Integrētā medicīniskā aprūpe
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Izpratne par homeopātijas aktualitāti, nozīmi un vērtību medicīnas zinātnē, klīniskajā praksē, integrētajā ārstniecībā veselības aprūpē. • Par dažādu valstu pieredzi: politika un prakse. • Par homeopātiju Eiropā. • Par homeopātiju Amerikas Savienotajās Valstīs un Brazīlijā. • Par homeopātijas intergrāciju Indijas veselības aprūpes nacionālajās programmās, tai skaitā par nacionālo programmu vēža profilaksei, diabēta, sirds-asinsvadu un insulta profilaksi, kā arī programmu – vesels bērns.
Prasmes
1.• izpratne par homeopātijas lomu integrētā pacientu aprūpē; • izpratne par homeopātiskā un konventionālā režīma attiecībām un mijiedarbību, ieskaitot apspiešanas problēmu; • disciplinēta un informēta pieeja starpprofesionālai aprūpei; • māka paskaidrot kolēģiem, kas nav homeopāti, homeopātijas nozīmi pacientu aprūpē, jo īpaši par atsevišķu pacientu kopīgu aprūpi; • izpratne par ārsta homeopāta personīgās kompetences robežām un to, kad un kā meklēt cita speciālista palīdzību; • spēja izvēlieties atbilstošu informāciju, lai risinātu profesionālas problēmas; • spēja apliecināt kritiskās un analītiskās spējas; • spēja demonstrēt atvērtību un elastīgumu; • spēja demonstrēt dziļas zināšanas un izpratni par medicīnu kopumā.
Kompetences
1.• Spēt strādāt homeopātiski integrētās medicīnas ietvaros; • spēt mācīties (ieskaitot mūžizglītības pašmācību) un piemērot zināšanas praksē; • pielietot pētniecības iemaņas; • spēt analizēt un sintezēt; • spēt uzņemties atbildību; • strādāt daudznozaru grupās; • spēt kompetenti, zinātniski pamatoti un diplomātiski reaģēt uz metodes uzticības trūkumu personām, kuras nav kompetentas homeopātijā; • sadarboties ar zinātniekiem un ekspertiem, kas strādā dabas zinātņu jomā; • sazināties ar ekspertiem, kas nepārstāv medicīnas disciplīnas; • veikt homeopāta funkcijas pasaules kontekstā; • spēt strādāt starptautiskā kontekstā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Teorētiskā sagatavošanās praktiskajām mācībām, zināšanu papildināšana no ieteiktā literatūras saraksta.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētisko zināšanu pārbaude (vairāku atbilžu testa jautājumi, atvērtie teorētiskie jautājumi). Docētājs dod teorētisko zināšanu pārbaudes vērtējumu 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Homeopātija integrētajā medicīniskajā aprūpē. Metodika darbam ar pacientiem, kuri lieto alopātiskas zāles. Homeopātijas drošība.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hahnemann, Samuel: Organon of Medicine, 6th Edition (Translation of William Boericke). B. Jain Publishers, 2002
Papildu literatūra
Poitevin, B.: Homoeopathy and its links with present-day health systems. Bulletin of the World Health Organization, 1999, 77 (2) p.160-166
Rutten Lex: “Prognostic Factor Research in Homoeopathy. A Practical guide for research”, Central Council for Research in Homoeopathy, 2019
World Health Organization (WHO). Integrated Health Services: What and Why. WHO Technical Brief No. 1. Geneva: WHO; 2008. [Cited 2016 Mar 03].
WHO; WHO Traditional Medicine Strategy 2014-2023; 2013. [Cited 2016 March 04)