Vizuāli plastiskās mākslas terapija I
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursā “Vizuāli plastiskās mākslas terapija I”: Nosauc faktus par mākslas terapijas attīstības vēsturi pasaulē un Latvijā vispārīgi un specializācijā, izprotot dažādus mākslas terapijas attīstības posmus un nosaucot ar tiem saistītas nozīmīgas personas; izskaidro dažādu psiholoģijas un psihoterapijas teorētisko pieeju pamatprincipus un to pielietojumu un izpausmi mākslas terapijā specializācijā; nosauc un raksturo dažādas vizuālās mākslas tehnikas; izskaidro zīmes, tēla, simbola, metaforas jēdzienus; nosauc un raksturo uz mākslu balstītos izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus specializācijā, izskaidro un pamato to pielietojumu dažādām pacientu/klientu grupām; izprot ētiskos apsvērumus attiecībā uz izvērtēšanu un novērtēšanu mākslas terapijā; izskaidro vispārējos jēdzienus profesijas un specializācijas kontekstā, lai attīstītu profesionālo valodu.
Prasmes
1.Studiju kursā “Vizuāli plastiskās mākslas terapija I”: Integrē galvenos faktus par mākslas terapijas vēsturi un attīstību gan pasaulē, gan Latvijā, izprotot tās dažādos posmus un apzinoties nozīmīgu nozares personību ieguldījumu; izskaidro un integrē dažādu psiholoģisko un psihoterapeitisko pieeju pamatprincipus, pielietojot šos principus mākslas terapijas kontekstā savā specialitātē; rada mākslas darbus dažādās vizuālās mākslas tehnikās un izprot šo tehniku dabu; prot pielietot zināšanas par zīmes, simbola un metaforas jēdzieniem mākslas terapijā specializācijas kontekstā; izprot un prot pielietot uz mākslu balstītus izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus mākslas terapijā specializācijā; prot pamatot uz mākslu balstītu izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentu pielietojumu dažādām pacientu/klientu grupām; pielieto ētikas apsvērumus uz mākslu balstītas izvērtēšanas un novērtēšanas procesos mākslas terapijā specializācijā; prot pielietot vispārīgos jēdzienus mākslas terapijā un specializācijā un integrēt tos profesionālajā valodā.
Kompetences
1.Studiju kursā “Vizuāli plastiskās mākslas terapija I”: Integrē galvenos faktus par mākslas terapijas vēsturi un attīstību gan pasaulē, gan Latvijā, izprotot tās dažādos posmus un apzinoties nozīmīgu nozares personību ieguldījumu; spēj izvēlēties atbilstošo psiholoģisko un psihoterapeitisko pieeju, pielietojot šos principus mākslas terapijas kontekstā savā specialitātē; spēj pielietot dažādas vizuālās mākslas tehnikas, izprotot šo tehniku dabu; spēj pielietot zināšanas par zīmes, simbola un metaforas jēdzieniem mākslas terapijā specializācijas kontekstā; spēj pielietot uz mākslu balstītus izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus mākslas terapijā specializācijā; prot pamatot uz mākslu balstītu izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentu pielietojumu dažādām pacientu/klientu grupām; pielieto ētikas apsvērumus uz mākslu balstītas izvērtēšanas un novērtēšanas procesos mākslas terapijā specializācijā; pielieto vispārīgos jēdzienus mākslas terapijā un specializācijā un integrē tos profesionālajā valodā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs kursa daļā "Vizuālās mākslas tehnikas"
1. Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus;
2. Radīt divus mākslas darbus septiņās dažādās vizuālās mākslas tehnikās;
3. Veikt ierakstus profesionālās izaugsmes dienasgrāmatā, reflektējot par personiski gūto pieredzi darbā ar dažādiem mākslas materiāliem un tehnikām;
4. Gatavoties noslēguma prezentācijai.
Patstāvīgais darbs kursa daļā "Mākslas terapijas vēsture un teorētiskās pieejas"
1. Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus;
2. Lasīt literatūru un veikt 3 zinātnisko pētījumu analīzi saskaņā ar prasībām;
3. Gatavoties noslēguma kontroldarbam par kursa daļas saturu.
Patstāvīgais darbs kursa daļā "Uz mākslu balstīta izvērtēšana"
1. Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus;
2. Veikt izvērtēšanu 2 pacientiem/klientiem (dažādām vecuma grupām), izmantojot pacientam/klientam piemērotu uz mākslu balstītu izvērtēšanas instrumentu;
3. Veidot prezentāciju, kurā atspoguļota viena pacienta/klienta izvērtēšana;
3. Gatavoties noslēguma testam par kursa daļas saturu.
Studiju kursa noslēgumā studentam ir jāsniedz studiju kursa novērtējums.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa daļā "Vizuālās mākslas tehnikas": Četrpadsmit mākslas darbu radīšana (divi mākslas darbi septiņās dažādās mākslas tehnikās) (sastāda 40% no kursa daļas vērtējuma). Profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas rakstīšana (sastāda 20% no kursa daļas vērtējuma). Noslēgumā – prezentācija, kurā atspoguļoti radītie mākslas darbi, padziļināti izpētīti, analizēti paša studenta 3 radītie mākslas darbi (sastāda 40% no kursa daļas vērtējuma).
Studiju kursa daļā "Mākslas terapijas vēsture un teorētiskās pieejas":
(1) 3 zinātnisko pētījumu analīze (sastāda 40% no kursa daļas vērtējuma).
Par katru tabulas aizpildīto aili (kopā 5 ailes/5 kritēriji) iespējams saņemt 2 punktus:
0 – nav izpildīts
1- daļēji izpildīts
2 – pilnībā izpildīts
Par vienu tabulu kopā iespējams saņemt 10 punktus. Par trīs pētījumiem kopā iespējams saņemt 30 punktus.
30 punkti – 10 balles
29 punkti – 9 balles
28 punkti – 8 balles
25 - 27 punkti – 7 balles
22 – 24 punkti – 6 balles
19 – 21 punkti – 5 balles
14 – 18 punkti – 4 balles
9 – 13 punkti – 3 balles
5 – 8 punkti – 2 balles
1 – 4 punkti – 1 balle
(2) Noslēguma kontroldarbs (7 jautājumi) par mākslas terapijas vēsturi Latvijā un pasaulē un teorētiskajām pieejām (sastāda 60% no kursa daļas vērtējuma).
Kontroldarba vērtēšana
Par katru atbildētu jautājumu var saņemt 2 punktus.
0 punkti – nav atbildēts
1 punkts – daļēji atbildēts. Jautājums atbildēts daļēji vai pārāk plaši, pazaudējot fokusu uz jautājuma pamata būtību. Students demonstrē daļējas zināšanas par tēmu.
2 punkti – pilnībā atbildēts. Jautājums atbildēts precīzi, strukturēti, koncentrēti. Students demonstrē pilnīgas, padziļinātas zināšanas par tēmu.
Kopā: 14 punkti
14 punkti – 10 balles
13 punkti – 9 balles
12 punkti – 8 balles
11 punkti – 7 balles
10 punkti – 6 balles
9 punkti – 5 balles
8 punkti – 4 balles
0-7 punkti – nav ieskaitīts
Studiju kursa daļā "Uz mākslu balstīta izvērtēšana":
(1) Divu klientu/pacientu izvērtēšana ar atbilstošiem uz mākslu balstītiem izvērtēšanas instrumentiem un izvērtēšanas rezultātu dokumentēšana protokolā, prezentācija par viena klienta/pacienta izvērtēšanu (sastāda 50% no kursa daļas vērtējuma).
(2) Noslēguma tests par uz mākslu balstītiem izvērtēšanas instrumentiem (sastāda 50% no kursa daļas vērtējuma).
Testa vērtēšana: Tests sastāv no 20 jautājumiem, par katru pareizu atbildi iespējams saņemt 5 punktus, kopā maksimāli saņemot 100 punktus, kas tiek pielīdzināti 100%. Iegūtais vērtējums % tiek pārvērsts ballēs saskaņā ar RSU Studiju reglamentā noteikto.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas terapijā izmantotās tehnikas – zīmēšanas, gleznošanas, veidošanas, kolāžas, digitālās tehnikas. Mākslas terapijā izmantojamie mākslas materiāli, to īpašības un ietekme uz mākslas darba radīšanas un terapeitisko procesu.
Apraksts
Anotācija: Iepazīšanās ar mākslas terapijā izmantojamajiem mākslas materiāliem, to īpašībām un ietekmi uz mākslas darba radīšanas un terapeitisko procesu. Darbošanās ar slapjiem/plūdīgiem mākslas materiāliem, izpratnes radīšana par to īpašībām. Darbošanās ar sausiem/cietiem mākslas materiāliem, izpratnes radīšana par to īpašībām. Izpratnes radīšna par darbu ar mākslinieku mākslas darbu reprodukcijām, muzeju krājumu resursu, dabas materiālu izmantošanu mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādus mākslas materiālus izmanto mākslas terapijā? Kādas ir dažādu mākslas materiālu īpašības un ietekme uz mākslas radīšanas un terapeitisko procesu?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas terapijā izmantotās tehnikas – zīmēšanas, gleznošanas, veidošanas, kolāžas, digitālās tehnikas. Mākslas terapijā izmantojamie mākslas materiāli, to īpašības un ietekme uz mākslas darba radīšanas un terapeitisko procesu.
Apraksts
Anotācija: Iepazīšanās ar mākslas terapijā izmantojamajiem mākslas materiāliem, to īpašībām un ietekmi uz mākslas darba radīšanas un terapeitisko procesu. Darbošanās ar slapjiem/plūdīgiem mākslas materiāliem, izpratnes radīšana par to īpašībām. Darbošanās ar sausiem/cietiem mākslas materiāliem, izpratnes radīšana par to īpašībām. Izpratnes radīšna par darbu ar mākslinieku mākslas darbu reprodukcijām, muzeju krājumu resursu, dabas materiālu izmantošanu mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādus mākslas materiālus izmanto mākslas terapijā? Kādas ir dažādu mākslas materiālu īpašības un ietekme uz mākslas radīšanas un terapeitisko procesu?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas terapijā izmantotās tehnikas – zīmēšanas, gleznošanas, veidošanas, kolāžas, digitālās tehnikas. Mākslas terapijā izmantojamie mākslas materiāli, to īpašības un ietekme uz mākslas darba radīšanas un terapeitisko procesu.
Apraksts
Anotācija: Iepazīšanās ar mākslas terapijā izmantojamajiem mākslas materiāliem, to īpašībām un ietekmi uz mākslas darba radīšanas un terapeitisko procesu. Darbošanās ar slapjiem/plūdīgiem mākslas materiāliem, izpratnes radīšana par to īpašībām. Darbošanās ar sausiem/cietiem mākslas materiāliem, izpratnes radīšana par to īpašībām. Izpratnes radīšna par darbu ar mākslinieku mākslas darbu reprodukcijām, muzeju krājumu resursu, dabas materiālu izmantošanu mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādus mākslas materiālus izmanto mākslas terapijā? Kādas ir dažādu mākslas materiālu īpašības un ietekme uz mākslas radīšanas un terapeitisko procesu?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slapji/plūdīgi mākslas materiāli un to īpašības. Sausi/cieti mākslas materiāli un to īpašības. Mākslinieku radīto mākslas darbu, muzeju krājumu resursu izmantošana mākslas terapijā. Dabas resursu izmantošana mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Radītā mākslas darba izpēte. Mākslas darba radīšanas procesa (radošā procesa) novērojums, izpēte.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas darba izpēte un ko tā sevī ietver? Kas ir radošā procesa izpēte un kā tiek novērots mākslas radīšanas process?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slapji/plūdīgi mākslas materiāli un to īpašības. Sausi/cieti mākslas materiāli un to īpašības. Mākslinieku radīto mākslas darbu, muzeju krājumu resursu izmantošana mākslas terapijā. Dabas resursu izmantošana mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Radītā mākslas darba izpēte. Mākslas darba radīšanas procesa (radošā procesa) novērojums, izpēte.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas darba izpēte un ko tā sevī ietver? Kas ir radošā procesa izpēte un kā tiek novērots mākslas radīšanas process?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slapji/plūdīgi mākslas materiāli un to īpašības. Sausi/cieti mākslas materiāli un to īpašības. Mākslinieku radīto mākslas darbu, muzeju krājumu resursu izmantošana mākslas terapijā. Dabas resursu izmantošana mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Radītā mākslas darba izpēte. Mākslas darba radīšanas procesa (radošā procesa) novērojums, izpēte.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas darba izpēte un ko tā sevī ietver? Kas ir radošā procesa izpēte un kā tiek novērots mākslas radīšanas process?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas darba izpēte - mākslas darba radīšanas procesa novērojums, mākslas darba elementi. Mākslas darba analīze – formālo elementu iepazīšana.
Apraksts
Anotācija: Izpratnes radīšana par mākslas darba elementiem. Izpratnes radīšana par formālajiem elementiem un mākslas darba analīzi.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas darba elementi? Kas ir formālie elementi? Kas ir mākslas darba analīze un kā tā tiek veikta?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas darba izpēte - mākslas darba radīšanas procesa novērojums, mākslas darba elementi. Mākslas darba analīze – formālo elementu iepazīšana.
Apraksts
Anotācija: Izpratnes radīšana par mākslas darba elementiem. Izpratnes radīšana par formālajiem elementiem un mākslas darba analīzi.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas darba elementi? Kas ir formālie elementi? Kas ir mākslas darba analīze un kā tā tiek veikta?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas darba izpēte - mākslas darba radīšanas procesa novērojums, mākslas darba elementi. Mākslas darba analīze – formālo elementu iepazīšana.
Apraksts
Anotācija: Izpratnes radīšana par mākslas darba elementiem. Izpratnes radīšana par formālajiem elementiem un mākslas darba analīzi.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas darba elementi? Kas ir formālie elementi? Kas ir mākslas darba analīze un kā tā tiek veikta?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas valoda – neverbāla komunikācija, izteiksmes līdzekļi, simbols, zīme, tēls, metafora mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Izpratnes radīšana par mākslas valodas elementiem – neverbālu komunikāciju, izteiksmes līdzekļiem, simbolu, zīmi, tēlu, metaforu mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas valoda un kādi ir tās elemeni? Kas ir neverbāla komunikācija, izteiksmes līdzkļi, simbols, zīme, tēls, metafora?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas valoda – neverbāla komunikācija, izteiksmes līdzekļi, simbols, zīme, tēls, metafora mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Izpratnes radīšana par mākslas valodas elementiem – neverbālu komunikāciju, izteiksmes līdzekļiem, simbolu, zīmi, tēlu, metaforu mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas valoda un kādi ir tās elemeni? Kas ir neverbāla komunikācija, izteiksmes līdzkļi, simbols, zīme, tēls, metafora?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas valoda – neverbāla komunikācija, izteiksmes līdzekļi, simbols, zīme, tēls, metafora mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Izpratnes radīšana par mākslas valodas elementiem – neverbālu komunikāciju, izteiksmes līdzekļiem, simbolu, zīmi, tēlu, metaforu mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir mākslas valoda un kādi ir tās elemeni? Kas ir neverbāla komunikācija, izteiksmes līdzkļi, simbols, zīme, tēls, metafora?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas terapijas attīstība pasaulē un Latvijā vispārīgi un specializācijā. Nozīmīgas personas mākslas terapijas attīstībā pasaulē un Latvijā.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība pasaulē un Latvijā.
Nodarbības jautājumi: Kāda ir vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība pasaulē? Kāda ir vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība Latvijā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas terapijas attīstība pasaulē un Latvijā vispārīgi un specializācijā. Nozīmīgas personas mākslas terapijas attīstībā pasaulē un Latvijā.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība pasaulē un Latvijā.
Nodarbības jautājumi: Kāda ir vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība pasaulē? Kāda ir vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība Latvijā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslas terapijas attīstība pasaulē un Latvijā vispārīgi un specializācijā. Nozīmīgas personas mākslas terapijas attīstībā pasaulē un Latvijā.
Apraksts
Anotācija: Vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība pasaulē un Latvijā.
Nodarbības jautājumi: Kāda ir vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība pasaulē? Kāda ir vizuāli plastiskās mākslas terapijas vēsturiskā attīstība Latvijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads psihoterapetiskajās pieejās, to daudzveidībā un izmantošanā mākslas terapijas kontekstā. Pamatprincipi psihodinamiskajās pieejās (psihoanalīze, analītiskā psiholoģija) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Psihodinamiskā/analītiskā pieeja mākslas terapijā. Attīstības pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir psihodinamiskās/analītiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir attīstības pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads psihoterapetiskajās pieejās, to daudzveidībā un izmantošanā mākslas terapijas kontekstā. Pamatprincipi psihodinamiskajās pieejās (psihoanalīze, analītiskā psiholoģija) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Psihodinamiskā/analītiskā pieeja mākslas terapijā. Attīstības pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir psihodinamiskās/analītiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir attīstības pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads psihoterapetiskajās pieejās, to daudzveidībā un izmantošanā mākslas terapijas kontekstā. Pamatprincipi psihodinamiskajās pieejās (psihoanalīze, analītiskā psiholoģija) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Psihodinamiskā/analītiskā pieeja mākslas terapijā. Attīstības pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir psihodinamiskās/analītiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir attīstības pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatprincipi humānistiskajās pieejās (uz personu centrētā, pozitīvās psiholoģijas, geštalta) un to pielietojums mākslas terapijā.
Pamatprincipi kognitīvajās un neirozinātnes pieejās (kognitīvi-biheiviorālā, naratīvā) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi - biheiviorālā pieeja mākslas terapijā. Humānistiskā pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir kognitīvi - biheiviorālās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir humānistiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatprincipi humānistiskajās pieejās (uz personu centrētā, pozitīvās psiholoģijas, geštalta) un to pielietojums mākslas terapijā.
Pamatprincipi kognitīvajās un neirozinātnes pieejās (kognitīvi-biheiviorālā, naratīvā) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi - biheiviorālā pieeja mākslas terapijā. Humānistiskā pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir kognitīvi - biheiviorālās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir humānistiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatprincipi humānistiskajās pieejās (uz personu centrētā, pozitīvās psiholoģijas, geštalta) un to pielietojums mākslas terapijā.
Pamatprincipi kognitīvajās un neirozinātnes pieejās (kognitīvi-biheiviorālā, naratīvā) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Kognitīvi - biheiviorālā pieeja mākslas terapijā. Humānistiskā pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir kognitīvi - biheiviorālās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir humānistiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatprincipi sistēmiskajās pieejās (ģimenes, grupas) un to pielietojums mākslas terapijā.
Pamatprincipi integratīvajās pieejās (attīstības, eklektiskā) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Sistēmiskā pieeja mākslas terapijā. Integratīvi eklektiskā pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir sistēmiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir integratīvi eklektiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatprincipi sistēmiskajās pieejās (ģimenes, grupas) un to pielietojums mākslas terapijā.
Pamatprincipi integratīvajās pieejās (attīstības, eklektiskā) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Sistēmiskā pieeja mākslas terapijā. Integratīvi eklektiskā pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir sistēmiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir integratīvi eklektiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatprincipi sistēmiskajās pieejās (ģimenes, grupas) un to pielietojums mākslas terapijā.
Pamatprincipi integratīvajās pieejās (attīstības, eklektiskā) un to pielietojums mākslas terapijā.
Apraksts
Anotācija: Sistēmiskā pieeja mākslas terapijā. Integratīvi eklektiskā pieeja mākslas terapijā.
Nodarbības jautājumi: Kādi ir sistēmiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā? Kādi ir integratīvi eklektiskās pieejas pamatprincipi mākslas terapijā?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīta izvērtēšana mākslas terapijā. Mākslas terapijas sesijās radīto darbu analīze un interpretācija. Izvērtēšanas instrumentu vēsturiskā attīstība un dažādība. To trūkumi un perspektīvas. Adaptācija Latvijā.
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīta izvērtēšana mākslas terapijā. Mākslas terapijas sesijās radīto darbu analīze un interpretācija. Izvērtēšanas instrumentu vēsturiskā attīstība un dažādība. To trūkumi un perspektīvas. Adaptācija Latvijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīta izvērtēšana mākslas terapijā? Kas ir mākslas darbu analīze un interpretācija? Kāda ir izvērtēšanas instrumentu vēsturiskā attīstība un dažādība? Kādi ir uz mākslu balstīto izvērtēšanas instrumentu trūkumi un perspektīvas?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīta izvērtēšana mākslas terapijā. Mākslas terapijas sesijās radīto darbu analīze un interpretācija. Izvērtēšanas instrumentu vēsturiskā attīstība un dažādība. To trūkumi un perspektīvas. Adaptācija Latvijā.
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīta izvērtēšana mākslas terapijā. Mākslas terapijas sesijās radīto darbu analīze un interpretācija. Izvērtēšanas instrumentu vēsturiskā attīstība un dažādība. To trūkumi un perspektīvas. Adaptācija Latvijā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīta izvērtēšana mākslas terapijā? Kas ir mākslas darbu analīze un interpretācija? Kāda ir izvērtēšanas instrumentu vēsturiskā attīstība un dažādība? Kādi ir uz mākslu balstīto izvērtēšanas instrumentu trūkumi un perspektīvas?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstītas izvērtēšanas instrumenti "Mākslas terapijas formālo elementu skala" (The Formal Elements Art Therapy Scale) un zīmējums "Cilvēks, kurš plūc ābolu no koka" (Person Picking an Apple from a Tree), "Tilta zīmējums" (The Bridge Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīti izvērtēšanas instrumenti "Silveres zīmējumu tests" (Silver Drawing Test), "Uzzīmē stāstu" (Draw a Story), "Putna ligzdas zīmējums" (The Bird's Nest Drawing) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīts izvērtēšanas instruments "Sejas stimulu novērtējums" (Face Stimulus Assessment), "Mākslas ekspresijas pakāpenisko līmeņu modelis" (MEPL) (Expressive Therapies Continuum (ETC)).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīts izvērtēšanas instruments "Sejas stimulu novērtējums" (Face Stimulus Assessment), "Mākslas ekspresijas pakāpenisko līmeņu modelis" (MEPL) (Expressive Therapies Continuum (ETC)).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīts izvērtēšanas instruments "Sejas stimulu novērtējums" (Face Stimulus Assessment) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi? Kas ir "Mākslas ekspresijas pakāpenisko līmeņu modelis" (MEPL) (Expressive Therapies Continuum (ETC)) un tā pielietojums mākslas terapijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz mākslu balstīts izvērtēšanas instruments "Sejas stimulu novērtējums" (Face Stimulus Assessment), "Mākslas ekspresijas pakāpenisko līmeņu modelis" (MEPL) (Expressive Therapies Continuum (ETC)).
Apraksts
Anotācija: Uz mākslu balstīts izvērtēšanas instruments "Sejas stimulu novērtējums" (Face Stimulus Assessment), "Mākslas ekspresijas pakāpenisko līmeņu modelis" (MEPL) (Expressive Therapies Continuum (ETC)).
Nodarbības jautājumi: Kas ir uz mākslu balstīts izvērtēšanas instruments "Sejas stimulu novērtējums" (Face Stimulus Assessment) un kāda ir to vēsturiskā attīstība, darbības pamatprincipi, adaptācija Latvijā, ierobežojumi? Kas ir "Mākslas ekspresijas pakāpenisko līmeņu modelis" (MEPL) (Expressive Therapies Continuum (ETC)) un tā pielietojums mākslas terapijā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hogan, S. (2016). Art Therapy Theories: A Critical Introduction. Routledge, Taylor & Francis Group.
Rubin. J.A. (Ed.) (2016). Approaches to Art Therapy: Theory and Technique. 3rd Ed. Routledge.
Papildu literatūra
Mārtinsone. K. (Sast.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
Mārtinsone, K. (Sast.) (2009). Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava.
Malchiodi, C.A. (Ed.) (2012). Handbook of Art Therapy. The Guilford Press.
Malchiody C.A. 2007. The Art Therapy Sourcebook, McGraw-Hill.
Moon, B.L. 2007. The Role of Metaphor in Art Therapy. Springfield, Illinois: Charles C Thomas Publisher Ltd.
Moon, B.L. 2015. Ethical Issues in Art Therapy. Springfield: Charles C. Thomas.