Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības mārketings un veselības aprūpes iestādes mārketings

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_224
Zinātnes nozare
Bibliotēkzinātne; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis veicināt maģistrantu izpratni par veselības mārketingu kā veselības komunikācijas apakšnozari, kā arī iepazīstināt ar veselības iestādes specifiskajiem mārketinga pamatprincipiem – produktu veidošanu, izplatīšanu un veicināšanu, cenas aspektiem.

Priekšzināšanas

Apgūts kurss veselības komunikācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.­Zināšanas par veselības mārketinga kā veselības komunikācijas apakšnozares mērķiem, uzdevumiem, principiem. ­Zināšanas par mūsdienu veselības iestāžu mārketinga tendencēm, juridiskiem un ētiskiem aspektiem, tēla un reputācijas nozīmi. ­Padziļinātas zināšanas un izpratne par “4P” modeli un tā izmantošanu veselības iestādes mārketingā.

Prasmes

1.­Iegūt nepieciešamo informāciju veselības iestādes novērtēšanai, veikt novērtējumu un formulēt veselība iestādes mārketinga mērķus un uzdevumus. ­Izstrādāt veselības iestādes mārketinga stratēģiju mērķa sasniegšanai, ņemot vērā veselības iestādes juridiskos un ētiskos aspektus, iestādes tēlu un reputāciju. ­Izstrādāt mārketinga plānu veselības aprūpes iestādes mārketinga mērķa sasniegšanai, izmantojot “4P” pieeju. ­Analizēt un novērtēt veselības aprūpes iestādes mārketinga plānu.

Kompetences

1.Veselības iestādes mārketinga plāna veidošana un novērtēšana iestādes noteikta mērķa sasniegšanai, ievērojot veselības iestādes juridiskos un ētiskos aspektus, kā arī ņemot vērā tā ietekmi uz iestādes tēlu un reputāciju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sagatavot mārketinga plānu izvelētajai veselības aprūpes iestādei.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. lekciju un semināru apmeklētība – 20%; 2. piedalīšanās semināru diskusijās – 30%; 3. grupas vai individuālā prezentācija – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības mārketinga definīcijas, mērķi un uzdevumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības mārketinga 4P specifika un 4P nozīme veselības aprūpes iestādes mārketingā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu veselības iestādes mārketinga tendences. Ārstniecības iestādes “vērtības” noteikšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Produktu veidošanas, cenu noteikšanas specifika, veicināšanas aktivitāšu juridiskie un ētiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēla un reputācijas nozīmība veselības iestādes mārketingā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēla un reputācijas nozīmība veselības iestādes mārketingā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

4P pielietojumi praktiskie aspekti veselības un veselības iestādes mārketingā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

4P pielietojumi praktiskie aspekti veselības un veselības iestādes mārketingā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības mārketinga kampaņu izstrāde un analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības mārketinga kampaņu izstrāde un analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības iestādes mārketinga kampaņu izstrāde un analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības iestādes mārketinga kampaņu izstrāde un analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

G. Krishna Mohan, Health Care Marketing, 2006

2.

John L. Fortenberry, Health Care Marketing: Tools and Techniques, 2010

3.

Michael Siegel, M.D, Lynne Doner Lotenberg, Marketing Public Health: Strategies to Promote Social Change, 2007

4.

Philip D. Cooper, Health Care Marketing: A Foundation for Managed Quality, 1994

5.

Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens, Strategic Marketing For Health Care Organizations: Building A Customer Driven Health System, 2010