Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvalifikācijas eksāmens

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_110
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Pārbaudīt bakalauru kompetences un prasmes profesijā un bakalauru spēju novērtēt savu kompetenču un prasmju attīstības procesu studiju laikā, kā arī savas profesionālās attīstības plānu.

Priekšzināšanas

Psiholoģijas teorētiskie pamatkursi un profesionālās specializācijas kursi un prakses: novērošanas prakse, izziņas procesu izpēte praksē, personības izpēte praksē, psiholoģiskā konsultēšana praksē un psiholoģisko stratēģiju izstrāde praksē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atbilstoši gadījuma aprakstam veic psiholoģisko intervenču teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar konkrēto klientu, kritiski analizē izvēlētās psiholoģiskās metodes un intervences darbam.

Prasmes

1.Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē klientu un izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido psiholoģiskās izpētes un stratēģiju plānu konkrētam klientam, ņemot vērā klienta specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas intervences. Kritiski analizē un novērtē psiholoģiskās konsultācijas procesu un rezultātu.

Kompetences

1.Pielieto psihologa metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar konkrēto klientu un mērķi. Analizē psiholoģiskās konsultācijas rezultātus. Veic pašrefleksiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sistemātiski lasīt norādītos avotus. Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1) Psiholoģiskās stratēģijas izstrāde atbilstoši gadījumam 2) Psiholoģiskās izpētes gadījuma rezultātu analīze 3) Psiholoģiskās konsultācijas transkripcijas analīze 4) Pašrefleksija. Vēl tiek vērtēta uzstāšanās un pati prezentācija. Savu kompetenču attīstības un tālākās profesionālās attīstības prezentācija (profesionālās tālākizglītības plāns)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Valsts pārbaudījums

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bannister, A. & Huntington, A. (2008). Communicating with Children and Adolescents: Action for Change. London: Jessica Kingsley Publishers.

2.

Barber, V. (2011) Creating children's art games for emotional support. London : Jessica Kingsley Publishers.

3.

Greenman, Craig (2008) Expression and Survival : An Aesthetic Approach to the Problem of Suicide. Iegūts no ProQuest Ebrary.

4.

McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process (2nd edition). NY, London: The Guilford Press

5.

Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC

6.

Mārtinsone, K., Sudraba, V. (Sast.). (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU.

7.

Mārtinsone, K., Lasmane, A., & Karpova Ā. (2016) Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC

Papildu literatūra

1.

Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th edition). Pearson Education Limited

2.

Gazda, G.M., Ginter, E.J., Horne, A.M. (2000). Group counseling and group psychotherapy. Theory and application. Allyn & Bacon.

3.

Klorer, P. G. (2012). Group Approaches with Sexually Abused Children. Ed. Malchiodi, C. A. Handbook of Art Therapy. New York: The Guilford Press.

4.

Elbrecht, C. (2012). Trauma Healing at the Clay Field: A Sensorimotor Art Therapy Approach. London: Jessica Kingsley Publishers.

Citi informācijas avoti

1.

Rehabilitation Counselling Bulletin