Kvalifikācijas eksāmens
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Atbilstoši gadījuma aprakstam veic psiholoģisko intervenču teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar konkrēto klientu, kritiski analizē izvēlētās psiholoģiskās metodes un intervences darbam.
Prasmes
1.Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē klientu un izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido psiholoģiskās izpētes un stratēģiju plānu konkrētam klientam, ņemot vērā klienta specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas intervences. Kritiski analizē un novērtē psiholoģiskās konsultācijas procesu un rezultātu.
Kompetences
1.Pielieto psihologa metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar konkrēto klientu un mērķi. Analizē psiholoģiskās konsultācijas rezultātus. Veic pašrefleksiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Sistemātiski lasīt norādītos avotus.
Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Psiholoģiskās stratēģijas izstrāde atbilstoši gadījumam
2) Psiholoģiskās izpētes gadījuma rezultātu analīze
3) Psiholoģiskās konsultācijas transkripcijas analīze
4) Pašrefleksija. Vēl tiek vērtēta uzstāšanās un pati prezentācija. Savu kompetenču attīstības un tālākās profesionālās attīstības prezentācija (profesionālās tālākizglītības plāns)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bannister, A. & Huntington, A. (2008). Communicating with Children and Adolescents: Action for Change. London: Jessica Kingsley Publishers.
Barber, V. (2011) Creating children's art games for emotional support. London : Jessica Kingsley Publishers.
Greenman, Craig (2008) Expression and Survival : An Aesthetic Approach to the Problem of Suicide. Iegūts no ProQuest Ebrary.
McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process (2nd edition). NY, London: The Guilford Press
Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
Mārtinsone, K., Sudraba, V. (Sast.). (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU.
Mārtinsone, K., Lasmane, A., & Karpova Ā. (2016) Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC
Papildu literatūra
Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th edition). Pearson Education Limited
Gazda, G.M., Ginter, E.J., Horne, A.M. (2000). Group counseling and group psychotherapy. Theory and application. Allyn & Bacon.
Klorer, P. G. (2012). Group Approaches with Sexually Abused Children. Ed. Malchiodi, C. A. Handbook of Art Therapy. New York: The Guilford Press.
Elbrecht, C. (2012). Trauma Healing at the Clay Field: A Sensorimotor Art Therapy Approach. London: Jessica Kingsley Publishers.
Citi informācijas avoti
Rehabilitation Counselling Bulletin