un progresa monitorēšanai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Novērtēšanas un skrīninga rīki fizisko aktivitāšu un progresa monitorēšanai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ieskats paralimpiskajos sporta veidos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ieskats paralimpiskajos sporta veidos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Socioloģijas jautājuma aktualizēšana mūsdienu sabiedrībā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Socioloģijas jautājuma aktualizēšana mūsdienu sabiedrībā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana darbā ar cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana darbā ar cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu pielāgošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu pielāgošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
Kopā kredītpunkti (ECTS):
9,00
Kontaktstundas:
96 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes pie kustību traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes pie sensorās attīstības traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar garīgas attīstības traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Novērtēšanas un skrīninga rīki fizisko aktivitāšu un progresa monitorēšanai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Ieskats paralimpiskajos sporta veidos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Socioloģijas jautājuma aktualizēšana mūsdienu sabiedrībā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana darbā ar cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu pielāgošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
Kopā kredītpunkti (ECTS):
9,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

EUFAPA, European Standards in Adapted Physical Activity. 2010.

3.

Winnick, JP. Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics; 6th edition, 2016.

4.

Block, ME. A Teacher's Guide to Adapted Physical Education: Including Students With Disabilities in Sports and Recreation. Brookes Publishing 4th edition, 2015.

5.

Horvat , M. Kelly, LE. Block, ME. Croce, R. Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. Human Kinetics; 2nd edition, 2018.

Papildu literatūra

1.

Webborn N, Van de Vliet P. Paralympic medicine. Lancet; 380(9836):65-71. 2012. Available from: doi: 10.1016/S0140-6736(12)60831-9. [viewed 14.02.2022.].

2.

Maugeri G., Musumeci G. Adapted Physical Activity to Ensure the Physical and Psychological Well-Being of COVID-19 Patients. J Funct Morphol Kinesiol. 6(1):13. 2021. Available from:doi: 10.3390/jfmk6010013 [viewed 14.02.2022.].

3.

International classification of functioning, disability, and health : ICF. Geneva: World Health Organization, 2001.

Citi informācijas avoti

1.

Romano-Spica V., Macini P., Fara GM., Giammanco G. GSMS - Working Group on Movement Sciences for Health Italian Society of Hygiene Preventive Medicine and Public Health. 2015. Adapted Physical Activity for the Promotion of Health and the Prevention of Multifactorial Chronic Diseases: the Erice Charter. Ann Ig.;27(2):406-14.Available from: doi: 10.7416/ai.2015.2028. [viewed 14.02.2022.].

2.

Belfiore P., Miele A., Gallè F., Liguori G. 2018 Adapted physical activity and stroke: a systematic review. J Sports Med Phys Fitness;58(12):1867-1875. Available from:doi: 10.23736/S0022-4707.17.07749-0. Epub 2017 Oct 24. [viewed 14.02.2022.].

3.

Block ME., Haegele J., Kelly L., Obrusnikova I. Exploring Future Research in Adapted Physical Education. Res Q Exerc Sport;92(3):429-442. 2021. Available from:doi: 10.1080/02701367.2020.1741500.[viewed 14.02.2022.].

4.

Case L., Schram B., Jung J., Leung W., Yun J. A meta-analysis of the effect of adapted physical activity service-learning programs on college student attitudes toward people with disabilities. Disabil Rehabil;43(21):2990-3002. 2021. Available from:doi: 10.1080/09638288.2020.1727575 [viewed 14.02.2022.].