Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pirmsskolas un skolas sporta didaktika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_500
Zinātnes nozare
Citas veselības un sporta zinātņu apakšnozares; Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes un vērtības pamatizglītības standartā iekļauto fizisko vingrinājumu, veselības veicinošo vingrinājumu un drošību sekmējošo vingrinājumu mērķus, uzdevumus jomā Veselība un fiziskās aktivitātes. Sekmējot caurviju prasmju lietošanu dažādu didaktisko pieeju īstenošanā sporta stundās.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi 1.un 2. studiju gadā sporta un pedagoģijas nozarē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīst un formulē aktualitāti, izaicinājumus jomā Veselība un fiziskā aktivitātes ar personisko pieredzi saistītā kontekstā. Izvirza sev saistošu katras nodarbības mērķi un izvēlas optimālos risinājumu.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

eksāmens Skolotāju misija Vingrinājumu kopa

Prasmes

1.Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus situācijās par pamatskolas un vidusskolas sporta izglītības procesu. Salīdzina, interpretē, novērtē un grupē par skolotāja darbību reglamentējošos dokumentus pēc dotajiem kritērijiem. Savstarpēji sadarbojoties, pārliecinās vai izstrādāts pietiekami vispusīgs un precīzs apraksts.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Domu karte Skolotāju misija Sporta stunda eksāmens

2.Veido un izstrādā, individuāli vai grupā, stundas plānojumu pēc esošajiem paraugiem. Individuāli izstrādā katru dokumentu, plāno darbu un apzina resursus, lai īstenotu radīto ideju par sporta stundu visās izglītības pakāpēs.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

eksāmens FA apraksts

3.Izmanto digitālās tehnoloģijas zināšanu ieguvei, apstrādei, prezentēšanai, pārraidei un pamato digitālo tehnoloģiju lietojuma nepieciešamību sporta stundas īstenošanā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Vingrinājumu kopa Sporta stundas plāns Filma eksāmens Sporta stunda Skolotāju misija

4.Veido un analizē vērtēšanas parametrus un kritērijus atbilstoši standarta prasībām un katra skolēna individuālajām spējām un prasmēm.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

eksāmens Sporta stundas plāns Apļa treniņš

Kompetences

1.Patstāvīgi analizē ar skolu saistīto uzdevumus. Atpazīst savas darbības stiprās un pilnveidojamās puses, rod dažādus veidus, kā attīstīt savu domāšanu un profesionālā kompetencē pilnveidojamās prasmes.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Filma Vingrinājumu kopa Domu karte eksāmens Skolotāju misija Sporta stunda Programma/tematiskais plāns

2.Strādā komandā, orientējas uz līdzvērtīgu ieguldījumu dokumentu izstrādē, pieņem un sadarbojas ar kursabiedriem, lai sasniegtu konkrēto mērķi, veidojot klases un skolas pasākumus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Programma/tematiskais plāns eksāmens Domu karte Filma FA apraksts Snieguma līmeņu apraksti

3.Virza savu rīcību saskaņā ar zināšanām, prasmēm, attieksmēm un vērtībām, pamatojot savas izvēles.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Apļa treniņš eksāmens

4.Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās sporta stundā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

eksāmens Snieguma līmeņu apraksti

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Sporta stunda

-
Ieskaite

Argumentētā eseja Atbilde skolēnam uz jautājumu: “Kāpēc man jānāk uz skolu/sporta stundu?”

2.

Programma/tematiskais plāns

-
Ieskaite

Atbilstīgi standartam izveidoti apraksti (sākumskola/pamatskola) par sasniedzamajiem rezultātiem konkrētās prasmēs beidzot 9. un 12. klasi (tematiskais plāns).

3.

Skolotāju misija

-
Ieskaite

Skolotāju misija – praktiskās realizācijas soļi pedagoģiskās darbības uzsākšanai.

4.

Domu karte

-
Ieskaite

stundas mērķis, uzdevumi, saturs, līdzekļi (caurvijas -  veselība, drošība).

5.

Vingrinājumu kopa

-
Ieskaite

Vingrinājumu atlase un stundu plānu izveide.

6.

Sporta stundas plāns

-
Ieskaite

Jēgpilnas sporta stundas plāns ar katra uzdevuma teorētisko pamatojumu (fizioloģiskais, psiholoģiskais, caurviju prasmes).

7.

Filma

-
Ieskaite

Pašveidota (filmēta) stundas sapratnes daļa ar akcentu uz skolēna personības attīstību sekmējošu saturu, balstoties uz konkrētā vecuma standartā iekļautajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 

8.

FA apraksts

-
Ieskaite

Izveidoti 3 vingrinājumi vienai fiziskajai īpašībai ar konkrētu izpausmes formu 7.,9.,12. klasēm. Sagatavo atšķirīgas prezentācijas katram vingrinājumam.

9.

Apļa treniņš

-
Ieskaite

Interaktīva apļa treniņa izveide pāros ar konkrētu mērķi, konkrētam vecumam. Izveido individuālās fiziskās gatavības noteikšanas konktrolvingrinājumus (analizēt un vērtēt sava kursabiedra fizisko gatavību).

10.

Snieguma līmeņu apraksti

-
Ieskaite

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide konkrētā klasē. Pašvērtējuma kartes izveide studiju kursa Skolas sporta didaktikas novērtēšanai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

eksāmens

-
10 balles

Jēgpilnas sporta stundas plāns ar katra uzdevuma teorētisko pamatojumu (fizioloģiskais, psiholoģiskais, caurviju prasmes).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības būtiba
Apraksts

Ievada nodarbība. Kompetences raksturojums. Sporta skolotājs un sporta veida treneris – kopīgais un atšķirīgais. Videomateriāls. Vērtību izglītība sporta izglītības kontekstā. Sporta skolotāja misija. Didaktiskais kontrakts (līgums).

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības būtiba
Apraksts

Ievada nodarbība. Kompetences raksturojums. Sporta skolotājs un sporta veida treneris – kopīgais un atšķirīgais. Videomateriāls. Vērtību izglītība sporta izglītības kontekstā. Sporta skolotāja misija. Didaktiskais kontrakts (līgums).

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta un veselības stundas būtība
Apraksts

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (4. - 12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Fiziskas aktivitātes sporta stundā
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

Vingrinājumu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vecumposma īpatnības Sporta un veselības stundās
Apraksts

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšana konkrētos vecuma posmos.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšana pamatprincipu maiņa normatīvās un humānās pedagoģijas skatījumā.
Apraksts

Normatīvas un kriteriālās vērtēšanas piemērošana mācību jomā Veselība un fiziskās aktivitātes sākumskolā. Vērtēšanas funkcijas. Summatīvā un formatīvā vērtēšana. Vērtēšanas sistēmas. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nepieciešamības teorētiskais pamatojums pamatskolā un vidusskolā.
Apraksts

Fizisko aktivitāšu ietekme uz domāšanu un radošumu, pašaktualizētu mācīšanos un digitālo pratību.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nepieciešamības teorētiskais pamatojums pamatskolā un vidusskolā.
Apraksts

Fizisko aktivitāšu ietekme uz domāšanu un radošumu, pašaktualizētu mācīšanos un digitālo pratību.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radoša sporta stunda pašvirzītas un pašaktualizētas sporta izglītības ietvaros.
Apraksts

Radošums kā skolēna personības attīstību sekmējošs faktors.

Radošas stundas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radoša sporta stunda pašvirzītas un pašaktualizētas sporta izglītības ietvaros.
Apraksts

Radošums kā skolēna personības attīstību sekmējošs faktors.

Radošas stundas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts

Pulsa līknes veidošana sporta stundā.

Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai).

Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts

Pulsa līknes veidošana sporta stundā.

Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai).

Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts

Pulsa līknes veidošana sporta stundā.

Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai).

Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatskola
Apraksts

Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatskola
Apraksts

Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatskola
Apraksts

Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vidusskola
Apraksts

Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vidusskola
Apraksts

Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vidusskola
Apraksts

Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošība sporta stundās.
Apraksts

Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošība sporta stundās.
Apraksts

Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošība sporta stundās.
Apraksts

Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības būtiba
Apraksts

Ievada nodarbība. Kompetences raksturojums. Sporta skolotājs un sporta veida treneris – kopīgais un atšķirīgais. Videomateriāls. Vērtību izglītība sporta izglītības kontekstā. Sporta skolotāja misija. Didaktiskais kontrakts (līgums).

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta un veselības stundas būtība
Apraksts

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (4. - 12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Fiziskas aktivitātes sporta stundā
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

Vingrinājumu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vecumposma īpatnības Sporta un veselības stundās
Apraksts

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšana konkrētos vecuma posmos.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšana pamatprincipu maiņa normatīvās un humānās pedagoģijas skatījumā.
Apraksts

Normatīvas un kriteriālās vērtēšanas piemērošana mācību jomā Veselība un fiziskās aktivitātes sākumskolā. Vērtēšanas funkcijas. Summatīvā un formatīvā vērtēšana. Vērtēšanas sistēmas. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu nepieciešamības teorētiskais pamatojums pamatskolā un vidusskolā.
Apraksts

Fizisko aktivitāšu ietekme uz domāšanu un radošumu, pašaktualizētu mācīšanos un digitālo pratību.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radoša sporta stunda pašvirzītas un pašaktualizētas sporta izglītības ietvaros.
Apraksts

Radošums kā skolēna personības attīstību sekmējošs faktors.

Radošas stundas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kvalitatīva izglītošanās procesa īstenošana saistībā ar pamatizglītības un vidējās izglītības standarta saturu un plānotajiem un sasniedzamajiem rezultātiem (hronometrāža).
Apraksts

Stundu plānu prezentācija un savstarpēja izvērtēšana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Slodze sporta un veselības stundā
Apraksts

Pulsa līknes veidošana sporta stundā.

Apļa treniņš sporta stundā (metodes, fizisko īpašību sekmēšanai).

Skolēna individuālās fiziskās gatavības plāna izveide. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatskola
Apraksts

Pamatskolas (4.-9.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

Vidusskola
Apraksts

Vidusskolas (10.-12.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti skolēna personības kontekstā.
Apraksts

Skolēnu snieguma vērtēšanas satura izveide pamatskolā un vidusskolā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošība sporta stundās.
Apraksts

Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošība sporta stundās.
Apraksts

Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Drošība sporta stundās.
Apraksts

Drošība sporta stundās. Drošības rīcības prasmes. Starpdisciplinārā saikne veselība, fiziskās aktivitātes un drošība.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija: vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp.

2.

Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim ( 6. LKI)

3.

MK noteikumi Nr. 747. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem Rīgā, 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §)

4.

MK Noteikumi Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Rīgā 2019. gada 3. septembrī (prot. Nr. 37 21. §)

5.

Onofre, M., Costa, J., Martins, J., Quitério, A., Farias, C., & Mesquita, I. (2023). Portuguese research on physical education and sport didactics—a critical discussion. Frontiers in Sports and Active Living, 5, 1172815.

6.

Đukić, V. (2023). The significance of the game in the didactic-methodical basedness of physical education lessons. Physical education and sport through the centuries, 10(2), 32-39.

7.

Perla, L., Amati, I., Agrati, L. S., & Ascione, A. (2023, July). Technologies, Sports and Motor Activities for an Inclusive School. In International Conference on Human-Computer Interaction (pp. 342-355). Cham: Springer Nature Switzerland.

Papildu literatūra

1.

Jeong, H. C., & So, W. Y. (2020). Difficulties of online physical education classes in middle and high school and an efficient operation plan to address them. International journal of environmental research and public health, 17(19), 7279.

2.

Yu, J. E. (2022). Exploration of educational possibilities by four metaverse types in physical education. Technologies, 10(5), 104.

3.

Zhan, X., Clark, C. C., Bao, R., Duncan, M., Hong, J. T., & Chen, S. T. (2021). Association between physical education classes and physical activity among 187,386 adolescents aged 13–17 years from 50 lowand middle-income countries. Jornal de pediatria, 97, 571-578.

4.

Silva, C. H. D. S., de Oliveira, B. R. R., & Martins, R. P. (2023). Athletism and the sport education model: a systematic review.