Pirmsskolas un skolas sporta didaktika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes un vērtības pamatizglītības standartā iekļauto fizisko vingrinājumu, veselības veicinošo vingrinājumu un drošību sekmējošo vingrinājumu mērķus, uzdevumus jomā Veselība un fiziskās aktivitātes. Sekmējot caurviju prasmju lietošanu dažādu didaktisko pieeju īstenošanā sporta stundās.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi 1.un 2. studiju gadā sporta un pedagoģijas nozarē.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atpazīst un formulē aktualitāti, izaicinājumus jomā Veselība un fiziskā aktivitātes ar personisko pieredzi saistītā kontekstā. Izvirza sev saistošu katras nodarbības mērķi un izvēlas optimālos risinājumu.
eksāmens • Skolotāju misija • Vingrinājumu kopa
Prasmes
1.Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus situācijās par pamatskolas un vidusskolas sporta izglītības procesu. Salīdzina, interpretē, novērtē un grupē par skolotāja darbību reglamentējošos dokumentus pēc dotajiem kritērijiem. Savstarpēji sadarbojoties, pārliecinās vai izstrādāts pietiekami vispusīgs un precīzs apraksts.
Domu karte • Skolotāju misija • Sporta stunda • eksāmens
2.Veido un izstrādā, individuāli vai grupā, stundas plānojumu pēc esošajiem paraugiem. Individuāli izstrādā katru dokumentu, plāno darbu un apzina resursus, lai īstenotu radīto ideju par sporta stundu visās izglītības pakāpēs.
eksāmens • FA apraksts
3.Izmanto digitālās tehnoloģijas zināšanu ieguvei, apstrādei, prezentēšanai, pārraidei un pamato digitālo tehnoloģiju lietojuma nepieciešamību sporta stundas īstenošanā.
Vingrinājumu kopa • Sporta stundas plāns • Filma • eksāmens • Sporta stunda • Skolotāju misija
4.Veido un analizē vērtēšanas parametrus un kritērijus atbilstoši standarta prasībām un katra skolēna individuālajām spējām un prasmēm.
eksāmens • Sporta stundas plāns • Apļa treniņš
Kompetences
1.Patstāvīgi analizē ar skolu saistīto uzdevumus. Atpazīst savas darbības stiprās un pilnveidojamās puses, rod dažādus veidus, kā attīstīt savu domāšanu un profesionālā kompetencē pilnveidojamās prasmes.
Filma • Vingrinājumu kopa • Domu karte • eksāmens • Skolotāju misija • Sporta stunda • Programma/tematiskais plāns
2.Strādā komandā, orientējas uz līdzvērtīgu ieguldījumu dokumentu izstrādē, pieņem un sadarbojas ar kursabiedriem, lai sasniegtu konkrēto mērķi, veidojot klases un skolas pasākumus.
Programma/tematiskais plāns • eksāmens • Domu karte • Filma • FA apraksts • Snieguma līmeņu apraksti
3.Virza savu rīcību saskaņā ar zināšanām, prasmēm, attieksmēm un vērtībām, pamatojot savas izvēles.
Apļa treniņš • eksāmens
4.Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās sporta stundā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
eksāmens • Snieguma līmeņu apraksti
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Sporta stunda |
-
|
Ieskaite
|
|
Argumentētā eseja Atbilde skolēnam uz jautājumu: “Kāpēc man jānāk uz skolu/sporta stundu?” |
||
|
2.
Programma/tematiskais plāns |
-
|
Ieskaite
|
|
Atbilstīgi standartam izveidoti apraksti (sākumskola/pamatskola) par sasniedzamajiem rezultātiem konkrētās prasmēs beidzot 9. un 12. klasi (tematiskais plāns). |
||
|
3.
Skolotāju misija |
-
|
Ieskaite
|
|
Skolotāju misija – praktiskās realizācijas soļi pedagoģiskās darbības uzsākšanai. |
||
|
4.
Domu karte |
-
|
Ieskaite
|
|
stundas mērķis, uzdevumi, saturs, līdzekļi (caurvijas - veselība, drošība). |
||
|
5.
Vingrinājumu kopa |
-
|
Ieskaite
|
|
Vingrinājumu atlase un stundu plānu izveide. |
||
|
6.
Sporta stundas plāns |
-
|
Ieskaite
|
|
Jēgpilnas sporta stundas plāns ar katra uzdevuma teorētisko pamatojumu (fizioloģiskais, psiholoģiskais, caurviju prasmes). |
||
|
7.
Filma |
-
|
Ieskaite
|
|
Pašveidota (filmēta) stundas sapratnes daļa ar akcentu uz skolēna personības attīstību sekmējošu saturu, balstoties uz konkrētā vecuma standartā iekļautajiem sasniedzamajiem rezultātiem. |
||
|
8.
FA apraksts |
-
|
Ieskaite
|
|
Izveidoti 3 vingrinājumi vienai fiziskajai īpašībai ar konkrētu izpausmes formu 7.,9.,12. klasēm. Sagatavo atšķirīgas prezentācijas katram vingrinājumam. |
||
|
9.
Apļa treniņš |
-
|
Ieskaite
|
|
Interaktīva apļa treniņa izveide pāros ar konkrētu mērķi, konkrētam vecumam. Izveido individuālās fiziskās gatavības noteikšanas konktrolvingrinājumus (analizēt un vērtēt sava kursabiedra fizisko gatavību). |
||
|
10.
Snieguma līmeņu apraksti |
-
|
Ieskaite
|
|
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide konkrētā klasē. Pašvērtējuma kartes izveide studiju kursa Skolas sporta didaktikas novērtēšanai. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
eksāmens |
-
|
10 balles
|
|
Jēgpilnas sporta stundas plāns ar katra uzdevuma teorētisko pamatojumu (fizioloģiskais, psiholoģiskais, caurviju prasmes). |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta izglītības būtiba
Apraksts
Ievada nodarbība. Kompetences raksturojums. Sporta skolotājs un sporta veida treneris – kopīgais un atšķirīgais. Videomateriāls. Vērtību izglītība sporta izglītības kontekstā. Sporta skolotāja misija. Didaktiskais kontrakts (līgums). |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta izglītības būtiba
Apraksts
Ievada nodarbība. Kompetences raksturojums. Sporta skolotājs un sporta veida treneris – kopīgais un atšķirīgais. Videomateriāls. Vērtību izglītība sporta izglītības kontekstā. Sporta skolotāja misija. Didaktiskais kontrakts (līgums). |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta un veselības stundas būtība
Apraksts
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (4. - 12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskas aktivitātes sporta stundā
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. Vingrinājumu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vecumposma īpatnības Sporta un veselības stundās
Apraksts
Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšana konkrētos vecuma posmos. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšana pamatprincipu maiņa normatīvās un humānās pedagoģijas skatījumā.
Apraksts
Normatīvas un kriteriālās vērtēšanas piemērošana mācību jomā Veselība un fiziskās aktivitātes sākumskolā. Vērtēšanas funkcijas. Summatīvā un formatīvā vērtēšana. Vērtēšanas sistēmas. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nepieciešamības teorētiskais pamatojums pamatskolā un vidusskolā.
Apraksts
Fizisko aktivitāšu ietekme uz domāšanu un radošumu, pašaktualizētu mācīšanos un digitālo pratību. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nepieciešamības teorētiskais pamatojums pamatskolā un vidusskolā.
Apraksts
Fizisko aktivitāšu ietekme uz domāšanu un radošumu, pašaktualizētu mācīšanos un digitālo pratību. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Radoša sporta stunda pašvirzītas un pašaktualizētas sporta izglītības ietvaros.
Apraksts
Radošums kā skolēna personības attīstību sekmējošs faktors. Radošas stundas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Radoša sporta stunda pašvirzītas un pašaktualizētas sporta izglītības ietvaros.
Apraksts
Radošums kā skolēna personības attīstību sekmējošs faktors. Radošas stundas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts
Pulsa līknes veidošana sporta stundā. Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai). Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts
Pulsa līknes veidošana sporta stundā. Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai). Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts
Pulsa līknes veidošana sporta stundā. Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai). Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatskola
Apraksts
Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatskola
Apraksts
Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatskola
Apraksts
Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vidusskola
Apraksts
Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vidusskola
Apraksts
Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vidusskola
Apraksts
Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta stundās.
Apraksts
Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta stundās.
Apraksts
Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta stundās.
Apraksts
Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta izglītības būtiba
Apraksts
Ievada nodarbība. Kompetences raksturojums. Sporta skolotājs un sporta veida treneris – kopīgais un atšķirīgais. Videomateriāls. Vērtību izglītība sporta izglītības kontekstā. Sporta skolotāja misija. Didaktiskais kontrakts (līgums). |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta un veselības stundas būtība
Apraksts
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (4. - 12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskas aktivitātes sporta stundā
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. Vingrinājumu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vecumposma īpatnības Sporta un veselības stundās
Apraksts
Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšana konkrētos vecuma posmos. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšana pamatprincipu maiņa normatīvās un humānās pedagoģijas skatījumā.
Apraksts
Normatīvas un kriteriālās vērtēšanas piemērošana mācību jomā Veselība un fiziskās aktivitātes sākumskolā. Vērtēšanas funkcijas. Summatīvā un formatīvā vērtēšana. Vērtēšanas sistēmas. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu nepieciešamības teorētiskais pamatojums pamatskolā un vidusskolā.
Apraksts
Fizisko aktivitāšu ietekme uz domāšanu un radošumu, pašaktualizētu mācīšanos un digitālo pratību. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Radoša sporta stunda pašvirzītas un pašaktualizētas sporta izglītības ietvaros.
Apraksts
Radošums kā skolēna personības attīstību sekmējošs faktors. Radošas stundas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts
Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts
Pulsa līknes veidošana sporta stundā. Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai). Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatskola
Apraksts
Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
|
Vidusskola
Apraksts
Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts
Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta stundās.
Apraksts
Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta stundās.
Apraksts
Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Drošība sporta stundās.
Apraksts
Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija: vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp.
Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim ( 6. LKI)
MK noteikumi Nr. 747. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem Rīgā, 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §)
MK Noteikumi Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Rīgā 2019. gada 3. septembrī (prot. Nr. 37 21. §)
Onofre, M., Costa, J., Martins, J., Quitério, A., Farias, C., & Mesquita, I. (2023). Portuguese research on physical education and sport didactics—a critical discussion. Frontiers in Sports and Active Living, 5, 1172815.
Đukić, V. (2023). The significance of the game in the didactic-methodical basedness of physical education lessons. Physical education and sport through the centuries, 10(2), 32-39.
Perla, L., Amati, I., Agrati, L. S., & Ascione, A. (2023, July). Technologies, Sports and Motor Activities for an Inclusive School. In International Conference on Human-Computer Interaction (pp. 342-355). Cham: Springer Nature Switzerland.
Papildu literatūra
Jeong, H. C., & So, W. Y. (2020). Difficulties of online physical education classes in middle and high school and an efficient operation plan to address them. International journal of environmental research and public health, 17(19), 7279.
Yu, J. E. (2022). Exploration of educational possibilities by four metaverse types in physical education. Technologies, 10(5), 104.
Zhan, X., Clark, C. C., Bao, R., Duncan, M., Hong, J. T., & Chen, S. T. (2021). Association between physical education classes and physical activity among 187,386 adolescents aged 13–17 years from 50 lowand middle-income countries. Jornal de pediatria, 97, 571-578.
Silva, C. H. D. S., de Oliveira, B. R. R., & Martins, R. P. (2023). Athletism and the sport education model: a systematic review.