Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klīniskā prakse: psihiskā veselība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_284
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
18,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Pielietot iepriekš apgūtās teorētiskās zināšanas praktiski, pilnveidot praktiskās iemaņas, nostiprināt savu kompetenci, lai spētu patstāvīgi strādāt kā ergoterapeits psihiskās veselības aprūpes jomā.

Priekšzināšanas

Novērtēšanas metodoloģija ergoterapija, psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā, filozofija un medicīnas ētika, konceptuālie prakses modeļi, funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšana un klasifikācija, radošās aktivitātes ergoterapijā, psihiatrija ergoterapijā, ergoterapija geriatrijā un gerontoloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students spēs atrast, izvēlēties un izskaidrot ergoterapeita taktiku darbā ar dažādu psihisku nozoloģiju pacientiem un personām ar garīgās attīstības, uzvedības un neiroloģiskās attīstības traucējumiem, dažādos prakses kontekstos.

Prasmes

1.Students spēs sistematizēti savākt informāciju, novērtēt pacientu, ievērot ētikas normas un konfidencialitāti. Komunicēt, veidot terapeitiskas attiecības un sadarboties ar pacientu, citiem profesionāļiem. Plānot, dokumentēt terapijas procesu un novērtēt tā efektivitāti. Pratīs organizēt un vadīt grupu nodarbības. Spēs plānot un izmantot laiku efektīvi.

Kompetences

1.Spēs noformulēt un analizēt personu ar psihiskās veselības traucējumiem nodarbes veikšanas grūtības, izstrādāt un realizēt terapijas plānu pēc Ergoterapeita prakses procesa struktūras.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Zinātniskā raksta konspekta, klīniskā gadījuma analīzes sagatavošana un prezentācija pēc Ergoterapeita prakses procesa struktūras.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
3 klīnisko gadījumu prezentācijas 20%, zinātniskā raksta prezentācija 10%, atbilstoši noformēta prakses dokumentācija 20%, prakses aizstāvēšana 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klīniskā prakse ergoterapijā psihiskās veselības prakses kontekstā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klīniskā prakse ergoterapijā personām ar personām ar garīgās attīstības, uzvedības un neiroloģiskās attīstības traucējumiem dažādos prakses kontekstos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ergoterapeita prakses procesa struktūra: psihiskā veselība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Atskaite (Prakse)
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
12,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Catana Brown, Virginia C. Stoffel. Occupational Therapy in Mental Health : a Vision for Participation Philadelphia. F.A. Davis Company, 2019

2.

Jennifer Creek. Occupational therapy and mental Health. Churchill Livingstone, 6th edition, 2022. Treatment planning and implementation: 119.

3.

Pacienta tiesību likums.

4.

Ārstniecības likums.

5.

Latvijas Ergoterapeitu Asociācijas Ētikas kodeks.

6.

LR Labklājības ministrija. Rīcības plāns deinstitucionalizācijas īstenošanai 2015. - 2020. gadam.

Papildu literatūra

1.

Manuilovs R. Psihiatriskās aprūpes deinstitualizācijas psihosociālie un medicīniskie aspekti Latvijā.

2.

NVO "Gaismas stars", Rokasgrāmata ģimenēm - šizofrēnijas slimnieku aprūpētājiem. Rīga, 2004.

Citi informācijas avoti

1.

Do-Live-Well Health Promotion Framework

2.

The Model of Human Occupation