Kvalifikācijas eksāmens
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atbilstoši gadījuma aprakstam veic mākslu terapijas metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar pacientu grupām, kritiski analizē mākslu terapijas procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar pacientu grupām.
Prasmes
1.Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē pacientu/-us savas mākslu terapijas specializācijas kontekstā, izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido mākslu terapijas plānu konkrētam pacientam/ grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un novērtē mākslu terapijas procesu un rezultātu.
Kompetences
1.Pielieto mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un mākslu terapijas mērķi. Organizē un vada mākslu terapijas procesu simulācijas spēles veidā. Analizē mākslu terapijas procesa dinamiku un interpretē rezultātus. Veicot mācību sesiju, ievēro profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus. Mācību sesijas laikā un, analizējot mācību sesiju, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Veic pašrefleksiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Sistemātiski lasīt norādītos avotus. Gatavoties mācību sesijas (atbilstošā mākslu terapijas specializācijā) novadīšanai simulācijas spēles veidā.
Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstiski sagatavots izlozētā gadījuma teorētiskais pamatojums, mākslas terapijas kopīgais plāns un konkrētās sesijas plāns. Izlozētā gadījuma vienas sesijas praktiska prezentācija simulācijas spēles veidā. Rakstiska pašrefleksija par paveikto darbu ar pacientu. Savu kompetenču attīstības un tālākās profesionālās attīstības prezentācija (profesionālās tālākizglītības plāns).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapijas vadlīniju atkārtošana darbam psihiatrijā un rehabilitācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslu terapijas vadlīniju atkārtošana darbam psihiatrijā un rehabilitācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību sesiju novadīšana simulācijas spēles veidā dažādām pacientu grupām individuāli un grupā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību sesiju novadīšana simulācijas spēles veidā dažādām pacientu grupām individuāli un grupā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mākslu terapija dažādām klientu/ pacientu grupām. (2014). Red. Mārtinsone K., Krevica E. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.
Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. (2010). Red. Mārtinsone K. Rīga. Arts Therapies for Different Client/ Patient Groups, collection of articles (2013), Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
Mūzikas terapija : izglītība un pētniecība, pieredze un prakse : zinātnisko rakstu krājums (2014) Sast. Paipare M. Liepāja : LiePA.
Mihailova, S. (2014) Dance movement therapy in Latvia, Ed. Karkou V., Mārtinsone K., Svence G.. Rīga : Drukātava.
Pētījumi mākslu terapijā : rakstu krājums (2010), Sast. Mārtinsone K. Rīga: Drukātava.
Green, E. J., Drewes, A. A. (2013) Integrating Expressive Arts and Play Therapy with Children and Adolescents. Iegūts no ProQuest Ebrary.
Bruscia, K. E. (2014), Defining Music Therapy (3rd Edition). Iegūts no ProQuest Ebrary.
Greenman, Craig (2008) Expression and Survival : An Aesthetic Approach to the Problem of Suicide. Iegūts no ProQuest Ebrary.
McFerran, K. (2010) Adolescents, music and music therapy : methods and techniques for clinicians, educators and students. London :Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers.
Hill, H. (2009) Dancing with hope: dance therapy with people with dementia. In Chaiklin,S. & Wengrower, H.(Eds.) The Art and Science of Dance Movement Therapy: Life is Dance.
Rappaport, L. (2008) Focusing-Oriented Art Therapy : Accessing the Body's Wisdom and Creative Intelligence. Iegūts no ProQuest Ebrary.
Case, C. (2014) The handbook of art therapy. Third edition. Hove, East Sussex : Routledge
Art therapy and health care (2013) Ed. C.A. Malchiodi. New York ;London : Guilford Press
Elbrecht, C. (2013) Trauma healing at the clay field : a sensorimotor art therapy approach. London ;Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers
Art therapy and learning disabilities : "don't guess my happiness" (2012). Ed. S. Bull, K. O'Farrell. Hove, East Sussex ;New York, NY : Routledge
Barber, V. (2011) Creating children's art games for emotional support. London : Jessica Kingsley Publishers.
Bannister, A. & Huntington, A. (2008). Communicating with Children and Adolescents: Action for Change. London: Jessica Kingsley Publishers.
Supervīzija un tās specifika mākslu terapijā. (2010). Red. Mārtinsone, Rīga: Drukātava.
Papildu literatūra
Mākslu terapija. (2011). Red. Mārtinsone K. – Rīga: RaKa.
Arts therapies in schools: research and practice. (2010). Karkou,V. (Ed.). London; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers.
Karkou, V., Sanderson, P. (2006). Art Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.
Elbrecht, C. (2012). Trauma Healing at the Clay Field: A Sensorimotor Art Therapy Approach. London: Jessica Kingsley Publishers.
Gil, E. (2012). Art and Play Therapy with Sexually Abused children. Ed. Malchiodi, C. A. Handbook of Art Therapy. New York: The Guilford Press.
Klorer, P. G. (2012). Group Approaches with Sexually Abused Children. Ed. Malchiodi, C. A. Handbook of Art Therapy. New York: The Guilford Press.
Mārtinsone, K., Lasmane, A., & Karpova Ā. (2016) Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC, 544. lpp
Mārtinsone, K., Sudraba, V. (Sast.). (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU.
Mārtinsone, K., Pipere, A., & Kamerāde, D. (Sast.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa
Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
Mārtinsone, K., & Mihailova, S. (Sast.). (2017). Supervīzija: teorija un prakse. Rīga: RSU
Gazda, G.M., Ginter, E.J., Horne, A.M. (2000). Group counseling and group psychotherapy. Theory and application. Allyn & Bacon.
Winbolt, B. (2011). Solution Focused Therapy for the Helping Professions. London: Jessica Kingsley Publishers
Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th edition). Pearson Education Limited
McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process (2nd edition). NY, London: The Guilford Press
Citi informācijas avoti
The Arts in psychotherapy
International Journal of Arts Medicine
International Journal of Art Therapy: Inscape
Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
Rehabilitation Counselling Bulletin
Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб