Pielāgotās fiziskās aktivitātes
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, spk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: - Noteikt un atpazīt galvenos funkcionēšanas traucējumu veidus - Iegūs izpratni par fizisko aktivitāšu pielāgošanas iespējām - Uzskaitīt Paralimipsko sporta veidus un klasifikācijas pamatprincipus.
Prasmes
1.Studiju kursa rezultātā studenti spēs: - Pielāgot fiziskās aktivitātes un uzdevumus atbilstoši funkcionēšanas traucējuma veidam - Izmantot Paralimpisko sporta veidu elementus vai aktivitātes savā praksē.
Kompetences
1.Izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, studenti spēs atrast risinājumus nestandarta situācijām un pielāgot fiziskās aktivitātes un uzdevumu,s atbilstoši klienta vai pacienta spējām, balstoties uz jaunāko zinātnisko literatūru un datiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju kursa laikā studentam jāattīsta izpratne par fizisko aktivitāšu pielāgošanas iespējām cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem un jāizstrādā pētniecisks rakstu darbs par sevis izvēlētu funkcionēšanas traucējumu.
Darba vērtēšanas kritēriji:
- Literatūras analīze un atbilstība
- Pielāgojumu atbilstība izvēlētajai grupai
- Prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Nodarbību ieskaite tiek vērtēta studentu līdzdalība un iesniegtie praktisko nodarbību apskata rezultāti un to analīze. Gala vērtējumu 50% sastāda nodarbību apmeklējums un praktisko darbu vērtējums, 25% rakstiskais darbs kursa noslēgumā, 25% sava patstāvīgi veiktā pētnieciskā darba prezentēšana.
Lai students tiktu pielaists pie rakstiskā pārbaudījuma un pētnieciskā darba prezentēšanas, jāizpilda vismaz 70% no praktiskajiem darbiem. Papildus ir jāpiedalās vienā no BJISF, Paraolimpiskās komitejas vai kādā no speciālo skolas programmu sporta pasākuma organizēšanā kā brīvprātīgajam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes pie kustību traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes pie kustību traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes pie sensorās attīstības traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes pie sensorās attīstības traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar garīgas attīstības traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar garīgas attīstības traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Novērtēšanas un skrīninga rīki fizisko aktivitāšu un progresa monitorēšanai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Novērtēšanas un skrīninga rīki fizisko aktivitāšu un progresa monitorēšanai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ieskats paralimpiskajos sporta veidos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ieskats paralimpiskajos sporta veidos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas jautājuma aktualizēšana mūsdienu sabiedrībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas jautājuma aktualizēšana mūsdienu sabiedrībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana darbā ar cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana darbā ar cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu pielāgošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu pielāgošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ievads par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm un funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nozīme dažādu slimību primārajā un sekundārajā profilaksē.Sirds slimību riska faktori, dzīvesveida maiņas ieteikumi. Fizisko aktivitāšu ieteikumi pie sirds un asinsvadu slimībām: pēc miokarda infarkta, pie hipertonijas, hipotonijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas sistēmas raksturojums: elpošanas stereotips, ventilācijas traucējumu veidi, dažādas elpošanas tehnikas plaušu funkcionālo stāvokļu uzlabošanā. Vingrinājumu veidi un ieteicamās fiziskās aktivitātes pie elpošanas slimībām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Locītavu slimības: defomējošs osteoartrīts, reimatoīdais artrīts, spondoiloartropātijas: simptomi. Fizisko vingrinājumu nozīme locītavu funfcionālā stāvikļa tajunošnā un saglabāšnā. Ieteicamās fiziskās aktivitātes. Aptaukošanās, cukura diabēts
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas orgānu slimības. Fizisko aktivitāšu ieteikumi. Muskuļu un skeleta sāpes, muguras sāpes, miofasciāls sāpes. Cēloņi, profilakse un ieteicamie vingrinājumi. Ergonomijas principi pie muguras sāpēm.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Vides un inventāra pielāgošana cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes pie kustību traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes pie sensorās attīstības traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar garīgas attīstības traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Novērtēšanas un skrīninga rīki fizisko aktivitāšu un progresa monitorēšanai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ieskats paralimpiskajos sporta veidos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas jautājuma aktualizēšana mūsdienu sabiedrībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana darbā ar cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču veidošana pielāgotajos sporta veidos un aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu pielāgošanas teorētiskie un praktiskie aspekti
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
IPC, Explanatory guide to Paralympic classification, Paralympic summer sports. 2015. https://www.paralympic.org/sites/default/files/document/150915170806821_2015_09_15+Explanatory+guide+Classification_summer+FINAL+_5.pdf
Winnick, JP. Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics; 6th edition, 2016.
Block, ME. A Teacher's Guide to Adapted Physical Education: Including Students With Disabilities in Sports and Recreation. Brookes Publishing 4th edition, 2015.
Horvat , M. Kelly, LE. Block, ME. Croce, R. Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. Human Kinetics; 2nd edition, 2018.
Papildu literatūra
Webborn N, Van de Vliet P. Paralympic medicine. Lancet; 380(9836):65-71. 2012. Available from: doi: 10.1016/S0140-6736(12)60831-9. [viewed 14.02.2022.].
Maugeri G., Musumeci G. Adapted Physical Activity to Ensure the Physical and Psychological Well-Being of COVID-19 Patients. J Funct Morphol Kinesiol. 6(1):13. 2021. Available from:doi: 10.3390/jfmk6010013 [viewed 14.02.2022.].
International classification of functioning, disability, and health : ICF. Geneva: World Health Organization, 2001.
Citi informācijas avoti
Romano-Spica V., Macini P., Fara GM., Giammanco G. GSMS - Working Group on Movement Sciences for Health Italian Society of Hygiene Preventive Medicine and Public Health. 2015. Adapted Physical Activity for the Promotion of Health and the Prevention of Multifactorial Chronic Diseases: the Erice Charter. Ann Ig.;27(2):406-14.Available from: doi: 10.7416/ai.2015.2028. [viewed 14.02.2022.].
Belfiore P., Miele A., Gallè F., Liguori G. 2018 Adapted physical activity and stroke: a systematic review. J Sports Med Phys Fitness;58(12):1867-1875. Available from:doi: 10.23736/S0022-4707.17.07749-0. Epub 2017 Oct 24. [viewed 14.02.2022.].
Block ME., Haegele J., Kelly L., Obrusnikova I. Exploring Future Research in Adapted Physical Education. Res Q Exerc Sport;92(3):429-442. 2021. Available from:doi: 10.1080/02701367.2020.1741500.[viewed 14.02.2022.].
Case L., Schram B., Jung J., Leung W., Yun J. A meta-analysis of the effect of adapted physical activity service-learning programs on college student attitudes toward people with disabilities. Disabil Rehabil;43(21):2990-3002. 2021. Available from:doi: 10.1080/09638288.2020.1727575 [viewed 14.02.2022.].