Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Integrētā medicīniskā aprūpe

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RHO_002
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
0,90
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu apguvi un pilnveidošanu par homeopātijas vietu integrētajā veselības aprūpes sistēmā, kas ļautu ārstam pielietot iegūtās zināšanas klīniskajā praksē, atbilstoši homeopātijas specialitātes nolikuma prasībām.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Izpratne par homeopātijas aktualitāti, nozīmi un vērtību medicīnas zinātnē, klīniskajā praksē, integrētajā ārstniecībā veselības aprūpē. • Par dažādu valstu pieredzi: politika un prakse. • Par homeopātiju Eiropā. • Par homeopātiju Amerikas Savienotajās Valstīs un Brazīlijā. • Par homeopātijas intergrāciju Indijas veselības aprūpes nacionālajās programmās, tai skaitā par nacionālo programmu vēža profilaksei, diabēta, sirds-asinsvadu un insulta profilaksi, kā arī programmu – vesels bērns.

Prasmes

1.• izpratne par homeopātijas lomu integrētā pacientu aprūpē; • izpratne par homeopātiskā un konventionālā režīma attiecībām un mijiedarbību, ieskaitot apspiešanas problēmu; • disciplinēta un informēta pieeja starpprofesionālai aprūpei; • māka paskaidrot kolēģiem, kas nav homeopāti, homeopātijas nozīmi pacientu aprūpē, jo īpaši par atsevišķu pacientu kopīgu aprūpi; • izpratne par ārsta homeopāta personīgās kompetences robežām un to, kad un kā meklēt cita speciālista palīdzību; • spēja izvēlieties atbilstošu informāciju, lai risinātu profesionālas problēmas; • spēja apliecināt kritiskās un analītiskās spējas; • spēja demonstrēt atvērtību un elastīgumu; • spēja demonstrēt dziļas zināšanas un izpratni par medicīnu kopumā.

Kompetences

1.• Spēt strādāt homeopātiski integrētās medicīnas ietvaros; • spēt mācīties (ieskaitot mūžizglītības pašmācību) un piemērot zināšanas praksē; • pielietot pētniecības iemaņas; • spēt analizēt un sintezēt; • spēt uzņemties atbildību; • strādāt daudznozaru grupās; • spēt kompetenti, zinātniski pamatoti un diplomātiski reaģēt uz metodes uzticības trūkumu personām, kuras nav kompetentas homeopātijā; • sadarboties ar zinātniekiem un ekspertiem, kas strādā dabas zinātņu jomā; • sazināties ar ekspertiem, kas nepārstāv medicīnas disciplīnas; • veikt homeopāta funkcijas pasaules kontekstā; • spēt strādāt starptautiskā kontekstā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Teorētiskā sagatavošanās praktiskajām mācībām, zināšanu papildināšana no ieteiktā literatūras saraksta.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Teorētisko zināšanu pārbaude (vairāku atbilžu testa jautājumi, atvērtie teorētiskie jautājumi). Docētājs dod teorētisko zināšanu pārbaudes vērtējumu 10 ballu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Homeopātija integrētajā medicīniskajā aprūpē. Metodika darbam ar pacientiem, kuri lieto alopātiskas zāles. Homeopātijas drošība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
0,90
Semināru skaits:
1
Ilgums (nedēļās):
1
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hahnemann, Samuel: Organon of Medicine, 6th Edition (Translation of William Boericke). B. Jain Publishers, 2002

Papildu literatūra

1.

Poitevin, B.: Homoeopathy and its links with present-day health systems. Bulletin of the World Health Organization, 1999, 77 (2) p.160-166

2.

Rutten Lex: “Prognostic Factor Research in Homoeopathy. A Practical guide for research”, Central Council for Research in Homoeopathy, 2019

3.

World Health Organization (WHO). Integrated Health Services: What and Why. WHO Technical Brief No. 1. Geneva: WHO; 2008. [Cited 2016 Mar 03].

4.

WHO; WHO Traditional Medicine Strategy 2014-2023; 2013. [Cited 2016 March 04)